anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Orange modifica unilateral abonamentul Orange Me 5

Razvan
#StarMember
Ați primit un sms, de modificare unilaterala a contractului, prin majorarea abonamentului de la 5 la 7 euro, deși sunteți în perioada contractuală? Îmi propun sa facem un fel de sondaj, pe acest subiect. Ce părere aveți? Ați mai continua abonamentul/trece pe prepay la orange/portare la alt operator?
530 Răspunsuri 530

DC
Junior entuziast
teacher_ pai fara un act agreat de ambele parti acea instiintare prin SMS este egala cu 0. In sens juridic, notificare = instiintarea oficiala scrisa ca urmeaza sa se intample ceva. Daca SMS-ul avea valoare de contract, se vindeau bunuri prin SMS cu gramada. Daca un contract de servicii ar putea fi modificat prin SMS, de ce nu ar putea fi modificat si un contract de vanzare-cumparare, sa-ti cumperi un apartament prin SMS sau o masina? Cum poti modifca un amanunt, serviciile, de ce sa nu poti schimba si titularul tot asa? Exagerez intentionat pentru a observa cat de aiurea e ca un SMS sa tina loc de act aditional sau nou contract. Si daca ar fi valabil, e valabil in ambele parti. Deci daca eu scriu catre 300 un SMS in oglinda cu cele trimise de ei, in care precizez ca de la urmatoarea data de facturare abonamentul devine 1 eurocent, si sistemul automat de la 300 sigur n-o sa-mi raspunda, totusi asta nu inseamna ca se va modifica ceva, desi ar fi exact simetric cu ce face Orange acum.. Am scris asta sa se observe cat de absurd e sa se schimbe un contract prin inactiunea destinatarului la un SMS trimis de un sistem automat. Si apropo, pentru cei ce ziceau ca impactul negativ va fi aproape 0 si majoritatea vor accepta cuminti modificarea, din cunostintele mele care au acel abonament si au primit sms-ul, 3 se porteaza la concurenta, pentru ca Orange nici macar n-a vrut sa stea la discutie cu ei, pe sistem "accepti sau adio!", 2 au trecut pe prepay si 2 au trecut pe un abonament cu 1 euro mai scump(6 euro dupa negociere), dar fara neliminat national, fara roaming si cu doar 100 min in SEE. Si altii, ca mine, asteapta SMS-ul care va veni aproape de data facturarii. Ce modalitate a gasit Orange sa-si creasca ARPU. 🙂

BSW287
Junior
Este un ABUZ bișnițăresc, absolut! Cum mai spunea cineva, nu schimbi regulile jocului în timpul jocului! Și mie vor să îmi impună mărirea abonamentului de la 5 la 7 euro și vor să îmi închidă gura cu 20 gb net, în plus față de cei 20 pe care îi am acum și pe care oricum nu ii folosesc niciodată pe toți. Deci vor să îmi mărească abonamentul cu aproape 50%, băgându-mi pe gât resurse pe care oricum nu le folosesc! Asta în condițiile în care mai am 1 an jumate din perioada contractuală și sunt client de 12 ani la ei! Normal, de bun simț și singurul mod legal prin care să se facă acest lucru ar fi trebuit sa fie după expirarea perioadei contractuale. Nu poți compara situația asta cu măririle pe care le fac furnizorii de alte servicii cum ar fi gazul etc. Prețurile la acele servicii depind de alți factori externi. Eu o sa refuz această mărire și denunțarea unilaterală din partea mea. Dacă mă poate obliga indirect să denunț eu contractul, o s-o fac. Sau să o facă ei. Nu accept această umilire. Ar trebui să ne unim mai mulți și să ducem totul în instanță. Eu mă gândesc serios la acest lucru. Oricum ar fi, nu o să accept așa ceva. Mi-e silă de țara asta și de legile ei care le permit acestor magnați să își bată joc de noi...

teacher_
#StarMember
In instanta? Ok, mi se pare exagerat, dar e dreptul vostru. Nu știu de ce este așa un mare lucru.... Până la urmă e vorba de 2 euro, adică 10 lei.... Daca s-ar scumpi energia electrică de luna viitoare cu 10 lei, sau gazul, pentru că așa vor mușchii lor, te-ai gândi să-i dai in judecata? Integ că sunt unele lucruri în care se merita investitie, dar sa nu uitam că această firmă face și niște investiții pentru ca să existe o buna desfășurare a activităților de telecomunicații... Se poate rezilia contractul și gata, nu va obliga nimeni sa rămâneți în rețea daca nu vreți, și nu va baga nimeni mana in buzunar.

Anonim
Neaplicabil
Până la urmă nu te obligă nimeni să rămâi Într-adevăr și ceilalți au scumpit și nu prea văd o variantă mai bună. Poți negocia adăugarea unor resurse de care ai nevoie și apoi să iei o decizie. Nu aș vrea să fiu în situația asta, sincer.

BSW287
Junior
Din cauza acestui tip de atitudine, toleranță excesivă, ignoranță, și indolență cronică, a ajuns țara asta așa cum a ajuns... Și nu este atac la persoană pentru că toată treaba asta este colectivă și merge până la nivel înalt, din păcate. Cum poți să spui că 2 euro nu e mare lucru?! Unu la mână, 2 euro pentru mine este mare lucru, este aproape 50% din valoarea contractului pe care îl am în prezent și într-un an sunt 120 de lei, de care îmi pot lua un cadou frumușel de Crăciun decât să îi dau lui orange. 2 euro reprezintă în prezent valoare unei donații pe care o fac în fiecare lună. 2 euro pot fi multe lucruri cu semnificație. Doi la mână, nu asta e ideea de bază, ci una de principiu. Eu o sa fiu dezavantajat dacă plec la concurență pentru că o sa fiu client nou și totuși plec mai mult din cauza umilinței și disprețului cu care am fost tratat. Investiții? Ce îmbunătățiri ai simțit tu în ultimii ani la orange? Eu sunt de 12 ani la ei, de când am intrat la facultate și de câte ori mă duc acasă și străbat țara, imediat ce ies din București semnalul se duce pe apa sâmbetei la fel ca acum 12 ani. Cum ieși din civilizație, adio... Se poate rezilia contractul și gata?! Ți se pare fair? Eu am de pierdut în orice variantă oferită de orange. Asta este o atitudine orientată către client din partea lor? "Iți convine, bine, dacă nu, pleacă"?... La nivelul ăsta? Ce valoare mai are un act adițional, un contract încheiat pe 12/24 de luni, dacă oricând vor ei pot face lucrul ăsta? În schimb, dacă tu vrei să faci vreo modificare în favoarea ta pe parcurs, nu poți sau te taxează. Contractul este la bază simbolul cuvântului părților, reprezintă o asigurare că acel cuvânt este respectat în cadrul înțelegerii, pe o anumiă perioadă. După cum am mai spus, să compari o situație ca asta cu scumpirile la gaz etc., denotă cel puțin o dezinformare... Altceva nu pot să spun aici... O să plec la concurență, deși știu că toți au mărit prețurile, dar măcar ceilalți au facut-o mai cu bun simț. Dar mai ales plec din cauza modului cum am fost tratat de către operatori! Îmi pare rău că nu putem să ne unim pentru o cauză comună și de a schimba unele lucruri în țara asta. Mereu trebuie să fie unul, după care mai vin câțiva, care stau stăvilar în fața schimbării în mai bine.

Firefly
Cunoscător
Eu sunt în aceasta situație, deci abonamentul meu va trece de la 5 la 7 euro, nu ma deranjează atâta timp cât abonamentul cel nou se va modifica în favoarea mea, chiar și cu 2 euro în plus. Dacă ei îmi ofera ceea ce eu am nevoie la cei 7 euro eu sunt total de acord. Evident sa am mai multe resurse și roaming inclus.

Neaplicabil
Ideea e asa: abonamentul vechi va fi scos din oferta. Nu e acelasi abonament, cu acelasi beneficii la un pret mai mare. E un alt abonament. E ca si cand ai vrea sa cumperi un produs care nu mai e disponibil pe site. Nu poti sa-l cumperi. Poti sa cumperi altceva, similar, la acelasi pret sau un pret apropiat. Dar nu poti sa cumperi ceva ce nu mai e. Asa si cu abonamentul asta. Acuma, cum am zis si cu alta ocazie, si trebuie sa-i dau dreptate lui BSW287 pentru cateva lucruri bine punctate in ultimul post, problema nu e atat de cei 2 euro in plus, cat de principiu. Si, dupa parerea mea, e si o problema de comunicare. In momentul in care singurele optiuni pe care le oferi sunt: ca tine, sau deloc, unii oameni vor alege varianta a doua. Pur si simplu pentru ca nu sunt de acord cu genul asta de abordare. Si, cu putina bunavointa de pe partea Orange, cred ca aici se poate imbunatati ceva. :) O varianta mai eleganta si care ar fi multumit probabil mai multa lume, ar fi fost sa se pastreze acel abonament pentru cei care-l au deja, daca sunt inca in perioada contractuala, si pur si simplu sa nu-l mai ofere pentru clientii noi, sau la reinnoirea contractului. Ai anuntat din timp ca abonamentul va fi scos din oferta, astfel incat sa te poti reorienta catre alte optiuni. Faptul ca acel contract iti da dreptul (din nou, nu sunt abonat, dar presupun ca exista o clauza contractuala care sa permita lucrul asta) sa-l modifici in timpul exercitarii lui, nu inseamna ca e si o idee buna sa o faci. :)) De asemenea, tu din pozitia de client nu poti sa modifici regulile contractului, pentru ca nu tu furnizezi serviciul. E ca si cand ai zice: "eu de maine vreau sa primesc internet nelimitat, nu ma intereseaza de unde-l scoateti." :)) Nu poti sa modifici resursele pentru ca nu-s resursele tale. Nu ai control asupra lor. Este un contract, intr-adevar, dar nu este un contract facut de pe pozitii de egalitate. Este un contract de furnizare servicii. Cineva detine resursele si le ofera, si cineva le primeste. Nu e un contract intre doi operatori, e un contract intre operator (furnizor) si client. Oricum, apreciez foarte mult felul in care te-ai exprimat in ultimul post, BSW287. E mult mai bine. 🙂 Si chiar daca nu schimba cu nimic situatia de fata, si sincer mi-ar parea rau sa pleci pentru ca pari genul de persoana care pune suflet in ceea ce face si care isi da interestul pentru o lume mai buna, decizia iti apartine in totalitate. Cred ca oamenii ca tine sunt cei care pot sa faca o diferenta, in bine. Pentru ca le pasa. :) O chestie similara si care a fost si motivul pentru care eu unul m-am portat de la Vodafone, este ca, dupa 6 ani in care m-am tot rugat de ei sa rezolve o problema de semnal, problema care nu ma afecta doar pe mine, n-au facut nimic. Si la ultima conversatie pe tema asta cu un operator call center, mi-au zis exact ceva de genul asta: "daca nu sunteti multumit, puteti sa mergeti la alt operator." Si da, evident ca pot. Si am si facut-o. Dar nu e avantajos pentru niciuna dintre parti. As fi preferat sa-si rezolve problema ca sa nu trebuiasca sa ma mut in primul rand! Nu? E mai simplu asa. Pe de alta parte, daca nu era chestia asta, poate ca n-as fi incercat Orange. :)) Si, cu toate ca mai sunt intr-adevar zone cu probleme de semnal, per total eu unul sunt multumit. Iar in ceea ce priveste acele zone, o sa incerc sa fac o sesizare si sa vedem daca si ce se poate rezolva. Oricum, ca acoperire, Orange sta mai bine decat Vodafone. Din experienta vorbesc, nu uitandu-ma la harti si alte chestii. Pe aceeasi zona, cu acelasi telefon, in aceleasi conditii de test, e mult mai bine. Iar faptul ca ofera VoLTE si VoWIFI (chiar daca inca nu e pe un numar foarte mare de device-uri) e un mare plus. Si, dupa parerea mea, e un workaround valid pentru eventualele probleme de semnal. Asa ca, eu unul apreciez punctul tau de vedere. Daca toti ar avea aceeasi opinie asupra unui lucru, n-ar fi tocmai ok. 🙂 Diferenta de opinie, inteleasa corespunzator, aduce progres. Pentru ca te face sa-ti pui mintea la contributie si sa incerci sa gasesti solutii.

Andrei_10
Începător
probabil voi renunta optinuea de 5 euro are mai multe optiuni si e mai ieftina in caz ca nu voi primi o oferta personalizata cel mai probabil voi renunta la contract

Fiuuuu4
Începător
Am vorbit cu cei de la call center, cel mai mic abonament este de 6e, daca negociezi cu ei, si beneficii la jumatate fata de cel de 5e de acm, si pentru ca eu sa renunt si sa raman pe prepay ma taxeaza 6 e, orice numai sa iti ia bani, si nu numai eu si alti colegi nu au semnal in oras, ce sa mai vorbesc cand iesi , se intampla in tg mures. am studiat piata si la 5e digi ai nelimitat tot, dar ca nu ai mesaje nationale si telekom la fel nelimitat dar doar 1000 sms nationale , dar ai 3 luni gratis.

mDa
Junior
Pentru ca eu sa renunt si sa raman pe prepay ma taxeaza 6 e”. Despre ce taxă e vorba?

Fiuuuu4
Începător
adica renuntarea la abonament trebuia sa fie gratis, dar mi-a zis ca voi fi taxat 6 e

teacher_
#StarMember
@Fiuuuu4, Salut și bun venit in comunitate. Te rog să ne spui concret ce discuție ai avut cu cei de la call center. Dacă într-adevăr se impune taxarea ta daca vrei să renunți la abonament, nu este bine deloc. In al doilea rând, eu trec des prin Tg Mureș, chiar azi am trecut, am traversat orașul, și am avut 4G și semnal super peste tot... Poate dacă faci un test de rețea detaliat, in care sa precizezi și locația exactă și îl postezi, o să își dea seama și cei care se ocupa de site despre ce este vorba cu lipsa semnalului.

baiatbum
Junior
buna ziua! am primit si eu SMS iar optiunea mea si a familie este portarea; nu accept acest comportament

teacher_
#StarMember
@baiatbun, bun venit in comunitate. Despre ce comportament vorbești? Ce anume te-a nemulțumit?

DC
Junior entuziast
Cu manevra asta Orange si-a pus nisip in cap. Pe termen scurt e profitabila pentru ei dar pe termen mediu e paguboasa rau. Cum mai poate orice angajat Orange sa incerce sa vanda orice la oferta si sa mai fie si crezut? Cand compania la care munceste acel angajat isi permite sa faca praf orice contract doar pentru ca asa vrea, niciun client cu rotite functionabile n-o sa-i mai creada pe viitor. Ca fapt divers stiati ca un contract complet Orange are nici mai mult nici mai putin de 173 de pagini? Contractul si clauzele de baza 7 pagini - aici se gasesc informatiile despre client si serviciile cumparate pe scurt. Brosura de tarife si servicii 71 de pagini - aici se mentioneaza cat costa diverse servicii aditionale - schimbare sim/ schimbare numar, factura detaliata, taxarea apelurilor tip conferinta,tarife internationale, lista cu tari si zonele lor si prefixurile amestecate intentionat cu informatii inutile care nu te privesc. Termenii si conditiile generale 95 de pagini - aici sunt informatiile despre GDPR, conditiile de functionare a serviciilor si termenele pentru interventii, reguli cu privire la utilizarea serviciilor si sanctiunile pentru utilizarea abuziva a serviciilor, politica de utilizare rezonabila a serviciilor in roaming in SEE, date despre facturare, date despre suspendarea serviciilor. Eu cred ca e o anomalie ca un contract complet de servicii cu o valoare mica fata de alte tranzactii, sa fie mult, mult mai stufos. TCG-ul asta nu este ceva unitar in domeniu telecom, TCG-ul Orange difera de TCG-ul Vodafone si amandoua difera de TCG-ul Telekom si nu sunt un standard ca sa-l poti scoate din contract.