la 24-05-2025 10:33 AM
Acest tarif de portare ma face sa cred ca Orange Romania nu mai are nevoie de clienti noi deoarece, in general, portarea se solicita pentru obtinerea unui avantaj: un cost mai mic al abonamentului, imbunatatirea semnalului de telefonie sau avantaje la celelalte optiuni ale abonamentelor. Daca doreau neaparat sa reduca numarul de portari de la un furnizor la altul, puteau sa solicite asta la elaborarea Deciziei 144 din 2006.
24-05-2025 10:47 AM - editat 24-05-2025 10:48 AM
Chiar dacă scrie clientul nu o plătește pt ca este suportata de operator.
este un text standard care apare pe toate cererile de portare
la 24-05-2025 11:05 AM
"Verba volant, scripta manet." Daca Orange Romania considera ca asa trebuie, ca asa este corect, o introducea in capitolul "Portabilitate", dar... "Regula" asta, cu accente balcanice, nu o pot accepta in relatia cu un "rechin" finaciar care considera ca doar profitul lui este justificat si face aproape orice pentru asta!
la 24-05-2025 11:53 AM
@Konstantyn: Acea taxă este suportată de operator, nu de client, iar pe de altă parte nici o relație contractuală până după portare nu are efecte cu operatorul acceptor. Eu am portat acum 4 luni un număr din VDF și nu a fost aplicată nici o taxă, deși era menționată în cerere. Deci unde este problema? Să știi că nu toți norii de pe cer sunt de .... ploaie. Îți doresc o zi însorită.
la 24-05-2025 01:58 PM
Multumesc frumos. Sunt eu, probabil, mai "tipicar" si doresc ca, intr-o viata cu destule lucruri frumoase dar si cu "nori", macar cateva certitudini. Va doresc cat mai multe zile frumoase si binecuvantate!
la 24-05-2025 12:20 PM
Salut @Konstantyn,
Te încurajez sa postezi si dovezi atunci când faci o afirmație pentru a putea discuta in cunoștința de cauza. Mulțumesc!
la 24-05-2025 01:54 PM
la 25-05-2025 02:41 PM
@Konstantyn nu am găsit o secțiune pe site-ul Orange cu fișiere pentru portare. Într-adevăr link-ul publicat de tine pare a fi de pe site-ul Orange dar nu am găsit acest document in secțiunea dedicata. E posibil ca acel document sa nu mai fie valabil.
E important sa spunem ca cererea de portare este una standard si poate fi găsita aici: https://www.portabilitate.ro/docs/cerere%20de%20portare.pdf
De altfel conform legislației actuale:
Nici operatorul de la care pleci (donor), nici operatorul al cărui client devii (acceptor) nu îţi vor percepe niciun tarif pentru portarea numărului. Dacă se întâmplă acest lucru, te rog să sesizezi ANCOM.
Legislația o poți accesa la următorul link: https://www.portabilitate.ro/ro-693-legisla%c5%a3ie
In concluzie nu exista taxe suportate de către client pentru procesul de portare.
la 24-05-2025 12:27 PM
Portarea se realizează gratuit. În cererea mea de portare nu am regăsit cele relatate de tine. Este posibil sa existe anumite excepții in care se plătesc și anumite taxe (vezi punctul 8).
"Termeni şi condiţii:
1. Solicitantul are un contract în vigoare cu furnizorul de la care se solicită portarea (furnizor donor) pentru furnizarea de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului prin intermediul numărului sau numerelor care fac obiectul acestei cereri.
2. Solicitantul nu a transmis o altă cerere de portare, având acelaşi obiect, care a rămas nefinalizată.
3. Furnizorul care va oferi serviciul de comunicaţii electronice destinat publicului după portarea numărului (furnizorul acceptor) este mandatat să efectueze demersurile necesare pentru rezilierea contractului dintre solicitant şi furnizorul donor prin intermediul numărului/numerelor pentru care se solicită portarea. Furnizorul acceptor este responsabil faţă de solicitant cu privire la realizarea portării.
4. Contractul cu furnizorul donor încetează în momentul finalizării cererii de portare. Rezilierea contractului între solicitant şi furnizorul donor se va face cu respectarea condiţiilor prevăzute în contractul respectiv. Portarea numărului/numerelor nu aduce atingere obligaţiilor abonatului şi furnizorului donor rezultate din contractul încheiat, generate şi neexecutate anterior încetării acestuia. În cazul serviciilor de telefonie mobilă pentru care plata se realizează în avans, creditul existent în momentul realizării portării nu va putea fi recuperat de către solicitant.
5. Ulterior procesului de portare, solicitantul va păstra numărul de telefon, iar serviciul va fi oferit de S.C. Orange România S.A., conform unui contract încheiat între furnizorul acceptor şi solicitant pentru furnizarea de servicii de telefonie mobilă.
6. Furnizorul acceptor va comunica solicitantului, după caz, intervalul de portare şi perioada de întrerupere a serviciului sau faptul că portarea nu va putea fi realizată şi motivele în acest sens, cel târziu în ziua precedentă momentului iniţial al intervalului de portare stabilit prin cerere. În cazul din urmă, serviciul de comunicaţii electronice va fi furnizat în continuare de către furnizorul donor.
7. Solicitantul poate renunţa la cerere cel mai târziu cu 24 de ore înainte de ora iniţială a ferestrei stabilite pentru realizarea portării. În cazul revocării cererii după acest moment, portarea va fi finalizată, urmând să fie iniţiat, la cererea abonatului, un nou proces de portare.
8. Pentru portarea numărului în YOXO nu se percepe nici o taxă. În situaţia renunţării la cererea de portare după data limită stabilită conform pct. 7 şi iniţierea unei noi cereri de portare, solicitantul va datora atât un tarif de portare furnizorului acceptor, cât şi un tarif de portare furnizorului donor (care în urma renunţării la portare devine furnizor acceptor).
9. Solicitantul acceptă că există posibilitatea întreruperii temporare a serviciului, în timpul căreia nu vor putea fi iniţiate apeluri, inclusiv apeluri de urgenţă. Această întrerupere nu poate depăşi, de regulă, 3 ore în cazul numerelor nongeografice pentru servicii de comunicaţii electronice la puncte mobile şi 4 ore, în cazul numerelor geografice şi al numerelor nongeografice, altele decât cele pentru servicii de comunicaţii electronice la puncte mobile.
10. Solicitantul este de acord cu prelucrarea automată a datelor cu caracter personal, potrivit legislaţiei în vigoare aplicabile, în măsura în care acest lucru este necesar în vederea realizării portării.
11. Solicitantul declară că informaţiile furnizate prin prezenta cerere sunt complete şi corecte."
la 24-05-2025 01:49 PM
Eu nu doream sa ma portez de la Orange la Yoxo.
la 24-05-2025 01:55 PM
Informațiile sunt preluate din cererea de portare Digi - Orange. In cazul Yoxo -Orange se numește migrare.
la 24-05-2025 02:03 PM
Multumesc. In raspunsul dumneavoastra, dintr-o eroare, la punctul 8 din "Termeni si conditii" scrie, citez: pentru portarea numarului in Yoxo nu se percepe nci o taxa, Incheiat citatul. Din acest motiv am scris eu ca nu doresc portare la Yoxo.
24-05-2025 02:42 PM - editat 24-05-2025 02:45 PM
Taxa pt portare este stabilita de ANCOM nu de Orange.
La toți are același preț dar o suporta 100% operatorul nu clientul. Dacă citești TCG de la Vdf, Telecom, DIGI o să vezi ca este trecut același tarif
24-05-2025 02:53 PM - editat 24-05-2025 02:54 PM
Din punctul meu de vedere, formularul pare a fi unul vechi sau neactualizat. În mod normal, ar fi trebuit să menționeze clar că portarea numărului se realizează gratuit, fără perceperea vreunei taxe (sau că taxa este suportata de furnizor).
la 24-05-2025 03:09 PM
Din pacate, punctul dumneavoastra de vedere pe care il agreez fara nici o obiectiune, este contrazis de punctul celor de vedere al celor de la Orange. Va atasez link-ul de pe care am descarcat formularul: https://www.orange.ro/files/portare/cerere%20portare.pdf.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor