Da, nu am ce sa zic... Dar iti spun ca operatori call center in genul celui/celor cu care ai vorbit tu, sunt (cel mai probabil) peste tot. Cu siguranta la Vodafone sunt, pentru ca eu de acolo vin. Si asta a fost unul dintre motivele pentru care am trecut la Orange.
Iar strategia asta de vanzare a abonamentelor mai mari, cand vrei cate un telefon mai "rasarit" (cu toate ca P30-ul nu mi se pare un telefon super high end, cum ar fi fost un iPhone 11 Pro, de exemplu), fara niciun motiv anume, decat acela de a te face sa platesti mai mult pentru ceva ce, foarte probabil, nu vei folosi niciodata, e cunoscuta, din pacate. Si e unul dintre motivele pentru care eu sunt pe prepaid. Daca vreau telefon, mi-l iau frumos la liber, de la Orange sau nu, asta conteaza mai putin, si depinde foarte mult daca produsul respectiv este sau nu la vanzare la Orange (de exemplu Moto One Action-ul pe care mi l-am luat saptamana trecuta, nu era, si cu toate astea l-am luat pentru ca aia am vrut), si cu asta basta. Abonamentele mi se par un fel de a te lega la cap (pe 2 ani) fara sa te doara niciunde (decat eventual la buzunar). :)) Adica, nu stiu. De ce as vrea asta? :))
Acuma, revenind la P30-ul tau. Nu vad de ce ti-ar fi refuzat un abonament la fidelizare (chiar si la acelasi pret) cu avans 1000 de lei si prelungire pe inca doi ani.
La un calcul simplu, avem asa:
12 Euro pe luna x 4.75 lei/euro x 24 luni = 1368 lei. Cu un avans de 1000 de lei, telefonul + serviciile lunare are costa 2368 de lei. Telefonul singur (la liber) este acum in jur de 2240-2250 lei (la emag si Flanco, de exemplu).
Cu un abonament de 14 Euro, ar trebui sa ai sanse si mai mari, dupa parerea mea.
14 Euro pe luna x 4.75 lei/euro x 24 luni = 1596 lei. Cu avans, ai ajunge la 2596 de lei total.
Ma rog... Inca nu mi-e foarte clar cum se calculeaza "rentabilitatea" din partea Orange. Dar eu unul as alege varianta asta in care castig un client pentru inca 2 ani de zile (eventual si cu un abonament de 14 Euro), decat sa-l pierd de tot. Dar na, nu sunt business manager la Orange. Si dupa cum am zis, nu stiu ce anume iau in calcul cand fac ofertele astea. Dar daca dupa 10 ani de Orange, oferta ta este: "daca nu va convine, puteti sa plecati", nu e bine.
De curiozitate, ce abonament ti-a fost oferit tie pentru acel P30? Vad ca pe site e la 1093.68 lei cu Orange Me 30 (presupun ca asta e un abonament de aprox 30 de Euro/luna?) sau, in rate de 90.74 lei pe luna, cu Orange Me Start 8.
Link aici: https://www.orange.ro/magazin-online/telefoane/huawei-p30-128gb-dual-sim-breathing-crystal
Asta e oferta "standard". La fidelizare, si mai ales dupa 10 ani, ai crede ca oferta ar trebui sa arate cu totul altfel.
Dar, sincer, daca vrei neaparat abonament, eu unul as merge pe varianta cu Orange Start 8 (trebuie vazut totusi ce beneficii ofera, pentru ca sincer habar n-am) si daca iti convin beneficiile incluse, cred ca iesi chiar mai ieftin decat varianta cu Orange Me 30 + diferenta, si mai ieftin decat pretul standard.
Daca nu vrei neaparat sa pleci, poate una dintre variantele de mai sus iti face cu ochiul. Daca nu...tu stii mai bine. 🙂 Dar ti-am zis, ia in calcul toate variantele. Si daca esti nemultumit de felul in care ai fost tratat la Relatii Clienti (si, sincer, ai toate motivele sa fii, aia e o problema de training de call center), eu zic sa abordezi problema punctual si sa faci o sesizare in sensul asta pe mail.