28-12-2022 10:05 PM - editat 29-12-2022 03:34 PM
Salut!
Ca sa evitam avalansa de postari pe aceeasi tema, am decis sa deschid acest topic ca referinta pentru oricine are nevoie.
Inainte de orice, o sa mentionez ca noi, cei de aici in Comunitate (inclusiv eu) suntem, in mare parte, clienti! Nu angajati Orange. Deci, oricat de mult ne-am dori, nu putem opera modificari pe cont, nu putem trimite echipe pe teren, nu putem anula facturi, nu putem micsora facturi, nu putem negocia/renegocia contracte. Pentru toate astea, aveti mijloacele de contact mai jos.
Problema?
Da, s-au marit abonamentele cu 1 euro/serviciu. Si nu, nu doar la Orange Romania/ Orange Romania Communications. Daca nu aveti cumva cost suplimentar, sau ati avut reduceri pe perioada limitata la unele servicii (care acum au expirat), sansele sunt ca acea modificare pe care o vedeti la factura sa fie cauzata de marirea generala aplicata serviciilor. Da, inclusiv in perioada contractului. Nu discutam aspecte legate de legalitatea sau ilegalitatea acestei actiuni. Tind sa cred ca din moment ce se face, are deja acoperire juridica. Dar nu asta e scopul acestui topic. Doar analizam ce s-a intamplat.
De asemenea, s-a trecut de la cursul valutar BNR la cel al ING.
Notificare?
Da, s-a trimis pe facturile din lunile precedente (cel mai probabil undeva pe a doua pagina). Recomand verificarea amanuntita a facturilor anterioare pentru confirmare.
Nu sunt de acord. Ce e de facut?
In acea notificare, era mentionat si faptul ca puteti rezilia unilateral abonamentul, in termen de 30 de zile, fara a plati nicio despagubire. Daca nu ati facut-o, contractul se prelungeste tacit, cu noile conditii. Da, nu e o placere, dar astea au fost conditiile impuse de Orange. Din nou, noi, cei de aici, NU suntem angajati Orange. Si nu discutam aici chestii de legalitate.
Cu toate astea, exista solutii. Si prima si cea mai buna solutie este: comunicarea!
Mijloacele de contact telefonic, atat pentru Orange Romania cat si pentru Orange Romania Communications sunt: 300 (din ORO sau OROC) sau +40 374 300 300 (din orice retea, inclusiv din afara).
Mijloacele de contact in scris le aveti aici. De asemenea, puteti folosi si pagina de Contact pentru asta.
Daca totusi nu doriti comunicarea, puteti alege atat varianta rezilierii si/sau portarii serviciilor la alt operator, cat si a migrarii serviciilor de voce mobila pe prepay. Cu toate astea, e bine sa luati in calcul urmatoarele aspecte:
1. in functie de contractul fiecaruia, se poate sa aveti de platit anumite penalitati. Perioada de reziliere fara penalitati a fost de 30 de zile. Daca inca va incadrati, foarte bine, daca nu, puteti totusi sa incercati o comunicare cu un consultant. Poate ajungeti la o intelegere.
2. dupa cum ziceam mai sus, problema nu e doar la Orange. Si alti operatori au adoptat o politica similara. Deci exista posibilitatea sa aveti parte de acelasi tratament si acolo.
3. in ceea ce privesc serviciile fixe, lucrurile se complica, pentru ca depindeti de infrastructura disponibila in zona in care locuiti. Deci, sugestia mea, daca vreti sa mergeti pe varianta asta, este sa verificati inainte sa luati o decizie, disponibilitatea serviciilor la noul operator.
Cu parere de rau, cam astea sunt singurele solutii. Recomand sa incercati intai de toate varianta comunicarii. Are sanse mult mai mari de reusita.
Nimanui nu-i convine sa piarda clienti, si Orange nu face exceptie de la regula asta. Si evident ca nici clientilor nu le convine marirea abonamentelor. Deci, eu as zice sa incercati intai metoda comunicarii. Daca nu se poate, sau vedeti ca nu aveti cu cine discuta, aveti la dispozitie si celelalte variante.
Sper ca acest mic ghid sa va ajute cat de cat in incercarea de solutionare pe cale amiabila a problemei. 🙂
la 28-12-2022 11:08 PM
Da Radule, dar știi că de foame bebelu' plânge, nicidecum nu-și va găti singur. Deci "povestea" e utilă celor care o știu deja. Restul oricum n-o vor citi fiind prea isterizați de situația creată. Dar viața merge mai departe, libertatea de alegere existând oricând pentru toți. Numai bine!😉🙃
la 03-01-2023 09:59 PM - editat ultima oară la 13-01-2023 03:14 PM de DanielaH
Firma asta de bătaie de joc afișează abonamente cu reducere 50% la noii abonați și noi, cei vechi, suntem pixu-n drum. Trimit mesajul pe factură, pe aia electronică, pe care nu prea o citește nimeni, mai ales dacă îți cunoști valoarea abonamentelor, ca niște infractori și se trezește lumea cu sume în plus. Pe My Orange încă nu au reușit să actualizeze prețurile +1Euro/abonament, nu au tehnicieni - costă și ăștia prea mult.
``Pentru a putea menține o calitate ridicata a serviciilor pe care ti le oferim, în contextul creșterii constante a
costurilor de furnizare a serviciilor mobile si fixe, din data de 15 Noiembrie 2022 valoarea abonamentului tau de
pe 0740........, 0740......, 23..........va fi majorata cu 1 euro (TVA inclus)..``
Îmi trimit mesajul asta **beep** că din cauza creșterilor bla , bla nu mai au banii????? Și cu cei 3 Euro de la mine si-au acoperit cheltuielile???? Pe servicii de mizerie, cu acoperire vai de mama ei, suport tehnic jalnic (operator să nu știe ce înseamnă banda 5Ghz la router), concursuri alandala.....Nu avem alte soluții și stăm pe la unii sau alți operatori, că dacă era după mine erau plecați din țară ca OTP-ul.
Stirea zilei ”Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații a făcut măsurători în perioada mai-octombrie 2022, iar operatorul cu cea mai mare acoperire națională este Digi Mobil.” ne plângem că nu e bun D...i . Uite că nu au scumpit abonamentele și i-au făcut pe ”portocali” la semnal:
Anul acesta ”expira” niște abonamente și le Mulțumesc frumos.
la 06-01-2023 04:08 PM
@dorelut: Sunt un simplu utilizator, care am renunțat la un abonament Orange pe cale amiabilă, fără atât exces de limbaj. Atât pentru tine dar și pentru oricine altcineva (poți vedea alte răspunsuri personale pe acest subiect) recomand să aleagă rațional, nu cu sufletul. Adică să aleagă operatorul cu planul tarifar de care are nevoie și cu semnalul cel mai bun pe care-l găsește acolo unde petrece majoritatea timpului. Nu contează culoarea furnizorului, atât timp cât păstrăm o atitudine de respect pentru care pretindem că suntem "oameni" cu școală.
Numai bine, orice alegeri ai face.
la 06-01-2023 08:55 PM
Foarte bine punctat! Felicitări!
la 13-01-2023 01:34 PM
Sunt in totalitate de acord si ma bucur sa mai gasesc oameni care iau atitudine, trompetele teparilor de la orange si operatorii sunt adevarate fabrici de nervi, sunt tot cu prosteala, ba ca n-ai citit pe factura, ba ca ai fost de acord tacit, pai mai trompete orange incompetente, eu am semnat un contract nu o factura. Solutia este: SA PLECAM CAT MAI MULTI DE LA JEPCARII ORANGE!
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor