Întrebare fară răspuns

"Face-lift" homepage Comunitate Orange

Dragilor, iubitori de "cosmetică" (sau nu), acest mesaj se vrea mai degrabă o deschidere spre feedback, idei de îmbunătățire a paginii "Comunității". Personal, mi se pare puțin cam... împrăștiată, eu considerându-mă puțin cam cu ”fix-uri” în privința aranjării (nu aranjamentelor :) ). Așa că în imaginea atașată, deși pe alocuri unele pictograme sunt ”înghesuite”, vă propun să analizați și să comentați partea de sus a paginii Comunității Orange:

  • vechi vs. propus
  • cum arată acum si ce este în plus ca informație pe pagină
  • funcții suplimentare de adăugat (dacă este nevoie)
  • idei de îmbunătățire a filtrelor / editării mesajelor
  • ..............................
    O varianta a paginii ”down page”.... curand.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

@FLo, mulțumim pentru postare și feedback!
Am mutat topicul tău în subcategoria "Sugestii" pentru că mi se pare că se potrivește mai bine și în felul acesta vom primi mai multe răspunsuri.

Multumesc @Daniela. Imaginea are scop de idee, având nevoie de redimensionări (text și imagini / pictograme), aranjări în pagină, poate chiar eliminări de surplusuri. Dar ar interesa nevoia de conținut al HOMEPAGE-ului.... ideea de baza si/sau eventuale alte dorințe ale membrilor Comunității.
Uite, poate chiar și un ”banner” pe homepage sub forma ”Evenimente în Comunitate” nu l-aș vedea în plus. Adică un topic (cum este acum) pe care mulți îl dau uitării este cam superficial și nesemnificativ.

@FLo_1 Ca sa te scutesc de chinuri: Cel mai probabil o sa primesti un raspuns de genul "Comunitatea este construită pe o platformă de tip SaaS (software as a service), pe numele ei Rocketfid, și orice dezvoltare necesită o analiză inițială și timp"

Inca de pe inceputurile, inceputului s-a tot sugerat adaugarea unui sistem de paginare pentru este apropare imposibil sa urmaresti topicurile in care sunt extrem de multe mesaje, ca de exmplu topicurile cu modificare unilaterala a abonamentului de 5 euro, cel cu interzicerea Google pe Huawei si lista poate continua.

Raspunsurie au fost clasicele "Vă asigurăm că sugestiile voastre sunt analizate și în funcție de capabilitățile platformei sunt apoi prioritizate într-un plan de dezvoltare." si "Împreună construim comunitatea și tot împreună o vom îmbunătăți! Vă mulțumim pentru că sunteți alături de noi!" si iata-ne, astazi, la mai bine de 1 an de la lansare, avem cam aceleasi discutii!

Together we can do nothing!

@FaraUnID: Știu si sunt de acord cu tine in privinta constructiei paginii cu mesajele aferente unui topic. Aici eu intr-o prima etapa as fi interesat de posibilitatea comentării unui mesaj anume (intermediar listei), nu sa adaug un mesaj la o lista, intrucat desi incadrat in subiectul topicului, mesajul meu nu va face referire (probabil) nici la primul mesaj și nici la ultimul mesaj transmis în Comunitate pe acel topic. Iar în plus, ar fi mai util ca linkul cu mesajul X-ulescului primit pe email, să te direcționeze la MESAJ, nu la TOPIC. Ehhh.. ....ar mai fi și altele, dar pe rand :)

Da, suntem convinși că împreună cu voi am construit și vom construi în continuare Comunitatea Orange și tot împreună o vom îmbunătăți.
Avem un plan de dezvoltare la care lucrăm și la care am lucrat pe tot parcursul acestui an. Una din prioritățile noastre a fost legată de procesul de înrolare/ autentificare în Comunitate. Chiar dacă pentru voi nu este vizibil (pentru că aveți deja cont), acest proces a fost de curând îmbunătățit și simplificat, iar crearea contului pentru membrii noi este în acest moment mult mai facilă.
Sistemul de paginație în paginile de topicuri este și el în lucru și sperăm că va fi o surpriză plăcută până la finalul anului.
În continuare apreciem și ne bucurăm de sugestiile voastre și ne pare rău că implementarea lor nu poate fi făcută atât de repede pe cât ne-am dori cu toții.
Va mulțumim!

Flo,fereastra "Orange Help" nu prea isi are rostul fiindca amestecam merele cu perele.
"Comunitatea" este comunitatea abonatilor Orange, ma rog si a celor care nu sunt, dar in marea lor majoritate clienti Orange si nu a angajatilor Orange. E treaba lor unde-si face personalul Orange forum, dar nu aici :))
Sa ne lase sa discutam in voie despre problemele si solutiile noastre.

Este binevenită și intervenția Orange Assistant pentru cazuri punctuale, în care soluția de la 300 nu este pe placul clientului. În rest, foarte bună sugestia colegului și speram să apară cât mai repede paginația pe topicurile existente.

@Ascary: Perfect de acord cu tine, însă în acest caz, Orange trebuie să tranșeze problema CLAR: Comunitatea Orange NU este din angajați ai Orange ci este o Comunitate a clienților. Dar atât timp cât pe pagina de "contact" ORANGE recomandă "Comunitatea" ca rezolvatoare de probleme, nicidecum "sfătuitoare".... de aici și confuzia.
_______________
Numai în ultima săptămână și chiar lună, majoritatea topicurilor deschise au fost de tipul "vreau inchidere abonament", "am platit si nu mi s-a activat optiunea", "cand mi s-au consumat datele mobile?", "de ce opțiunea are o valabilitate doar de 30 de zile", "este posibilitate de instalare fibră sau internet 3G în zonă?", etc. Deci o verificare de cont e una, iar "datul cu parerea" e alta, iar acestea două trebuie clarificate pentru oricare new entry, că restul poate știu povestea.

@FLo, crezi că ar trebui reformulat textul de pe pagina de contact (https://www.orange.ro/contact/) care însoțește recomandarea Comunității Orange, astfel încât să fie mai clar scopul Comunității pentru membrii noi? Ce părere ai?

@Daniela: Desigur, ar fi chiar foarte indicat. De fapt, "Comunitatea Orange" iși are locul în MENIU, alături de HELP și CONTACT, deci nu ar trebui să fie un submeniu al "opțiunii" "Contact". Iar dacă Orange consideră "Comunitatea Orange" ca o posibilitate de contactare a reprezentanților Orange... de aici consider că s-a propagat și confuzia "Băi ăștia de pe-aici care lucrați la Orange și îi țineți partea".
Aș vedea o trimitere spre Comunitatea Orange chiar cu un mesaj de tipul "Fii parte a Comunității clienților Orange! Descoperă experiențele și părerile clienților Orange".
Mai detaliez dacă este cazul.
_____________________
Și ca să detaliez de la ce a pornit topicul:

  • poți căuta meniu de categorie în subsol și submeniuri la etaj?
  • submeniurile sunt centrate, iar categoriile principale ascunse în subsolul paginii?... destul de lungă dealtfel.
  • în loc să cauti un SEARCH în meniul de HELP, oficial cu imagini și indicații, cauți în Comunitate păreri și eventual sfaturi text cu prea puține imagini pe subiect, sau multe tot de pe orange luate.
  • Comunitatea este un Share de experiențe ORANGE, nu un Call Center, iar aceasta trebuie făcută cunoscută.

Problema apare la userul nou,mai ales daca acesta nu este prea familiarizat cu acest fel de interactiune. Noi cei care ne ducem veacul pe aici ne-am cam obisnuit cu scripta iar "cautarea" ne apare automat doar cand postam o intrebare (stire),in rest nu prea folosim fereastra search si eventual doua-trei butoane pentru a vedea intrebarile noi. Intradevar,o altfel de structurare poate ar fi benefica pentru un membru nou,o cautare mai facila alta decat cea care o indexeaza google.
_____________________________
Un topic OK,deschis la timp unde,cred ca multi vor avea ceva de spus...aa si da,as vrea si eu butonul scroll down. Pe topicul acela despre ce se va intampla cu serviciile Google pe Huawei e chiar enervant pana ajungi la "fundul sacului" ca sa vezi cine ce a mai scris sau sa raspunzi eventual,uneori chiar ma las pagubas :))

Cred că se va face până la urmă și schimbarea aceasta, iar topicurile vor avea comentariile ordonate pe una sau mai multe pagini. Așa mi s-ar părea și mie corect și mult mai accesibil de urmărit.

@Daniela: O explicatie pentru care multi "new entry" intra in Comunitate si lanseza probleme: Pagina de desktop (comparativ cu cea de mobil) in partea de HELP are doar trimitere catre Comunitate. Deci cine vrea sa contacteze Orange ar trebui sa ghiceasca. Asadar "Comunitatea Orange" este "linia 1" a ORANGE ROMANIA in rezolvarea problemelor??? Nuuu pot sa creeed!!!!!!
Undeva mic micut si ascuns ca sa nu fie observat (cu o casca la ureche), apare dupa selectia vreunei categorii din HELP (pur intamplator) sectiunea de "CONTACT". Si eu ca "novice" ar trebui sa "ghicesc" ca acolo voi afla detalii despre modalitatile de contact ale unui reprezentant Orange si program aferent..... ooooofffff. Deci o sectiune de CONTACT ar trebui in meniul principal direct in BARA (!!!VEZI FOTO!!!")
Este muuult mai importanta la vedere sectiunea de CONTACT, primire sesizari sau alte solicitari, decat un FEEDBACK (prezent in partea de jos a meniului) pe care multi stiu cum este tratat de catre solicitant si in plus nu este nici recompensat.
--------------------------------------------------
Edit2: In a doua imagine s-ar vedea un MENIU de ORANGE.ro asa cum ar trebui sa apara el initial, adica nu dupa ce in HELP cauti "mai multe" dintr-o categorie.

Si mai supun atentiei MENIUL din subsolul (ca nu e jos deloc) paginii ORANGE.RO. !!!!VEZI FOTO!!!! Cati dintre voi au accesat, macar de curiozitate, linkurile de la UTILE? De ce toate "solutiile ajutatoare" trebuie scrise cu o litera de-o schioapa? De ce nu plaseaza ORANGE macar o imagine (obilgatoriu) cu un text de tipul "Solutia ta spre rezolvarea problemelor tale", acestea fiind legate de un link catre aceste "UTILE", catre "pagina de HELP si CONTACT", catre o pagina de SESIZARI nu de "feedback" (o apa de ploaie in multe din cazuri). De ce , de ce, si iar de ce?
______________________
Cati dintre voi ati rasfoit macar o singura data revista ORANGE SHOP, sau poate nici nu stiati de ea? Cati dintre voi folositi Testele de viteza prezente in categoria de UTILE? Sau tot Goagal le rezolva pe acestea mult mai repede si mai aproape de voi. Mdaaa.... stiu. C'est la vie.... mais pas en rose!
___________________
Edit2: De ce sectiunea "CONTACT" este pusa intre linkuri "utile" si nu la sectiunea "HELP"? In schimb DE CE "Comunitatea Orange" este mereu in HELP linia intai a frontului? De ce? ...si iar de ce?

Da,cred ca se vrea ca "prima linie" sa fie Comunitatea. Problemele/intrebarile IN GENERAL sunt cam aceleasi si sigur s-a gasit deja o solutie astfel ca noul membru care initiaza o intrebare are toate sansele ca solutia sa fie oferita deja,astfel afla repede raspunsul. In cazurile particulare unde membrii Comunitatii nu pot oferi o solutie,fie este recomandat chatul,fie apel la relatii cu clientii si in ultima instanta intervine "cavaleria" adica moderatorul sau Orange Assistant.
Parerea mea ca este mai bine asa adica sa se faca trimitere direct la Comunitate,unde clientul poate afla mai repede un raspuns decat sa astepte unul de la Orange Help,care fie il citeste mai tarziu fie nu poate raspunde in timp util din cauza multor solicitari.
Zau,cine a gandit proiectul asta l-a gandit bine.
--------------------------------
Acuma sa fim cinstiti,pe comunitate suntem mai multi care am putea raspunde la o solicitare decat o echipa Orange Help si se vede si faptul ca mare parte din membri si-a facut un obicei de a raspunde initiatorilor si membrilor noi. Se vede ca le si place sa ajute altruist si din placere. Felicitari tuturor din partea mea. Le meritati cu prisosinta :)

@Ascary: Gresit. Logica mea functioneaza altfel. Asa cum spuneam, perfect de acord cu tine in probleme de "experienta similara" sa legi "Comunitatea" de acest sprijin, Comunitatea "lucrand" in multe cazuri 24 de ore/zi. Dar cand lasi de inteles ca aici in "Comunitate" orice problema plasata (de facturi, de retea, de semnal, de resurse incluse/sau nu, de termeni contractuali intelesi diferit de catre parti, etc) isi gaseste raspunsul "la un click distanta"... este ...cu pardon.
Deci asa cum spuneai: Responsabilitatile "Comunitatii sa ramana ale membrilor ei", Iar ORANGE sa-si arate disponibilitatea VIZIBIL pentru preluare de "sesizari" prin pagina de "contact" si <eventual> prin "Comunitate". Ca nu cer exclusivitate, dar nici "linia intai" a frontului, mai ales cand si structura de editare a forumului este... cum este. Nu are rost detaliat aceasta aici/acum/la acest mesaj.

Flo ai dreptate in tot ce zici. Te-ai schimbat mult... Daca ar fi vreodata initiativa de a se propune un moderator din cadrul membrilor obisnuiti,eu te-as sustine fara nici un fel de rezerva. Scrii bine si asta se vede pe multe topicuri.
---------------------------------
@All...Nu-l cunosc personal pe Flo...e doar un nickname pe acest forum

@Ascary: Sentimentul e reciproc si stii ca unde a fost vreo sesizare corecta ti-am dat dreptate. Pe de alta parte, chiar si acest mod de a vedea lucrurile s-ar putea sa fie impartial (ca e vorba de mine, de tine, de Orange sau de altii). Depinde fiecare ce felie din "placinta" vede si cat de mare e dimensiunea ei. Dar cu ceva insistenta sa speram ca se obtine si un rezultat pozitiv. Sa nu fim pesimisti asa cum mentiona @FaraUnID: "Together we can do nothing!", ale carui contributii de asemenea in multe cazuri au fost si sunt de bun augur.
-------------------------
Si pentru ca aici nu plasam versuri si nici nu este depre tehnologie, va ofer doar un link, cu mai multe explicatii la baza acestui topic: https://www.versuri.ro/versuri/pasarea-colibri-alte-clipe...

Tot eu.... acelasi, revin din nou: Orange stie cum se face, Orange poate sa o faca, nu e mare lucru de modificat chiar la aceasta interfata asa cum este ea. Ce folos aceste "LIKE-uri" (vezi foto) daca tu nu poti sa perseverezi asemeni raspunsurilor date sau mesajelor formulate in Comunitate, sa "observi" printr-un link, de unde mai exact provine acel "LIKE"? Nu atat "SURSA", cat mai ales "RASPUNSUL" apreciat!!!! Cum sa mergi intr-o directie exacta daca "incurajarile" primite ajung la tine ALEATOR?? Cum sa cauti raspunsuri suplimentare pe o tema "apreciata" daca tu nu stii decat verificand topicul ca aprecierea provine sau nu de la acel raspuns/topic? Si cate raspunsuri nu sunt oferite si apreciate de catre cei cu "abonament" in Comunitate?

@Ascary: "O, tu nici visezi batrane / Cati in cale mi s-au pus" :)))) Deci acum serios, ideea am spus si ma repet, era pentru a face acel mesaj de "like" cu ”link” cel putin spre topic (că spre mesaj inca nu e posibil in aceasta forma). Cazul concret prezentat de tine, cu @Vio73 care are un bombardament de 8 like-uri... eu personal as fi curios sa stiu si ce mesaje au primit aprecieri. Altfel contabilitatea e matematica la busutul gol. Nimic mai mult.
Mai multe... in episodul de maine (la acest topic). :)

@Mihaela sau @Daniela : Va rog analizati si ideea intr-o viitoare versiune a acestui forum, de a nu publica direct intrebarea si de a o lega direct de un raspuns sau tematica. Sunt multe intrebari care se repeta, intrebari care ar avea asociat acelasi raspuns, sau un raspuns general la care sa se poata veni cu completari de catre membri Comunitatii.
Poate fi lasata (pentru ca face placere) actuala forma ca un camp de "balacareala", dar un HELP cu mai multe exemple sub forma unui ghid ar fi binevenit. Doar niste link-uri la o tema (subiect) nu este o rezolvare pentru multi specialisti intr-ale mobilelor.
De asemenea, topicuri intregi cu useri care nu mai exista in Comunitate, carora te-ai adresat pe numele ales initial, dar disparut intre timp. Apare ca si cum te-ai adresa altcuiva.
__________________________
Pe de alta parte, un concurs intern al Comunitatii ar face "turma mai unita", ar putea chiar disparea sistemul actual de punctare (un sistem facut sa puna miza pe atragerea userilor, nu pentru contributia lor), iar solutii pentru masurarea "activitatii" unui user sunt gramada, iar Orange le poate implementa cu siguranta.

Mulțumim mult pentru sugestii, le analizăm și vom vedea ce putem "aduce la viață". Vă ținem la curent cu dezvoltările viitoare.

MihaelaC
MihaelaC

MihaelaC

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
MihaelaC

@MihaelaC: O alta problema la care sunt sigur ca o solutie mai rapida poate fi rezolvata si in actualul format: Consider ca nu este prea buna MUTAREA mesajului SOLUTIE din lista de discutii. Fiind declarat SOLUTIE este bine plasarea lui in cap de lista pentru a fi observat si citit cu prioritate, dar prin MUTARE si nu prin COPIERE (asa cum se face acum) se pierde o ordine fireasca a unor discutii. Mai exact, in multe topicuri, urmatoarele raspunsuri oferite (ca moment al zilei, ora, minut) dupa mesajul "declarat SOLUTIE" fac referire la acel mesaj care automat dispare din context, in locul lui aparand un alt mesaj (de multe ori intamplator al aceluiasi USER) care se refera la total altceva sau este inferior calitativ prin continut.
Deci recomand mesajul solutie COPIAT in fruntea listei de raspunsuri, nu MUTAT. Chiar daca se dubleaza acel mesaj.

@MihaelaC sau @DanielaH: Sunt sigur ca topicurile din Comunitate pot sa mai cuprinda un criteriu de sortare: IMPORTANTA. Or fi topicurile cele mai "accesate" sau "cele mai noi" un criteriu de baza, dar topicuri precum cel de concursuri, cele cu anumite configurari de sistem / telefon, dar si cele legate de Roaming sau semnal/fibra intr-o anumita zona (care se cam repeta in ultima perioada), puse intr-un cap de lista ar face mai eficienta cautarea "experientelor similare" din Comunitate.
Mai privesc, mai analizez si mai revin cu idei.... curand.
-----------------------
RE-edit: Sau ar putea fi o categorie de topicuri de categoria "Orange va recomanda" :))) Adica pe care considerati ca se incadreaza mai bine ca solutii la diverse probleme. Cu siguranta se poate un filtru in plus. ;))))

@Ascary, nu fi baiat rau. Pana una alta, acest loc de joaca (pentru unii) este in parcul Orange, asemeni unui Vatican la italieni sau a unui tinut secuiesc la noi romanasii. Adica daca Orange stinge lumina, Comunitatea ajunge in bezna. Sau nu?

To ALL: Oare de ce suntem dornici de noutăți, dar newsleter-ul Comunității Orange pe care sunt convins că s-a lucrat ceva timp (fiind și primul) a trecut de parcă nici nu ar fi existat? Nici un comentariu, fie el pozitiv sau negativ? Chiar nu e nimic de zis? Sau voi restul membrilor Comunității poate l-ați primit în SPAM?
Pentru mine, abordarea initială a newsleter-ului mi se pare chiar ”kiut”, și pentru diverse noutăți de început de lună chiar o prefer în locul mesajelor Mihaelei din Comunitate: Mă refer la Concursuri, badgeuri, statistici, evenimente din Comunitate. Acum ca am dat tonul ramâne să analizați și să contribuiți (dacă doriți) la ceea ce este ”newsleterul Comunității Orange”.

Pentru ca platforma Comunitatea Orange se adreseaza in primul rand problemelor clientilor care cauta o rezolvare. Nu este un site de news,chiar daca se posteaza noutati cu duiumul (si nu neaparat Orange) acestea sunt trecute cu vederea iar comentariile la acestea sunt doar de la cei 4-5-6 membri care posteaza zilnic,restul miilor de membri nefiind interesati de aceste news,ele aflandu-le deobicei de pe alte canale,facebook,site-ul oficial Orange,reclame tv,etc.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!