Întrebare fară răspuns

Avertisment Sophos Labs Peste 30 Aplicații iPhone Periculoase

Peste 30 de aplicații din App Store, magazinul dedicat platformei iOS, au fost depistate de către cercetătorii Sophos Labs că folosesc practici mai puțin convenționale pentru a atrage utilizatorii în abonamente scumpe. Se pare că anumite aplicații de iOS pentru funcții banale promit utilizatorilor utilizare gratuită, însă îi atrag în înscrierea la un abonament lunar, în unele cazuri plata fiind de câteva zeci de dolari sau euro pe lună, în timp ce altele cer o taxă săptămânală, după o perioadă de gratuitate de numai 3 sau 7 zile.

 

Utilizatorii sunt atrași cu aceste aplicații prin faptul că apar a fi gratuite în App Store. Practic, poți descărca oricare dintre aceste aplicații imediat pe un iPhone sau iPad și să crezi că utilizarea este de asemenea gratuită. La prima lansare, aplicația îți oferă o perioadă „gratuită” de test, însă este absolut necesară înscrierea într-un abonament pentru a beneficia de această ofertă. Desigur, mulți utilizatori uită să anuleze abonamentele, iar aceștia încep să cotizeze lună de lună la creatorii acestor aplicații scumpe fără să își dea seama.

 

Poți cheltui într-un an pe o aplicație aproape cât jumătate din costul unui telefon high-end, sau chiar costul unui telefon de medie nou: la 30 de dolari pe lună pentru anumite aplicații, costul pe an ajunge la 360 de dolari, în timp ce anumite aplicații cer 9 dolari pe săptămână, adică în jur de 470 de dolari pe an.

 

Ajută și faptul că adevăratele costuri sunt prezentate într-un mod mai „ascuns”, întregul proces fiind realizat în așa fel încât să inducă utilizatorii în eroare. Sophos Labs a făcut o listă cu aplicațiile care aplică astfel de practici, multe dintre ele fiind din categoriile horoscop, cititor de palme, aplicații de chat video sau de editat fotografii și clipuri video, cât și lucruri mult mai banale, care nu fac decât să ceară bani pentru funcții deja incluse în software-ul telefoanelor, precum un cititor de coduri QR.

 

Dacă aveți una dintre aplicațiile de mai jos instalate pe un iPhone, este posibil ca aceasta să tragă bani de pe cardurile voastre săptămânal sau lunar și să nu vă dați încă seama. iOS 13 are o nouă funcție, care la ștergerea unei aplicații care încă are un abonament activ, sugerează utilizatorului să își închidă și abonamentul, pentru a nu plăti servicii pe care nu le mai folosește.

 

Ideal ar fi să ștergeți imediat oricare dintre aceste aplicații:

- Seer App: Face, Horoscope, Palm

- Selfie Art – Photo Editor

- Palmistry Decoder

- Lucky Life – Future Seer

- Life Palmistry – AI Palm & Tag

- Picsjoy-Cartoon Effect Editor

- Aging seer – Faceapp, Horoscope

- Face Aging Scan-AI Age Camera

- Face Reader

- Horoscope Secret

- CIAO – Live Video Chat

- Astro Time & Daily Horoscope

- Video Recorder / Reaction

- Crazy Helium Funny Face Editor

- Banuba: Face Filters & Effects

- QR Code Reader – Scanner

- QR Code Reader & Barcode PRO

- Max Volume Booster

- Horoscope 2020

- Forecast Master 2019

- mSpy Lite Phone Family Tracker

- Fortunescope: Palm Reader 2019

- Zodiac Master Plus – Palm Scan

- WonderKey-Cartoon Avatar Maker

- Avatar Creator – Cartoon Emoji

- iMoji – Cartoon Avatar Emojis

- Life Insight-Palm & Animal Face

- Curiosity Lab-Fun Encyclopedia

- Quick Art: 1-Tap Photo Editor

- Astroline astrology, horoscope

- Celeb Twin – Who you look like

- My Replica – Celebrity Like Me

 

În cazul în care ați avut una dintre aceste aplicații instalate dar nu sunteți siguri că ați și anulat abonamentul, puteți accesa aplicația de Configurări din iOS, accesați contul de iCloud (prima opțiune de sus) și mergeți la meniul Abonamente. Aici vor apărea toate abonamentele active și le puteți anula pe fiecare în parte manual.

 

Sursa - https://www.go4it.ro/content/aplicatii/peste-30-de-aplicatii-de-iphone-ar-putea-sa-iti-ia-bani-de-pe-card-fara-sa-stii-19143443/

 

Fix aceeasi metoda de a debita cardurile bancare ca si in cazul aplicatiilor de Andorid, problema semnalata tot de Sophos Labs si despre care am discutat aici https://comunitate.orange.ro/questions/2205675-atentie-tentativa-frauda-aplicatii-google-play-store

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Asta este una din cele mai infecte metode prin care poti obtine bani de la utilizatori, sa exploatezi naivitatea acestuia dublata de o lipsa de informare si de transparenta referiotare la modalitatile de taxare si anulare abonament. Si ca tacamul sa fie complet, daca acel abonament nu este anulat, utilizatorul va fi tarifat chiar daca a dezinstalat aplicatia din telefon si este evident faptul ca nu va mai beneficia de serviciile ei.

Aceste aspecte spun destul de multe despre caracterul dezvoltatorului.

Nu-mi vine sa cred la cate se preteaza unii oameni pentru a obtine profit. Si cum mascheaza ei totul intr-un ambalaj frumos.
:( Daca un client dezinstaleaza aplicatia, ceea ce da de inteles ca fie nu-i multumit de ea, fie nu mai are nevoie, de ce sa le perceapa in continuare taxe? Poate chiar a uitat sau nu a dat importanta de abonament... dar uite asa e bun de plata.

Trăim într-o perioadă în care fraudele electronice sunt foarte frecvente, cu atât mai mult cu cât în această perioadă sunt foarte multi care practic își câștiga pâinea cu asta. Eu sper doar sa nu fi păgubit multe persoane prin asemenea metode.

Asta ne arată că ambele sisteme (iOS și Android) sunt extrem de vulnerabile, de fapt.
Dar și unii utilizatori dau dovadă de prostie pură, acceptând tot fără să gândească sau să analizeze.
Mulțumim pentru informații! ;)

Strict in cazul de fata, vulnerabilitatea sistemului de operare nu are legatura cu nesimtirea mucosilor care au invatat sa scrie 2 linii de cod si se cred developeri la apelul bocancilor in cadrul unei "companii" cu sediul intr-o garsoniera obscura sau intr-un subsol infect situat undeva la periferie.

Aici discutam despre lipsa de informare si de transparenta cand vine vorba de modalitatile achiztie si plata a serviciilor, precum si o informare corecta depsre modalitate prin care se poate renunta la serviciile lor fara a fi facturat ulterior pentru un produs pe care nu-l mai utilizezi.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!