Întrebare fară răspuns

Orange modifica unilateral abonamentul Orange Me 5

Ați primit un sms, de modificare unilaterala a contractului, prin majorarea abonamentului de la 5 la 7 euro, deși sunteți în perioada contractuală? Îmi propun sa facem un fel de sondaj, pe acest subiect. Ce părere aveți? Ați mai continua abonamentul/trece pe prepay la orange/portare la alt operator?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Este un ABUZ bișnițăresc, absolut! Cum mai spunea cineva, nu schimbi regulile jocului în timpul jocului! Și mie vor să îmi impună mărirea abonamentului de la 5 la 7 euro și vor să îmi închidă gura cu 20 gb net, în plus față de cei 20 pe care îi am acum și pe care oricum nu ii folosesc niciodată pe toți. Deci vor să îmi mărească abonamentul cu aproape 50%, băgându-mi pe gât resurse pe care oricum nu le folosesc! Asta în condițiile în care mai am 1 an jumate din perioada contractuală și sunt client de 12 ani la ei! Normal, de bun simț și singurul mod legal prin care să se facă acest lucru ar fi trebuit sa fie după expirarea perioadei contractuale.

Nu poți compara situația asta cu măririle pe care le fac furnizorii de alte servicii cum ar fi gazul etc. Prețurile la acele servicii depind de alți factori externi.

Eu o sa refuz această mărire și denunțarea unilaterală din partea mea. Dacă mă poate obliga indirect să denunț eu contractul, o s-o fac. Sau să o facă ei. Nu accept această umilire. Ar trebui să ne unim mai mulți și să ducem totul în instanță. Eu mă gândesc serios la acest lucru. Oricum ar fi, nu o să accept așa ceva. Mi-e silă de țara asta și de legile ei care le permit acestor magnați să își bată joc de noi...

BSW287
BSW287

BSW287

User level
Nivel
0
33 / 100
puncte
Custom field 2
BSW287

In instanta? Ok, mi se pare exagerat, dar e dreptul vostru. Nu știu de ce este așa un mare lucru.... Până la urmă e vorba de 2 euro, adică 10 lei.... Daca s-ar scumpi energia electrică de luna viitoare cu 10 lei, sau gazul, pentru că așa vor mușchii lor, te-ai gândi să-i dai in judecata? Integ că sunt unele lucruri în care se merita investitie, dar sa nu uitam că această firmă face și niște investiții pentru ca să existe o buna desfășurare a activităților de telecomunicații... Se poate rezilia contractul și gata, nu va obliga nimeni sa rămâneți în rețea daca nu vreți, și nu va baga nimeni mana in buzunar.

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Până la urmă nu te obligă nimeni să rămâi
Într-adevăr și ceilalți au scumpit și nu prea văd o variantă mai bună.
Poți negocia adăugarea unor resurse de care ai nevoie și apoi să iei o decizie.
Nu aș vrea să fiu în situația asta, sincer.

Din cauza acestui tip de atitudine, toleranță excesivă, ignoranță, și indolență cronică, a ajuns țara asta așa cum a ajuns... Și nu este atac la persoană pentru că toată treaba asta este colectivă și merge până la nivel înalt, din păcate. Cum poți să spui că 2 euro nu e mare lucru?! Unu la mână, 2 euro pentru mine este mare lucru, este aproape 50% din valoarea contractului pe care îl am în prezent și într-un an sunt 120 de lei, de care îmi pot lua un cadou frumușel de Crăciun decât să îi dau lui orange. 2 euro reprezintă în prezent valoare unei donații pe care o fac în fiecare lună. 2 euro pot fi multe lucruri cu semnificație. Doi la mână, nu asta e ideea de bază, ci una de principiu. Eu o sa fiu dezavantajat dacă plec la concurență pentru că o sa fiu client nou și totuși plec mai mult din cauza umilinței și disprețului cu care am fost tratat. Investiții? Ce îmbunătățiri ai simțit tu în ultimii ani la orange? Eu sunt de 12 ani la ei, de când am intrat la facultate și de câte ori mă duc acasă și străbat țara, imediat ce ies din București semnalul se duce pe apa sâmbetei la fel ca acum 12 ani. Cum ieși din civilizație, adio... Se poate rezilia contractul și gata?! Ți se pare fair? Eu am de pierdut în orice variantă oferită de orange. Asta este o atitudine orientată către client din partea lor? "Iți convine, bine, dacă nu, pleacă"?... La nivelul ăsta? Ce valoare mai are un act adițional, un contract încheiat pe 12/24 de luni, dacă oricând vor ei pot face lucrul ăsta? În schimb, dacă tu vrei să faci vreo modificare în favoarea ta pe parcurs, nu poți sau te taxează. Contractul este la bază simbolul cuvântului părților, reprezintă o asigurare că acel cuvânt este respectat în cadrul înțelegerii, pe o anumiă perioadă. După cum am mai spus, să compari o situație ca asta cu scumpirile la gaz etc., denotă cel puțin o dezinformare... Altceva nu pot să spun aici... O să plec la concurență, deși știu că toți au mărit prețurile, dar măcar ceilalți au facut-o mai cu bun simț. Dar mai ales plec din cauza modului cum am fost tratat de către operatori! Îmi pare rău că nu putem să ne unim pentru o cauză comună și de a schimba unele lucruri în țara asta. Mereu trebuie să fie unul, după care mai vin câțiva, care stau stăvilar în fața schimbării în mai bine.

BSW287
BSW287

BSW287

User level
Nivel
0
33 / 100
puncte
Custom field 2
BSW287

Eu sunt în aceasta situație, deci abonamentul meu va trece de la 5 la 7 euro, nu ma deranjează atâta timp cât abonamentul cel nou se va modifica în favoarea mea, chiar și cu 2 euro în plus. Dacă ei îmi ofera ceea ce eu am nevoie la cei 7 euro eu sunt total de acord. Evident sa am mai multe resurse și roaming inclus.

Ideea e asa: abonamentul vechi va fi scos din oferta. Nu e acelasi abonament, cu acelasi beneficii la un pret mai mare. E un alt abonament.

E ca si cand ai vrea sa cumperi un produs care nu mai e disponibil pe site. Nu poti sa-l cumperi. Poti sa cumperi altceva, similar, la acelasi pret sau un pret apropiat. Dar nu poti sa cumperi ceva ce nu mai e. Asa si cu abonamentul asta.

Acuma, cum am zis si cu alta ocazie, si trebuie sa-i dau dreptate lui BSW287 pentru cateva lucruri bine punctate in ultimul post, problema nu e atat de cei 2 euro in plus, cat de principiu. Si, dupa parerea mea, e si o problema de comunicare. In momentul in care singurele optiuni pe care le oferi sunt: ca tine, sau deloc, unii oameni vor alege varianta a doua. Pur si simplu pentru ca nu sunt de acord cu genul asta de abordare. Si, cu putina bunavointa de pe partea Orange, cred ca aici se poate imbunatati ceva. :)

O varianta mai eleganta si care ar fi multumit probabil mai multa lume, ar fi fost sa se pastreze acel abonament pentru cei care-l au deja, daca sunt inca in perioada contractuala, si pur si simplu sa nu-l mai ofere pentru clientii noi, sau la reinnoirea contractului. Ai anuntat din timp ca abonamentul va fi scos din oferta, astfel incat sa te poti reorienta catre alte optiuni.

Faptul ca acel contract iti da dreptul (din nou, nu sunt abonat, dar presupun ca exista o clauza contractuala care sa permita lucrul asta) sa-l modifici in timpul exercitarii lui, nu inseamna ca e si o idee buna sa o faci. :))

De asemenea, tu din pozitia de client nu poti sa modifici regulile contractului, pentru ca nu tu furnizezi serviciul. E ca si cand ai zice: "eu de maine vreau sa primesc internet nelimitat, nu ma intereseaza de unde-l scoateti." :)) Nu poti sa modifici resursele pentru ca nu-s resursele tale. Nu ai control asupra lor. Este un contract, intr-adevar, dar nu este un contract facut de pe pozitii de egalitate. Este un contract de furnizare servicii. Cineva detine resursele si le ofera, si cineva le primeste. Nu e un contract intre doi operatori, e un contract intre operator (furnizor) si client.

Oricum, apreciez foarte mult felul in care te-ai exprimat in ultimul post, BSW287. E mult mai bine. :) Si chiar daca nu schimba cu nimic situatia de fata, si sincer mi-ar parea rau sa pleci pentru ca pari genul de persoana care pune suflet in ceea ce face si care isi da interestul pentru o lume mai buna, decizia iti apartine in totalitate. Cred ca oamenii ca tine sunt cei care pot sa faca o diferenta, in bine. Pentru ca le pasa. :)

O chestie similara si care a fost si motivul pentru care eu unul m-am portat de la Vodafone, este ca, dupa 6 ani in care m-am tot rugat de ei sa rezolve o problema de semnal, problema care nu ma afecta doar pe mine, n-au facut nimic. Si la ultima conversatie pe tema asta cu un operator call center, mi-au zis exact ceva de genul asta: "daca nu sunteti multumit, puteti sa mergeti la alt operator." Si da, evident ca pot. Si am si facut-o. Dar nu e avantajos pentru niciuna dintre parti. As fi preferat sa-si rezolve problema ca sa nu trebuiasca sa ma mut in primul rand! Nu? E mai simplu asa.

Pe de alta parte, daca nu era chestia asta, poate ca n-as fi incercat Orange. :)) Si, cu toate ca mai sunt intr-adevar zone cu probleme de semnal, per total eu unul sunt multumit. Iar in ceea ce priveste acele zone, o sa incerc sa fac o sesizare si sa vedem daca si ce se poate rezolva. Oricum, ca acoperire, Orange sta mai bine decat Vodafone. Din experienta vorbesc, nu uitandu-ma la harti si alte chestii. Pe aceeasi zona, cu acelasi telefon, in aceleasi conditii de test, e mult mai bine. Iar faptul ca ofera VoLTE si VoWIFI (chiar daca inca nu e pe un numar foarte mare de device-uri) e un mare plus. Si, dupa parerea mea, e un workaround valid pentru eventualele probleme de semnal.

Asa ca, eu unul apreciez punctul tau de vedere. Daca toti ar avea aceeasi opinie asupra unui lucru, n-ar fi tocmai ok. :) Diferenta de opinie, inteleasa corespunzator, aduce progres. Pentru ca te face sa-ti pui mintea la contributie si sa incerci sa gasesti solutii.

probabil voi renunta
optinuea de 5 euro are mai multe optiuni si e mai ieftina
in caz ca nu voi primi o oferta personalizata cel mai probabil voi renunta la contract

Andrei_10
Andrei_10

Andrei_10

User level
Nivel
0
11 / 100
puncte
Custom field 2
Andrei_10

Am vorbit cu cei de la call center, cel mai mic abonament este de 6e, daca negociezi cu ei, si beneficii la jumatate fata de cel de 5e de acm, si pentru ca eu sa renunt si sa raman pe prepay ma taxeaza 6 e, orice numai sa iti ia bani, si nu numai eu si alti colegi nu au semnal in oras, ce sa mai vorbesc cand iesi , se intampla in tg mures. am studiat piata si la 5e digi ai nelimitat tot, dar ca nu ai mesaje nationale si telekom la fel nelimitat dar doar 1000 sms nationale , dar ai 3 luni gratis.

Fiuuuu4
Fiuuuu4

Fiuuuu4

User level
Nivel
0
21 / 100
puncte
Custom field 2
Fiuuuu4

Pentru ca eu sa renunt si sa raman pe prepay ma taxeaza 6 e”. Despre ce taxă e vorba?

mDa
mDa

mDa

User level
Nivel
0
33 / 100
puncte
Custom field 2
mDa

adica renuntarea la abonament trebuia sa fie gratis, dar mi-a zis ca voi fi taxat 6 e

Fiuuuu4
Fiuuuu4

Fiuuuu4

User level
Nivel
0
21 / 100
puncte
Custom field 2
Fiuuuu4

@Fiuuuu4, Salut și bun venit in comunitate. Te rog să ne spui concret ce discuție ai avut cu cei de la call center. Dacă într-adevăr se impune taxarea ta daca vrei să renunți la abonament, nu este bine deloc. In al doilea rând, eu trec des prin Tg Mureș, chiar azi am trecut, am traversat orașul, și am avut 4G și semnal super peste tot... Poate dacă faci un test de rețea detaliat, in care sa precizezi și locația exactă și îl postezi, o să își dea seama și cei care se ocupa de site despre ce este vorba cu lipsa semnalului.

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

buna ziua!
am primit si eu SMS
iar optiunea mea si a familie este portarea; nu accept acest comportament

baiatbum
baiatbum

baiatbum

User level
Nivel
0
24 / 100
puncte
Custom field 2
baiatbum

@baiatbun, bun venit in comunitate. Despre ce comportament vorbești? Ce anume te-a nemulțumit?

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Cu manevra asta Orange si-a pus nisip in cap. Pe termen scurt e profitabila pentru ei dar pe termen mediu e paguboasa rau. Cum mai poate orice angajat Orange sa incerce sa vanda orice la oferta si sa mai fie si crezut?
Cand compania la care munceste acel angajat isi permite sa faca praf orice contract doar pentru ca asa vrea, niciun client cu rotite functionabile n-o sa-i mai creada pe viitor.
Ca fapt divers stiati ca un contract complet Orange are nici mai mult nici mai putin de 173 de pagini?
Contractul si clauzele de baza 7 pagini - aici se gasesc informatiile despre client si serviciile cumparate pe scurt.
Brosura de tarife si servicii 71 de pagini - aici se mentioneaza cat costa diverse servicii aditionale - schimbare sim/ schimbare numar, factura detaliata, taxarea apelurilor tip conferinta,tarife internationale, lista cu tari si zonele lor si prefixurile amestecate intentionat cu informatii inutile care nu te privesc.
Termenii si conditiile generale 95 de pagini - aici sunt informatiile despre GDPR, conditiile de functionare a serviciilor si termenele pentru interventii, reguli cu privire la utilizarea serviciilor si sanctiunile pentru utilizarea abuziva a serviciilor, politica de utilizare rezonabila a serviciilor in roaming in SEE, date despre facturare, date despre suspendarea serviciilor.
Eu cred ca e o anomalie ca un contract complet de servicii cu o valoare mica fata de alte tranzactii, sa fie mult, mult mai stufos. TCG-ul asta nu este ceva unitar in domeniu telecom, TCG-ul Orange difera de TCG-ul Vodafone si amandoua difera de TCG-ul Telekom si nu sunt un standard ca sa-l poti scoate din contract.

Eu nu stiu cum puteti avea incredere sa semnati "ca primarii" fara sa stiti ce. Daca tot doriti servicii de la o companie, macar sa aveti idee de corectitudinea clauzelor din contractul pe care vi-l asumati semnandu-l. Sunt destule casute de bifat/debifat(DA/NU), daca le lasati pe toate standard, printre multe altele, sa nu va mire cand o sa ajunga datele voastre personale la diverse companii terte in scopuri de marketing.
Sunt trei variante, ori sunteti milionari, ori sunteti nepasatori, ori munciti la Orange si stiti ca o nota explicativa rezolva multe.
Nu stiu cum de statul roman permite unei companii sa modifice un contract prin SMS, prin inactiunea unei parti. Cum Orange poate modifca prin SMS in contract detaliile privitoare la servicii si bani(o parte foarte importanta), inseamna ca se poate modifica orice parte a contractului prin SMS, inclusiv numele titularului. Si daca le ceri noul contract, sa stii exact cu ce urmeaza sa fii de acord, iti zic ca-ti raspund in termenul legal de 30 de zile, deci asteapta tu sa se activeze noul contract si apoi iti aratam apoi cu ce ai fost de acord, cand nu mai poti scapa de Orange fara batai de cap.
E clar abuz de pozitie dominanta, si-o sa-mi fac timp sa le scriu un scurt mesaj pe mail celor de la ANPC. Macar sa le dau batai de cap pentru scumpirea aia fortata, sa aiba si Orange ceva de platit, amenda sau avocati.

Într-adevăr este frustrant să primești un SMS prin care să ți se comunice că vei plăti mai mult. Cum s-a mai spus, era mult mai elegantă varianta "la sfârșitul perioadei contractuale se va modifica" și cred că nu erau așa mulți clienți supărați.
Dacă aș fi în situația asta, eu aș negocia totuși, de exemplu păstrarea tarifului până la sfârșitul perioadei contractuale sau cum am văzut mai sus, un abonament cu 1 euro în plus dar cu mai multe resurse.

Eu am patit asta la Vodafone inca din primavara, cand s-au scumpit cu 1 euro TOATE abonamentele existente, fara a se oferi ceva in plus. Ti se spunea doar ca, daca nu iti convine, poti rezilia abonamentul, chiar daca esti in perioada contractuala. La mine problema era ca, doar cu vreo 3 luni inainte, acceptasem sa trec de la 3 la 4 euro, doar pentru ca mi se dadea 1 giga de net, desi abonamentul ala il folosesc foarte putin, doar in anumite situatii. Deci in 3 luni am trecut de la 3 la 5 euro, ceea ce insemna o scumpire de cca 50%. Pentru cei cu un abonament de 10 euro, scumpirea cu un euro era doar de 10%. Una peste alta, cei de la VF au fost mai rai in raport cu clientii si nu au patit nimic!

Anul acesta majoritatea firmelor de telefonie au scumpit abonamentele. Diferenta a facut-o mijlocul prin care a fost transmis mesajul: sms, e-mail. Acestea erau cele mai simple si rapide mijloace prin care acelasi mesaj putea ajunge la un numar mare de clienti. Telefonic ar fi durat mult, desi poate ca impactul ar fi fost altul asupra abonatului.

Voi renunta la abonament

ursachi
ursachi

ursachi

User level
Nivel
0
11 / 100
puncte
Custom field 2
ursachi

Ca noutate, am aflat de pe un forum (*softpedia*) ca Orange a facut cel puțin o exceptie în ceea ce privește "repozitionarea" abonamentului în cazul unui client mai ferm și A ACCEPTAT SA NU ÎI SCHIMBE ABONAMENTUL INITIAL ME5 START!!!
Il felicit pe această cale pe respectivul abonat, dar m-as bucura sa vedem o reacție și din partea cuiva de la Orange.

Salut @ursachi, si bun venit in comunitate! Poti sa ne detaliezi postarea ta de mai sus? Esti pe prepay, si vei trece la abonament, sau te vei porta la abonament in alta retea?
@Claudiupop, ai dreptate, sunt cazuri in care nu se modifica valoarea abonamentului, dar se pot diminua numarul de resurse, astfel incat sa ajunga la valoarea de 5 Euro. Depinde si de modul cum decurge negocierea cu consultantul.

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Salut!
@claudiupop treaba cu "exceptia".. e un text standard de al lor cand faci "scandal"...
Am avut o marire de de 1.5 euro la orange tv prin satelit.. "ca si exceptie mi-au oferit o reducere pe cont pe factura urmatoare de 1.5 euro x lunile ramase din contract"

daymaker
daymaker

daymaker

User level
Nivel
0
29 / 100
puncte
Custom field 2
daymaker

Salut @claudiupop! Fiecare sesizare este analizată individual și, în funcție de rezultatul acestei analize, este tratată punctual, ținând cont de toate condițiile și particularitățile fiecărui client.

Clienții vechi gasesc,ca sa zic așa,mai multă înțelegere la o negociere. In trecut unii abonați cu mai mulți ani vechime ca mine obțineau oferte mai bune la retenție pe același tip de abonament fata de unul mai nou. Contează și cu cine stai de vorba și cum pui problema. Un ton mai agresiv are mai puține șanse de a obține o oferta mai buna. Știți cum e,mai multe muște prinzi cu o lingura de miere decât cu un butoi de oțet :))

Bun si nu se poate face nimic cu privire la acest lucru. Gen am un contract în care scrie că voi plati atât... Nu ma răzgândesc că așa vreau eu... In timpul jocului schimb regulile

Mama
Mama

Mama

User level
Nivel
0
22 / 100
puncte
Custom field 2
Mama

Atat timp cat am nevoie de mobil doar pentru receptie apeluri si uneori sa mai apelez pe unul/altul, atat timp cat internet wireless e la liber nelimitat.... incapatanarea ORANGE de a-ti indesa un abonament cu resurse "umflate" si la tarif nu doar resurse este o greseala regretabila. Exact pe cei care vor crede cei de la ORANGE ca nu vor renunta, pe aceia ii vor afecta. Va fi tarziu din pacate in destule cazuri, chiar si cu 20 de ani vechime in retea. In plus ORANGE nu a rezolvat probleme de semnal 2G, semnalate in mai multe dati la rand in municipii mari, nu varfuri de deal. Asadar... niste neseriosi.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
2
1574 / 2000
puncte
Custom field 2
FLo_1

PORTARE DIRECT
Nu e vorba de 2 euro
Nu mi se pare normal sa schimbe regulile in timpul jocului

Kurd
Kurd

Kurd

User level
Nivel
0
11 / 100
puncte
Custom field 2
Kurd

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!