la 25-09-2023 02:42 PM
Desi am trecut la Yoxo inca de la inceputul anului 2021 si am mai calatorit peste cateva hotare, insa toate fiind in spatiul economic european, eram putin ingrijorat cand recent am decis sa trec peste hotarele SEE.
Initial fiind pe planul tarifar de 39 RON cu roaming SEE inclus si cu beneficiul de bani inapoi, recent am trecut la noul plan tarifar de 9 RON fara access roaming. Ideea era ca oricum foloseam mai mult Wi-Fi si consumul meu incadra lejer in cei 10 GB inclusi in noul plan, asa economiseam minim 5 RON pe luna. Cand ma deplasam in afara tari oricum plateam tariful intreg de 39 RON, iar acum diferenta este ca platesc in plus 32 RON peste tariful de 9 RON, per total 2 RON in plus in lunile in care ies din tara. Pentru mine este mai avantajos, insa fiecare sa faca calculele lui.
Bun, dar roaming non-SEE este cu alta bestie decat cu ce eram obisnuit cu Yoxo. Evident inainte de Yoxo aveam experienta in tema, dar aia este o alta discutie. Tariful optiunilor non-SEE din Yoxo in comparatie cu ce eram obisnuit pana acum sunt, sa zicem, putin exagerate la ce benefici ofera.
Deci, inainte de placare aveam planul tarifar de 9 RON peste care am activat optiunea de roaming pentru UK la 45 RON, nimic in plus. Mai aveam cu putin peste 1 EUR cu optiunea credit numere cu tarif speciale, insa nu faceam mare lucru cu ei la ce tarife au in UK.
Dat fiind ca ma pregateam de o drumetie de sase zile, cu sufletul in gura am aterizat in Scotia sa nu cumva sa raman fara semnal. Oricum alternativa era sa-mi iau o cartela locala, sa nu raman fara access la telefon, daca intr-un nefericit caz aveam nevoie de ajutor.
Si supriza... aveam semnal! Mai mult, pe tot parcursul sederi mele atat in Scotia cat si in Anglia, roamingul a functionat exceptional.
Dupa aceasta calatorie pot afirma ca am facut o alegere buna in 2021 sa trec pe Yoxo, care intre timp sa mai maturizat mult. Personal nu am avut probleme cu suportul din aplicatie, nu este in timp real, dar nici n-am avut o situatie care necesita aceasta. Vreo doua/trei ori am avut probleme la plata recurenta a abonamentului insa si acesta s-a rezolvat destul de repede dupa ce am semnalat catre echipa de suport. Trecand de la SIM fizic pe eSIM, experimentand cu 5G si utilizand roaming atat in SEE cat si in alte tari non-SEE pot afirma ca Yoxo nu este cu nimic mai prejos de abonamentele clasice. Clar, exista loc de imbunatatiri, dar sunt sigur ca vor veni cu timpul.
Desigur, cum nevoile difera, si parerile pot fi diferite de la caz la caz.
la 25-09-2023 02:49 PM
@András, mulțumim pentru postare și feedback! Ne bucurăm că totul a decurs în regulă și experiența a fost una pozitivă.
la 25-09-2023 03:14 PM
Salutare!
Foarte interesantă experiența ta și este normal ca fiecare utilizator să aibă păreri diferite, pentru că noi suntem diferiți și avem nevoi diferite nu numai de comunicare, ci în general.
Mă bucur că mai există și oameni care vin cu experiențe pozitive!
la 25-09-2023 03:54 PM
Salutare si tie!
Hoinarind la tara si pe meleaguri "pustii", lasand in urma nebunia din orase, intalnind oameni simpli, binevoitori si veseli m-a facut sa realizezi cat de mult am uitat sa fiu recunoscator pentru ce am si cat de mult efort pierd plangand pentru nimicuri. Iar aceasta m-a facut sa incep sa imi schimb atitudinea.
la 25-09-2023 07:52 PM
Din fericire, experientele diferite pot face rețeaua să se așeze mai bine și să se profileze mai bine pe un număr mai mare de clienți.
la 25-09-2023 04:08 PM
Jos pălăria!
la 25-09-2023 06:00 PM
Tehnic vorbind Marea Britanie a fost in trecut in SEE, deci nu m-as fi asteptat sa apara probleme acolo. Sunt curios cum merge Roaming-ul inafara Europei la YOXO.
la 25-09-2023 07:51 PM
Practic este în afara SEE. De ce ar fi probleme? Nu văd motivul. Nu se schimbă o rețea cu alta, ci doar acorduri și niște "bife" pe la tarifare.
25-09-2023 08:09 PM - editat 25-09-2023 08:12 PM
Pai exact acolo la acorduri daca Orange si reteau gazda au niste clauze nefavorabile consumatorilor sau intr-o zona prind doar semnalul unei retele cu care Orange nu are acord. Imi amintesc ca pe site-ul Orange era o lista cu operatori cu care aceasta are acorduri, insa la Yoxo nu am vazut asa ceva. Da stiu, Yoxo este furnizat tot de Orange, dar nu am gasit nicaieri ca scria roaming in aceleasi conditii ca abonamentele clasice Orange. De aici am avut putina neliniste legata de UK.
la 25-09-2023 08:32 PM
Abonamentele, cartelele și Yoxo sunt servicii separate. Chiar dacă este aceeași rețea (antene), experiența este diferită (beneficii diferite).
Ca să dau un alt exemplu: Lycamobile. Dacă intri la ei pe site să verifici acoperirea, linkul (de pe site-ul Lycamobile) redirecționează către site-ul Telekom). Așa și cu Yoxo: 3 servicii (abonament, cartelă, Yoxo), aceleași acorduri (pentru semnal), dar tarifare diferită.
la 25-09-2023 08:42 PM
Multumesc pentru clarificari.
la 18-12-2023 01:13 AM
@András mi-as fi dorit sa pot sa subscriu la experienta ta. Din pacate insa experienta mea este total opusul, desi conditiile par a fi similare. Eu am activat special abonamentul de 39 lei pentru a avea Roaming (desi nu am nevoie decat de cel de 9 lei) si am activat si optiunea de Credit numere speciale de 5 euro. Totul doar ca sa pot PRIMI telefoane in spatiul non SEE. Pentru a avea date mobile am achizitionat separat un eSim international cu 10GB pentru zona unde am calatorit. Ca sa fiu sigura ca nu consum cei 5 euro credit, am activat cardul eSim inca din Romania, la decolare. Asa incat aveam datele mobile pe cardul eSim si pe cardul cu Yoxo doar apeluri si SMSuri. Totul era pregatit. In secunda in care am deschis telefonul la aterizare (in avion inca), am primit DEODATA sms-uri de Alerta consum 80% credit, Alerta consum 100% credit...si de abia dupa ele si SMS de bun venit. Practic de la deaxhidere deja nu mai aveam credit...deci nici Roaming pentru Primire apeluri sau sms-uri macar. Suportul Yoxo este intaziat, raspunde dupa multe ore, evaziv, angajatii nu citesc istoricul, raspund aerian si cu informatii incomplete sau chiar gresite.
Am cheltuit 29 lei diferenta de abonament necesar si 30 lei creditul pt numere speciale si am avut zero servicii. Mai astept 2 zile sa vad daca imi returneaza inapoi creditul, si o sa merg inspre ANPC daca asa cum banuiesc imi vor raspunde iar copiii ametiti de la mesageria Yoxo. Regret profund ca am mers pe varianta Yoxo. Cost foarte putin dar poti primi chiar zero servicii, nu asa cum spuneau unii ca primesti tot servicii slabe. Pentru mine serviciile slabe ar fi fost un upgrade fata de zero.
la 18-12-2023 05:02 PM
Salut!
Imi pare rau sa aud/citesc despre experienta ta cu YOXO. Intradevar, daca te afli in roaming in afara SEE, este indeajuns abonamentul de 9 lei cu o optiune roaming non-SEE sau optiunea cu credit numere cu tarif speciale, insa este important sa te documentezi despre tarifele standard din tara unde urmeaza sa pleci, asta pentru ca daca nu optezi pentru o optiune cu trafic internet inclus ci pentru credit, atunci acel credit la ce tarife sunt un unele tari, "zboara" in cateva secunde dupa ce deschizi telefonul. Eu recomand daca cineva opteaza pentru optiunea cu credit doar pentru a putea apela si a putea fii apelat, sa dezactiveze datele mobile pentru cartela YOXO. In cazul tau daca dezactivai datele mobile pentru YOXO si aveai activat doar pentru eSIM-ul ala international, nu se consuma creditul YOXO pentru internet.
Sper sa reusesti sa recuperez o parte din cheltuieli, insa mie teama ca vei ramane doar cu paguba.
la 20-12-2023 06:06 PM
@András nu exista datele mobile decat PORNITE sau OPRITE, nu se opresc pentru un sim sau altul. Ce exista insa...este sa alegi pe ce SIM functioneaza acestea. Si SIMul era ales corect, cel achizitionat special pentru asta. Iar abonamentul de 9 lei nuneste suficient ca sa poti folosi creditul pentru numere speciale in roaming. Creditul acela merge doar peste un abonament care are deja roaming, adica musai trebuie cel de 39 lei. Eu incercam sa explic ca mie mi se pare abuz, ca sunt mai mult decat dezamagita de experienta yoxo in sine, de lipsa suportului, de angajatii de la mesageria yoxo care nu citesc istoricul conversatiei si iti raspund pe langa, in plus sunt si dezinformati legat chiar si de propriile reguli. Dai putin si primesti si mai putin decat ti-ai fi imaginat. In cazul roamingului meu am dat 20 lei si 5 euro si am primit zero roaming, lipsa de explicatii si zero suport. Dar daca ma tin nervii, o sa apelez la anpc si revin cu feedback si aici.
la 20-12-2023 09:11 PM
Pornind de la cele scrise de tine referitor la SIM, presupun ca este vorba de iOS, nu sunt familiar cu Android,dar la iOS asa este cum spui. Insa vezi ca ai si o optiune, nu-mi mai aduc aminte numele si nu mai am doua SIM-uri in telefon sa verific, pentru a preveni trecerea la data pe celalat SIM neselectat ca principal. Dar chiar si asa, nu stie ce se intampla daca sa zicem SIM selectat pentru date prinde semnal dupa celalalt, atunci in acest timp SIM-ul neselectat pentru date devine activ pentru date... habar n-am, trebuie testat. Nu vreau sa iau apararea YOXO, insa exista situati cand n-au ce face. Cere o factura detaliata ca sa ai o imagine unde sa scurs creditul, dar sunt 100% de la date vine.
Referitor la optiunea cu credit si roaming: eu asa am inteles ca in cazul YOXO ai roaming activat daca: 1) ai un abonament cu roaming inclus; 2) ai un abonament fara roaming si ai o optiune cu roaming; 3) ai un abonament fara roaming si ai optiunea cu credit numere cu tarif special. Deci teoretic este de ajuns un abonament de 9 lei si optiunea cu credit, dar poate @DanielaH sau alti colegi pot confirma sau infirma acest lucru.
Bafta cu solutionarea si te asteptam cu feedback.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor