Un alt lucru pe care trebuie sa îl verifici este traseul cablului de la antena pana în casa . Vezi nu cumva o anumita porțiune sa treacă peste o zona care se încinge extrem de tare în timpul zilei (tabla de acoperiș, perete închis la culoare, etc). De asemenea infiltratii de apa la conexiunea cablului cu antena sau cu vreun splitter , pot afecta calitatea semnalului.
Dacă ai antena de mulți ani , este posibil atât ea cât și LNB-ul sa fie afectate de coroziune . Dacă ai acces la ele verifica și acest aspect.
Dacă ești suficient de ghinionist mai poate fi și o problema legata de activitatea solara . Îți las mai jos un copy/paste la textul în engleza , care explica în linii mari despre ce e vorba :
What is sun outage?
It's a technical phenomenon which typically occurs during the months of March/April and September/October, and can last as long as 15 minutes a day and take place over a period of 15 days. On these days your reception may be affected. For example, you may see the "No Signal" message on your television for a short period of time, up to 10 minutes. Normal service will resume after this time.
Why does it happen?
It happens because the radio frequency noise from the sun is at its peak strength and can interfere with the satellite signal, resulting in a brief service interruption.
Symptoms
You may experience temporary noise or service interruptions. Different areas will be affected on different dates and times during this period.
The effects of a sun outage vary from minimal to total outage throughout the 15 day period. Once it reaches its peak, the interference will gradually decrease becoming less noticeable each day after.
Și ar mai putea fi un motiv pt perturbarea semnalului în timpul zilei , dacă antena este suspendata pe un stâlp și nu e ancorata în perete, acel stâlp suferă dilatare +/- răsucire din cauza căldurii din timpul zilei, ceea ce afectează poziția antenei.
@delfinas, calitatea semnalului nu are legătură cu numărul de utilizatori, nu e ca la cablu/fibra.