03-09-2023 01:17 PM - editat 04-09-2023 11:46 AM
Salut,
Ati fost vreodata in situatia de a face un screenshot pe un telefon si a avea nevoie de el pe laptop/desktop? Eu unul, da! De multe ori!
Pentru ca nu pot face screenshot la telefon de pe laptop (mai ales daca e un Android), iar pe de alta parte, dacă vreau sa scriu mai mult, cu siguranță am mai mult spor de pe laptop decât de pe telefon. :))
Și uite așa, mă lovesc destul de des de situația în care am nevoie de un screenshot de pe Android...pe laptop. Și întrucât laptopul e un Mac...cred ca începeți sa vedeți de ce lucrurile încep sa se complice destul de mult, mai ales dacă nu vrei sa te duci la vânătoare de cabluri. :))
Ce faci in cazul asta?
Pai, daca esti pe iOS si ai un Mac ca laptop/desktop, lucrurile sunt foarte simple.
AirDrop
AirDrop este o tehnologie care folosește WiFi + BT pentru a transmite date între device-uri produse de Apple.
Nearby Share
Nearby Share este o tehnologie similară cu cea produsă de Apple, dar pentru dispozitive Android (și se pare ca și Windows).
Astfel încât, dacă esti pe Android si ai un laptop cu Windows, lucrurile sunt la fel de simple. Poti sa trimiti prin Nearby Share cu aplicația oficială oferită de Google instalată pe laptop.
Nearby Share este disponibil nativ pe telefoanele cu Android peste versiunea 6 și GMS (sorry Huawei users). Iar pentru versiunea de Windows, e nevoie de cel puțin Windows 10 x64 (nu e disponibil pe ARM).
Scenarii mixte
Problema apare in momentul in care ai un Android...si un Mac. Sau un iOS și un Windows. Pentru ca nu poti trimite direct prin AirDrop (cel putin nu by default). Protocolul nu e suportat by default pe Android. Și nici prin Nearby Share pentru ca Mac-ul nu îl suporta nativ.
Deci ce facem? Trimitem email, SMS, WhatsApp, Poșta Română, porumbel, trimitem la un vecin...? :))
Ei bine, nu. Cu toate ca trimiterea unui fișier pdf printr-un porumbel ar avea provocările ei. :))
Dar nu, pentru cazuri de genul asta, poti trimite folosind una dintre metodele de mai jos:
Din pacate, nu se pot trimite documente de pe Mac pe Android prin metoda asta (nu permite Apple). Deci, e cumva cu sens unic.
Cu toate astea, exista o alta soluție cross-platform extrem de utila care le poate îmbina pe toate (Android, iOS, Windows, Mac și Linux).
LocalSend
Este o aplicație third party al carei scop este exact acela de a rezolva problema trimiterii și primirii de fișiere pe dispozitive mixte (un Android + Mac, iPhone + Windows/Linux etc).
Aplicația LocalSend se poate descarca de aici (aveți link pentru fiecare platformă în parte).
De mentioned ca, în cazul asta, e nevoie ca aplicația sa fie instalată atât pe device-ul "expeditor" cât și pe cel "destinatar".
Aternativ, se poate folosi si Google Photos, Google Drive sau alte solutii de cloud storage cross-platform. Astfel incat sa "urci" fisierul de pe un device si sa-l descarci pe celalalt.
Sunt curios, voi ce metoda folosiți când aveți de transferat fișiere de pe un device mobil pe un laptop/desktop? Cablu? O soluție cloud? Una dintre variantele wireless de mai sus?
Sunt deschis sa aflu lucruri noi, așa că, dacă aveți și alte sugestii decât cele menționate, puteți sa le lăsați în secțiunea de comentarii de mai jos. În urma feedback-ului vostru, e posibil ca acest tutorial sa primească modificări. 🙂
Până atunci însă, n-joy! 🙂
la 04-09-2023 05:13 PM
"Triple boot"? Un singur HDD? Că mie îmi dă vu virgulă.... 😉
04-09-2023 05:20 PM - editat 04-09-2023 05:23 PM
Triple boot, da. Doua dintre sistemele de operare (MacOS si Windows) pe acelasi SSD. Ubuntu pe un SSD extern (pe USB). Si nu pentru ca nu s-ar fi putut instala pe acelasi SSD, ci pentru ca, vorbind de laptop, storage-ul e limitat (256GB) si aveam nevoie de spatiu si pentru alte fisiere. Plus ca, intentia initiala a acelui Ubuntu era de a compila Android cu el, ceea ce inseamna foarte multi GB ocupati cu sursa Android-ului in sine. De asemenea, in felul asta, am Ubuntu "on-the-go". :))
Dar da, un singur boot manager (OpenCore). 🙂
la 04-09-2023 06:30 PM
La mine Win-ul (de la 7 incoace) se vrea autonom și independent, adică singur pe disk. Altfel rescrie orice.... anterior. Chiar și cu partiție separată.
04-09-2023 06:54 PM - editat 04-09-2023 06:58 PM
Windows-ul are o problema....de mult timp. Ii place lui sa fie ...motz la caciula. E cunoscuta problema. Si e valabila si dupa Windows 7. Ideea e ca, pentru compatibilitate mai buna, HDD/SSD trebuie sa fie formatat pentru EFI. Windows 7 nu stie de EFI boot. De la 8...sau 8.1 parca, a invatat si EFI. Si atunci e mai usor de instalat si mai...compatibil.
Cu HDD-ul in "legacy mode" (MBR) nu stiu daca poti sa faci acelasi lucru. Sincer nu am incercat. Posibil sa mearga. Chiar nu stiu. Dar nici nu m-a interesat sa-l instalez ca MBR, pentru ca mi-ar fi dat peste cap toate celelalte sisteme de operare. MacOS-ul by default are nevoie de HDD/SSD formatat ca GPT (GUID Partition Table), deci in "EFI mdoe", cu partita propriu zisa de tip HFS+ la versiunile mai vechi, si APFS la cele mai noi.
Anyway, cu Windows-ul instalat in "EFI mode" si custom boot manager poti avea mai multe sisteme de operare, fara sa se certe. Trebuie binenteles sa ai grija la partitionare (NTFS vs APFS/HFS+ vs Ext4). Dar...nu e imposibil. :).
la 04-09-2023 07:00 PM
Știu și suportă și notebook-ul. Dar parcă nu mai are timpul răbdare. Înainte instalam un sistem în 2-3 ore cu programe cu tot. Acum nici într-o zi nu-l dau gata.... am îmbătrânit. Îmi caut alte jucărele.....
la 04-09-2023 07:03 PM
Pai... una din regulie de dual boot cu Windows este montajul Ferestrei (instalarea Windwows) prima data si apoi aducerea Pinguinului Imperial (instalarea Linuxului).
Of horse, de 10 ani Linuxul la mine sta in celibat. Nu simt nevoia sa-l cuplez. Ce functioneaza nu se schimba. Plus ca Steam are deja potential (cu Proton) pentru rulearea jocurilor si pe Linux.
la 04-09-2023 07:06 PM
Da, asta e o metoda (si eu am folosit-o de multe ori pe PC-urile mele) de a-l convinge pe Windows sa se imprieteneasca cu ceilalti. :))
Mac-ul insa...vine deja cu MacOS. Deci din start e o provocare sa instalezi Windows fara sa stergi tot hard-ul si sa-l oferi plocon Windows-ului. :))
la 04-09-2023 08:53 PM
Cu aplicatia s-ar putea sa-mi dea un pic de furca. Imi da eroare de instalare si o voi trece pe laptopul de rezerva (are W7) sa vedem ce se intampla. Pe W11 sau Wine (pe OpenSuse) vad ca da cu virgula. HiSuite (aplicatia standard de conexiune pe fir a telefonului cu calculatorului) se poate lucra fara probleme.
Sper sa vina IT-stul maine sa pot avea acces la el [laptopul de rezerva].
la 12-09-2023 03:02 PM
Vad ca PC Manager da eroare, indiferent de Windows (7/10/11). IT-stul mi-a zis ca unele aplicatii cer un anumit producator si nu se pot instala (ceva similar cu aplicatiile Samsung si celelalte telefoane/tablete cu Android). Deci, varianta propusa pica (nu am laptop Huawei ca sa confirm/infirm functionalitatea aplicatiei. Si chair si asa, mai astept un hop: limba/regiunea setata. Posibil sa fie si dependent de regiunea declarata, gen China, Filipine, etc).
la 12-09-2023 09:53 PM
Nu ma gandeam ca o sa fie atat de "pretentioasa" aplicatia. Well, nu-i bai. Oricum, iti multumesc frumos pentru timp si bunavointa. 🙂
la 13-09-2023 10:48 AM
Era ideal sa mai fie inca o solutie cu servicii "de casa" ale unui producator (asa cum are Apple). Ma deranjeaza ca nu pot oferii pasii (plus confirmarile modalitatilor de functionare). La unica utilizare (a Huawei Share intre doua telefoane Huawei [unul cu si altul fara GMS], a mers brici. Daca as fi avut si un laptop, cred ca aveai tutorialul complet).
la 13-09-2023 10:54 AM
Nu-i bai. 🙂 Din pacate, nici eu nu am cu ce sa testez. Nu am niciun Huawei. Nici laptop, nici telefon. Ma gandeam ca aplicatia de PC ar trebui sa mearga pe orice PC.... Asa ar fi fost normal. Adica, ok, nu va merge decat cu telefoane Huawei, dar de ce sa limitezi functionalitatea pe Windows...? Mi se pare un pic "Apple-ish" din partea lor. Dar nah, e gradina lor, o cultiva cum vor. :))
la 04-09-2023 06:27 PM
Eu încă folosesc Bluetooth pentru a transfera capturile de ecran, se face foarte repede având in vedere ca au o dimensiune redusa, iar pozele le transfer prin cablu.
la 04-09-2023 06:35 PM
Corect. Oldies but goldies 😊
la 12-09-2023 09:11 PM
Când am de trimis 1-2 fisiere de pe iPhone pe laptop(Windows), sau invers, cel mai la îndemâna îmi este sa îmi trimit mail pe aceeași adresa. Apoi intru pe celălalt dispozitiv și accesez ce am nevoie din mail.
Problema e când ai nevoie sa trimiți en-gros. Eu am ales o varianta mai empirica: trimit totul pe un Android ce îl avem in casa strict pt așa ceva, apoi conectez la laptop si descarc prin cablu. Sau invers.
De asemenea , merita adus in discuție și transferul de pe iPhone pe Android și invers. Personal, am găsit o aplicație foarte buna, PhotoSync se numește. Este disponibilă pe ambele platforme și permite un transfer foarte rapid de tot ce insemana foto/video între dispozitive.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor