06-10-2025 12:03 PM - editat 06-10-2025 12:05 PM
Salut.
Circuland frecvent in afara tarii am avut mai tot timpul nevoie de eSIM pentru servicii de date in tarile unde am calatorit, fie ca a fost vorba de UE, UK sau USA. Cu un eSIM, pe care il gasesti in AppStore pe amandoua platformele mobile, e simplu si rapid sa iti iei cati GB de date ai nevoie, poti sa iti iei mai multe eSIMs in functie de tarile unde calatoresti, iar activarea este de cele mai multe ori rapida, direct din aplicatie.
In Romania in schimb am evitat sa folosesc eSIM pe numarul meu de telefon de la Orange, si am sa las mai jos motivele care stau la baza acestei decizii:
Avand in vedere tehnologia din ziua de astazi, Orange ar trebui sa gaseasca o alta metoda de confirmare a identitatii in momentul in care se solicita un eSIM, nu SMS pe numarul de telefon.
#ProfesorInComunitate
la 06-10-2025 12:29 PM
Bună,
Foarte de acord cu ce spui tu, fapt semnalat și de alți clienți aici, în comunitate. Pe mulți îi împedică sa folosească acest serviciu deoarece în caz de nevoie, nu poți sa îți regenerezi un nou eSIM în mod facil. Am și făcut un topic pentru asta unde am dat niște idei menite sa optimizeze acest flux aici https://comunitate.orange.ro/t5/sugestii/optimizare-flux-gestionare-esim-sugestie/td-p/194875
Sper ca se va ține cont de aceste sugestii și vom avea și noi o modalitate simplă, facila și digitala de a ne folosi de acesta soluție. Până la urmă, asta e și ideea.
la 06-10-2025 01:27 PM
Salutare!
Care ar fi propunerea ta? Si eu sunt mai calator (ies cel putin o data pe luna din tara, atat SEE, cat si nonSEE) si prefer sa am un SIM fizic. Acest aspect (sim fizic) l-am vazut si la altii, desi cei care prefera eSIM parca incep sa fie din ce in ce mai multi, totul depinzand de mai multi factori privind securitatea si implementarea acestei tehnologii.
Orice idee este bine venita, dar ar fi bine sa punem si "degetul pe rana" ca sa fie si ceva mai specific. Adica, daca tu vezi o solutie la o problema, ar fi recomandabil sa iti exprimi acea parere. Daca si cum se va implementa, vom vedea pe viitor. Important ar fi sa se stie ce se vrea.
Acum, ca sa-mi exprim si eu parerea: as veni cu doua propuneri:
Stiu ca la un moment dat am ridicat problema ca in cazul in care un client administreaza mai multe numere sa poata primi pe un al numar (din cele pe care le administreaza) acel SMS de generare eSIM. Imi mentin parerea ca ridica semne de intrebare in caz de furt (caz concret: administrez 4 numere si sunt furate 2. O fi greu ca acele doua numere sa fie inlocuite la un moment dat si sa se creeze un cerc vicios prin care sa raman pagubit in mai multe parti: banci, coduri de acces pe diverse platforme, etc)? Sunt de acord ca este o solutie, dar... imi scapa securitatea.
la 06-10-2025 01:59 PM
Salutare!
Un review interesant care scoate in evidență unul din punctele slabe ale utilizării eSIM-ului, in special pentru cei care călătoresc în străinătate. Principalul inconvenient apare atunci când telefonul se defectează. Ar trebui găsită o soluție de obținere a unui nou profil eSIM fara a fi nevoie de deplasarea într-un magazin fizic. Poate prin mai multe metode de identificare simultan ( confirmare email + poza selfie/buletin + cod SMS către un alt număr ales).
De asemenea nu ar fi rău și implementarea unei astfel de măsuri și pentru cei care au SIM fizic și au posibilitatea de a trece pe esim in cazul furtului sau pierderii dispozitivului.
la 06-10-2025 02:44 PM
Exista metode prin care sa ofere ceva suplimentar. Cea mai simpla este un numar de telefon secundar, care sa il validezi in prealabil in contul tau Orange.
Apoi, daca e sa mergem pe ideea de mai sus cu scanare act de identitate + selfie, acolo avem servicii de genul KYC.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor