Mersi frumos de raspuns! 🙂
Daca e la liber, decodarea e gratuita. Si consider ca asa ar trebui sa si fie. :)) Dar mi se pare un pic ineficient sa le codezi pe toate ca pe urma sa te apuci sa le decodezi pe rand. Pe de alta parte, nici n-ai de unde sa stii cate o sa vinzi la abonament, si cate la liber. Sau daca cei care o sa-si cumpere telefon la liber, o sa vrea sa-l decodeze in primul rand. Adevarat. Daca asta e logica din spatele deciziei, o inteleg.
Cu toate astea, si mai ales fara sa am suficient de multe detalii, in continuare mi s-ar parea mai ok sa nu mai fie codate in primul rand. Dupa cum ziceam si mai sus, nu cred ca asa tii un client in retea. 🙂 Daca vrea sa ramana, ramane oricum. Si daca nu vrea sa ramana, va face tot posibilul sa plece. Iar un telefon codat nu-l va tine in loc cu siguranta, cu atat mai mult cu cat toti operatorii au oferte cu telefon la abonament. Mai mult, faptul ca inca le codati il va face si mai mult sa vrea sa plece. Ca isi va decoda telefonul la Orange sau la shop-ul din colt, e irelevant. Clientul ala e pierdut oricum.
Si mi se pare un pic copilareasca chestia asta: hai sa tinem clientul "fortat" in retea ca sa ne aduca bani. Contractul ala e semnat oricum, si daca vrea sa plece mai devreme, oricum trebuie sa achite niste taxe. Deci, cu sau fara telefon codat, oricum n-o sa-i fie usoara tranzitia. :))
Plus ca, nu stiu cata lume isi decodeaza telefonul la Orange (in special in perioada contractuala). Sau asta e si ideea? Sa nu-l decodeze in perioada contractuala, sau si mai bine, deloc? De asemenea, presupun ca o alta decizie de business este si taxa pentru decodare dupa expirarea perioadei contractuale. :)
Obiectiv vorbind, o decizie de business se considera buna in momentul in care produce rezultate pozitive pentru companie. Daca asta aduce avantaje companiei, ce pot sa zic, go for it. Dar mi-as dori mult sa va concentrati atentia pe alte aspecte, pe calitatea si diverstitatea serviciilor de exemplu, si sa imbunatatiti acolo. :)) Daca eu nu mi-as debloca telefonul la Orange (mai mult, nu l-as lua de la Orange, pentru ca nu-l vreau codat in primul rand), asta nu inseamna ca (probabil multi) altii n-o vor face. Depinde ce conteaza pentru fiecare. Atata timp cat business-ul merge, banii curg, foarte bine. Dar cum ziceam, cred ca exista si alte lucruri care se pot face, care ar trebui facute, pentru ca e loc de mai bine, si pe care mi-as dori sa le faceti, decat codarea telefoanelor. Indiferent de brand, indiferent de producator.
Oricum, observ cu placere ca mergeti usor, usor spre mai bine. Ideea cu eSIM-ul cred ca e buna, chiar daca nu foarte multe telefoane au adoptat inca tehnologia asta. Iar in ceea ce ma priveste, sper din tot sufletul ca acest "trend de business" cu codarea/decodarea telefoanelor sa dispara pe viitor si sa va concentrati atentia mai mult pe calitatea serviciilor (pentru ca mai sunt destule de imbunatatit pe partea asta), decat pe practici de genul asta. E ceva de genul: ahaaa, te-am ademenit cu oferta, ti-ai facut abonament, acuma n-ai de ales, de voie, de nevoie, stai cu noi. :)) Haideti ma baieti! Cred ca puteti mai bine de atat. 🙂 Stiu ca puteti mai bine de atat. Am asteptari mai mari de la voi, tocmai pentru ca vad ca sunteti deschisi la feedback. Si da, poate ca toate companiile de telefonie fac chestia asta. Asta n-o face ok. Dar din nou, parerea mea... :)
Multumesc frumos de raspuns! Apreciez! 🙂 O sa marchez raspunsul asistentului Orange ca solutie, pentru ca aveam nevoie de un raspuns oficial, nu pentru ca celelalte puncte de vedere n-ar fi fost valoroase. Multumesc tuturor pentru raspunsuri!