@costasgl Costurile cu un magazin online sunt infinit mai mici comparativ cu un magazin fizic.
1. Compania trebuie sa aloce personal care sa se ocupe de gestionarea produselor, de service, de retur ceea ce inseamna ca nu isi permit angajarea si remunerarea unui astfel de angajati.
- La Orange partea de service garantie / postgarantie este un serviciu externalizat, de regula catre unitatile service ale producatorilor. Cat timp produsul de afla in garantie, il trimit direct la service-ul producatorului.
- Servicul de transport produse este externalizat catre o firma de curierat. Daca firma de curierat nu poate face fata, apelezi la serviciile alte firme concurente.
2. Compania presupune sa inchrieze spatii si sa gestioneze stocuri de produse mult mai mari ceea ce se pare ca nu ii intereseaza;
- Cum am mentionat la inceput costurile cu un magazin online sunt mult mai mici decat in cazul unui magazin fizic. Spre deosebire de un magazin fizic unde produsul trebuie sa existe pe stoc si la stand-ul de prezentare, in online nici macar nu trebuie sa detii stocuri fizice. In momentul in care primesti o comanda de produs, acea comanda poate fi redirectionata catre producator sau distribuitorul autorizat, iar produsul pleaca direct de acolo la clientul final. La nivel mondial foarte multe magazine online functioneaza pe acest principul, al internediarului si nu detin stocuri fizice.
3. Concurenta cu celelalte compania de profil nu o intereseaza pe motivul ca ma bine vinzi putin la cel mai mare pret posibil si tot castigi decat sa faci investiile de mai sus;
- Usor, usor genul acesta de model de business va ingropa magazinul online din simplul fapt ca exista concurenta. Spre exemplu in magazinul online Orange am intanlit de N produs reconditionat vandut aproximativ cu acelasi pret pe care il avea produsul nou aflat in oferta la Altex.
In aceeasi suma de bani tu ce preferi: Acelasi produs reconditionat si depsre care nu ai nici un istoric si absolut nici un fel infomatie sau produsul nou sigilat?