10-08-2023 08:13 PM - editat 10-08-2023 08:19 PM
Salut,
Din seria "la alti se poate si mai rau" (sau macar la fel de rau), Vodafone mareste abonamentele cu 6 lei si adauga o clauza contractuala prin care poate indexa anual tarifele cu pana la 8%/an.
Mesajul trimis clientilor mai jos:
„Stimate client,
Ca o consecinţă a majorării costurilor legate de furnizarea serviciilor fixe cum ar fi, de exemplu, costurile legate de chirii, întreţinere, combustibil, echipamente tehnologice şi pentru că ne dorim să ai parte de cele mai bune experienţe, te informăm asupra următoarelor modificări pe care suntem nevoiţi să le aducem asupra contractului tău de servicii:
Începând cu factura emisă ulterior celor 30 zile de la data acestei notificări, preţul lunar al abonamentului tău de servicii fixe va creşte cu 5.94 RON (TVA inclus), fără modificarea perioadei minime contractuale.
Pentru că inflaţia este un factor esenţial în mecanismul de creare a preţurilor pentru toate bunurile şi serviciile, contractul se completează cu o clauză de indexare anuală a preţului serviciilor.
Prin urmare, art. 6 al Anexei 1 la contractul tău se completează cu următoarea clauză:
6.8 Având în vedere anumite fluctuaţii ale preţurilor bunurilor şi serviciilor pe piaţă de natură a afecta echilibrul contractual, în vederea restabilirii acestuia, părţile convin ca tarifele pentru serviciile Vodafone să poată fi indexate, cu o frecvenţă anuală, prin simpla notificare transmisă de către Vodafone odată cu factura, anterior aplicării indexării. Indexarea se va face în funcţie de indicele armonizat al preţurilor de consum (IAPC), respectiv rata inflaţiei, stabilite pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Comunităţilor Europene, fără a putea depăşi, însă, un procent de 8% pe an.
Părţile convin că indexarea anuală a tarifelor în raport cu rata inflaţiei nu reprezintă o modificare unilaterală a preţului contractului, posibilitatea de indexare şi mecanismul acesteia fiind agreate de parţi încă de la încheierea contractului. Clientul declară în mod expres că a citit, înţeles şi acceptă prezenta clauză.
Modificările de mai sus intră în vigoare începând cu factura emisă ulterior celor 30 zile de la data acestei notificări. Dacă nu eşti de acord cu modificările de mai sus, poţi denunţa unilateral contractul prin intermediul unei solicitări în acest sens depusă în oricare dintre magazinele Vodafone, prin scrisoare transmisă la adresa Departamentul de Relaţii cu Clienţii al Vodafone România, Str. Barbu Văcărescu nr. 201, etaj 4, sector 2, Bucureşti, România, cod poştal 020276, electronic prin solicitare transmisă (prin email la adresa persoane.fizice_ro@vodafone.com) sau telefonic la 0372 022 222, ori (doar pentru telefonia fixă) prin formularea unei cereri de portare în 30 zile de la primirea acestei informări, fără plata vreunor penalităţi sau despăgubiri.
Mulţumim pentru înţelegere.”
Sursa pentru stirea completa aici.
Nu cred ca are rost sa va intreb ce parere aveti, pentru ca pot sa-mi imaginez. Ideea topicului e doar de a va face cunoscut cum stau lucrurile in "gradina vecina".
la 27-06-2024 12:11 PM
Important este că există și oferă servicii decente fiind o alternativa.
Gândește-te că Digi a renunțat la prepay.
Vodafone reduce perioada de gratie SIM prepay.
Nu vreau sa am o singura alternativa, un singur furnizor.
la 27-06-2024 12:22 PM
Pai deja ai o optiune in minus la nivel de prepay: Digi. Daca tu ai vrea sa vezi cum le functioneaza reteaua, care ar fi optiunea? Asa ma gandeam si eu...
Totusi, Orange ofera 3 alternative:
Evident, fiecare alege ce utilizeaza si considera ca ii este mai bine pentru utilizarea lui. Avand si Digi si cartela Orange pot sa compar direct si in acelasi loc cele doua retele. In casa, e mai bun Digi, cum ies din Bucuresti (DN6 de exemplu) prefer Orange. Am fost in weekend in apropiere de Draganesti Olt (sat Izvoarele). Orange are viteza dubla fata de Digi (si sughite la interior intr-o casa taraneasca). Nu e raheta, dar iti faci treaba. Pentru unchiul sotiei (care a ramas in casa parinteasca) nu e o problema. Are telefon 2G si nu-l intereseaza altceva decat sa vorbeasca la telefon (net 0 barat). Deci degeaba i-as zice ca X sau Y e mai bun. Totul se rezuma la pret. Stiu, o sa zici Yoxo la 9 lei, dar nu foloseste carduri bancare, deci destul de inutil sa-i zic ca e mai ieftin cu 2 lei fata de Digi.
27-06-2024 12:26 PM - editat 27-06-2024 12:26 PM
Mă refeream că există efecte negative.
De aceea sunt bineveniti cât mai mulți furnizori pe piata.
Nu discut aici despre cine este mai bun.
la 27-06-2024 12:32 PM
Sincer, pot fi si doar 2. Daca pretul platit si calitatea receptionata sunt cele cerute de client... nu vad unde ar fi problema.
PS: cred ca stii ca prin alte tari (Germania, de exemplu) preturile sunt de N ori mai mari ca la noi, dar si operatorii sunt mai multi (ca sa pastrez exemplul: Telekom, Vodafone, O2 parca, plus cativa virtuali). In Romania, T va fi preluat de Digi, iar ca operatori virtuali a mai ramas doar Benefito (Lycamobile a inchis operatiunile. Cel mai probabil clientii erau sub necesarul rentabilitatii).
la 27-06-2024 12:37 PM
Calitatea poate va fi dar prețul îți garantez că va fi mult mai mare.
la 27-06-2024 01:37 PM
Daca nu vor fi alternative, atunci raspunsul va fi pe masura pretului: bye bye [operator mobil].
Problema va fi la cei care au un telefon in prelungirea mainii si vor "forta" pe cei ca mine (care au un consum mult sub medie) sa se reorienteze. Sincer, Viber ar fi o solutie pentru comunicare (tocmai pentru ca ofera apelare si catre numere standard de telefonie).
PS: mai sunt operatori VoIP (alonia iti spune ceva)? Sigur se vor gasi solutii.
la 27-06-2024 02:07 PM
Nu, mulțumesc!🙂
la 27-06-2024 02:44 PM
Ma indoiesc sa ajungem in situatia asta, dar e bine sa avem in vedere.
Apropos: Google Voice ofera, gratuit, numere. Din pacate, sunt doar pe baza de numar SUA (in sensul ca se trimite SMS de confirmare, dar nici macar pentru Canada nu sunt disponibili). Dar, asa cum a fost si cu Android Auto, poate, in caz de nevoie...
Noi sa fim sanatosi!
la 14-07-2024 02:47 PM
Si Orange a adaugat clauza de indexare anuala, nu mai mult de 8% din preturile standard.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor