la 24-05-2021 12:30 PM
Primele rezultate ale studiului Cei Mai Doriți Angajatori 2021 au fost anunțate, în premieră, în cadrul EBcon, conferința internațională de Employer Branding organizată de Catalyst Solutions.
Studiul s-a desfășurat în perioada decembrie 2020 – aprilie 2021, pe un eșantion de 14.347 respondenți cu profil Business, IT&C, Inginerie și Științe Sociale. Derulat pentru al 16-lea an consecutiv, acesta reprezintă cel mai complex instrument de referință din piață, ce măsoară nivelul de atractivitate al angajatorilor din România și oferă o înțelegere a comportamentului candidaților și așteptările acestora în raport cu angajatorii locali.
Top 100 Cei Mai Doriți Angajatori este realizat la nivel național, pe baza a 14.347 de răspunsuri libere, neasistate ale respondenților întrebați care sunt top 5 angajatori din România pentru care și-ar dori să lucreze. 30% dintre angajatorii din top 100 sunt companii de tehnologie, in timp ce 15% sunt companii ce activează în automotive.
Conform rezultatelor, industria preferată în care și-ar dori să lucreze, atât studenții, cât și profesioniștii, rămâne industria IT (Software / Hardware), la fel ca în 2018. Totodată, industria Automotive a scăzut în topul preferințelor, pe de altă parte, este o industrie mult mai atractivă pentru candidații experimentați decât pentru studenți. În același timp, respondenții au menționat într-un procentaj mai mare față de acum doi ani, faptul că industria angajatorului în care activează nu este importantă în luarea deciziei de angajare.
În ceea ce privește principalele criterii luate în considerare de către candidați când își aleg un viitor angajator, mediul de lucru prietenos, garantarea unui loc de muncă sigur și suportul în dezvoltarea profesională contează mai mult în decizia studenților, în timp ce pentru candidații cu mai multă experiență, cele mai importante criterii devin recunoașterea performațelor de către angajator și oferta salarială.
Luând în considerare perioada actuală, prin intermediul studiului, am evaluat și impactul lucrului de acasă în acceptarea unei noi oportunități de carieră. Astfel, flexibilitatea angajatorilor vis-a-vis de politica lucrului de acasă îi poziționează ca fiind mai atractivi în rândul candidaților. Decizia atât a studenților, cât și a profeioniștilor de a accepta un nou loc de muncă va fi influențată în foarte mare măsură de oferirea posibilității unui mix între lucrul de la birou și lucrul de acasă, 73,9% – studenți și 68,1% – profesioniști.
Când vine vorba de canalele de informare în legătură cu angajatorii și joburile de pe piață în ultimul an, față de rezultatele din 2020, LinkedIn câștigă mult teren în rândul candidaților cu puțină experiență (2021-44,6% vs 2020-28,3%), chiar dacă în anii precedenți acest canal era folosit cel mai mult de profesioniști.
Raportându-ne la ultimii ani, observăm eforturi mari de comunicare din partea companiilor concentrate pe rețelele de socializare. Astfel, am considerat important să analizăm ce canale de socializare preferă respondenții să utilizeze pentru a fi la curent cu noutățile despre angajatorii preferați. Așadar, pe lângă LinkedIn (62,1%), studenții preferă Facebook (59,8%) și Instagram (39.3%), în timp ce 3 din 4 profesioniști preferă LinkedIn ca și canal principal pentru a fi la curent cu angajatorii preferați, urmat de Facebook și YouTube într-o proporție mult mai mică.
Întrebați ce categorii de conținut ar fi cele mai de interes pentru ei atunci când caută informații despre un angajator, ambele segmente analizate ar prefera, în principal, să acceseze informații cu privire la beneficiile și oportunitățile de avansare existente în cadrul organizației. Observăm că pentru respondenții la început de carieră este important să regăsească sfaturi pentru a se pregăti pentru procesul de selecție, dar și care este profilul oamenilor căutați de angajator. Pe de altă parte, respondenții cu peste 3 ani experiență profesională, ar fi interesați să cunoască cum este menținut echilibrul între viața personală și profesională în cadrul companiei și informații despre cultura organizațională.
De asemenea, ambele segmente de repondenți au menționat că ar prefera să obțină informațiile de mai sus, în primul rând, citind articole (studenți – 67%, profesioniști – 73%). În timp ce pentru studenți următoarea formă dorită de obținere a informațiilor este participarea la evenimente, profesioniștii preferă conținut ce poate fi consumat în maxim 30 de secunde.
În urma colectării datelor, informațiile prelucrate sunt centralizate sub formă de rapoarte diferențiate în funcție de interesul candidaților pentru anumite industrii, de background-ul academic și nivelul de experiență. Tipurile de rapoarte disponibile: Business, Engineering, IT&C, Retail, FMCG, Outsourcing/BPO.
Sursa - https://www.catalyst.ro/top-100-cei-mai-doriti-angajatori...
Desi in acel top apar destul de multe companii din zona Finaciar / Bancara, in acest sector maioneza s-a taiat inca de prin 2009 cand a fost acea criza economica. La ora actuala, in banci nu mai exista salariile care erau pe la inceputul anilor 2000, iar dupa episodul Volksbank foarte multe contracte sunt pe perioada determinata.
la 24-05-2021 01:01 PM
la 24-05-2021 01:54 PM
la 24-05-2021 04:05 PM
la 24-05-2021 04:37 PM
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor