anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Rezultate financiare Orange România, semestrul 1 2024

BlackWolf
Maestru

Grupul Orange Romania a avut afaceri de 699 mil. euro în primul semestru din 2024, în scădere cu 8%. Julien Ducarroz, CEO al Orange România: “Pentru lunile următoare, factorul de presiune pentru îmbunătăţirea performanţei noastre există, dar suntem încrezători că strategia ne va permite să ne obţinem rezultate mai bune”.

Grupul Orange, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de comunicaţii, a realizat în primele şase luni din 2024 o cifră de afaceri consolidată de 699 de milioane de euro, în scădere cu 7,7% faţă de semestrul similar din 2023, a anunţat compania.

“La 30 iunie 2024, Grupul Orange Romania oferea servicii mobile pentru 9,3 milioane de clienţi, internet fix în bandă largă pentru 1,1 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit pentru 1,1 milioane de clienţi.
Semestrul a fost marcat de finalizarea fuziunii între Orange Romania S.A. (ORO) şi Orange Romania Communications S.A. (OROC), prin absorbţia OROC de către ORO, ce a permis crearea unui operator de telecomunicaţii convergent integrat, începând cu 1 iunie 2024”, conform Orange.

”Primul semestru din 2024 a fost unul intens, marcat de un moment de o importanţă deosebită pentru companie: finalizarea fuziunii între Orange Romania şi Orange Romania Communications, ce a permis crearea unui operator de telecomunicaţii convergent integrat. Nu am fi reuşit să încheiem această etapă fără eforturile tuturor colegilor noştri din Orange, care au lucrat şi mai alert în ultimele luni în acest scop, iar pentru acest lucru le mulţumesc tuturor. Acum ne canalizăm toată energia pentru a ne asigura că eforturile noastre operaţionale se reflectă şi în experienţa pe care clienţii noştri o au în punctele de interacţiune cu brandul nostru.
Pentru lunile următoare, factorul de presiune pentru îmbunătăţirea performanţei noastre există, dar suntem încrezători că strategia pe care am început să o implementăm ne va permite să ne obţinem rezultate mai bune şi să ne adaptăm mai bine la provocările pieţei. În ciuda acestora, rămânem dedicaţi excelenţei operaţionale, menţinând clienţii în centrul businessului nostru şi intensificând acţiunile de responsabilitate socială", a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange Romania.

Ce date a mai comunicat Orange:

La final de iunie 2024, acoperirea 4G a ajuns la 98,79% din populaţie, iar cea 4G+ la 83,13%. Reţeaua 5G/5G+, cu cele mai rapide viteze de transfer, de până la 1,5 Gbps, s-a extins din acest semestru în Piteşti, iar cifra totală de oraşe cu prezenţă 5G a crescut la 39.

În semestrul al doilea, YOXO a atras cu 55% mai mulţi clienţi noi faţă de perioada similară a anului trecut. Aceştia preferă din ce în ce mai mult să îşi instaleze YOXO folosind eSIM, completând parcursul 100% digital pe care primul abonament de mobil fără perioadă contractuală din România şi la cele mai mici preţuri, începând cu 9 lei, l-a lansat pe piaţa locală în urmă cu 4 ani.

În mai, programul Orange de economie circulară “Re” – Reparare, Reciclare, Recondiţionare, Recumpărare a împlinit 2 ani. Peste 82.000 de telefoane au fost recumpărate de la clienţi în H1 2024, pentru a fi reintroduse în economia circulară prin reciclare sau reparare.

Fundaţia Orange, prin programe de educaţie şi incluziune digitală dedicate unor grupuri ţintă diverse, aflate în etape de învăţare diferite, a ajuns în prima parte a lui 2024 la peste 44.000 de persoane. Orange Digital Center a împlinit un an de la lansare la finalul lunii iunie, cu peste 4000 de adulţi şi adolescenţi beneficiari ai cursurilor gratuite de formare sau reconversie profesională.

În acest semestru, Orange s-a implicat în dezvoltarea, organizarea şi susţinerea celor mai importante competiţii naţionale de securitate cibernetică, ca partener strategic pentru Campionatul Naţional de Securitate Cibernetică (RoCSC), UNbreakable România, DefCamp şi prima ediţie a Olimpiadei Naţionale de Securitate Cibernetică (OSC). Peste 4500 de tineri s-au înscris în competiţii, cu şanse de calificare în echipa ce reprezintă România la Campionatul European de Securitate Cibernetică.

 

Sursa: Ziarul Financiar (https://m.zf.ro/business-hi-tech/grupul-orange-romania-avut-afaceri-699-mil-euro-primul-semestru-202...).

32 Răspunsuri 32

Pololică
#StarMember

Cresterea Yoxo ar putea fi generata de gratuitatile primite (prin portare, referinte sau prin ING, care oferea in "bazar" 2 luni parca). Ar fi de vazut cati vor ramane dupa acea gratuitate, desi as interpreta ca ar putea fi "o luna de proba" pentru verificarea retelei in zonele de interes.

Legat de partea financiara si clienti, era oarecum de asptetam o oarecare scadere. O parte din clientii Telekom nu doreau Orange (in unele zone, T sta mai bine in zonele lor de interes).

Legat de investitiile urmatoare: deja sunt anuntate schimbari de tehnologie (e deja in curs de retragere pentru 2G si 3G).

Asa zic si eu legat de Yoxo, oricum, nu mi se pare ceva serios, mi se pare ceva mai mult pentru adolescenti, mai ok mi se pare cartela prepay...

Legat de partea financiara si de clienti, de vina nu sunt numai clientii Telekom care pleaca, sunt si clientii Orange nemultumiti care pleaca, din zonele unde s-a degradat reteaua. Scaderea este foarte mare, mai mult decat ma asteptam si decat pierdeau pana acum, au pierdut peste 600 000 de clienti in doar un an. In ritmul asta, la anul trec pe locul 2, ii depaseste Vodafone, iar in cativa ani vor disparea de la noi. Nu ma asteptam la o asemenea decadere. Astea sunt rezultatele strategiei slabe a Orange, asa se intampla cand iti bati joc de clienti si oferi servicii slabe, neinvestind in retea acolo unde trebuie. Si totul a plecat de la achizitionarea Telekom-ului fix, a fost cea mai mare greseala, au distrus Orange-ul. Sa vedem si daca mai au cu ce sa faca investitii, ca deocamdata se pare ca vin cu bani de acasa ca sa supravietuiasca la noi. Ar trebui schimbata toata conducerea Orange pentru a mai avea o sansa sa isi revina. Ce-a fost si ce-a ajuns reteaua asta, pacat...

Din cifre, au fost preluate 900.000 de mobile ("pachetele") si au plecat 600.000. Strict din cifre, au castigat 33%. Evident, cifrele trebuie puse in context. Unii vin, altii pleaca. E greu din afara sa vedem punctual cum au fost miscarile facute.

Sincer, pe partea mobila ma asteptam sa fie un soc. La momentul achizitiei "Romtelecom" a venit cu un soc de 10% pe partea mobila (erau aproximativ 9 milioane si au mai venit inca 900 de mii). E un soc pentru orice retea. Ca nu au fost pregatiti (tehnic sau la Relatii Clienti), asta cred ca este alta discutie.

Anuntand inchiderea 2 si 3G, ma astept sa se (re)investeasca in calitate, iar fibra sa fie extinsa. Evident, ma astept, temporar si punctual, sa fie modificari de calitate (in jos, pe perioada schimbarilor fizice ale antenelor).

Legat de Yoxo, asa cred si eu, ca este un produs pentru tineret, dar cu "dedicatie" pentru cei care se descurca si fara suport uman frecvent.

Pai ei au inceput sa preia Telekom-ul fix prin 2021, daca nu ma insel, iar de atunci pierd constant clienti, anual, de ordinul sutelor de mii de clienti, deci aia 900.000 de clienti preluati de la Telekom s-au cam dus demult, daca ar fi asa, dar nu sunt numai aia, aia daca sunt jumatate care s-au intors la Telekom, majoritatea care au plecat sunt clienti Orange nemultumiti de degradarea constanta a retelei, si eu numarandu-ma printre ei. Noi facem analiza doar pe baza datelor publicate de Orange, altceva nu avem de unde sa stim, doar ce spun ei...

9.9 mil de clienti erau pe partea mobila anul trecut in aceeasi perioada, iar acum au mai ramas doar 9.3 mil de clienti. Da, preluarea Telekom-ului fix a fost un soc pentru retea si o mare greseala, atunci s-a simtit o degradare masiva a retelei, iar atunci am plecat si eu de la Orange, cu numerele principale de mobil si cu internetul, dupa 21 de ani. Tot am facut reclamatii la suport si degeaba, tot incercau sa ma abureasca ca reteaua e in regula si e in parametri, iar ei nu au ce face. Asa faceau cu toata lumea si fac in continuare, ei in loc sa incerce sa rezolve problemele, se fac ca nu le vad, si de asta pleaca clientii, ca s-au cam saturat de practicile astea...

Eu nu ma astept ca inchiderea 2G si 3G sa vina cu ceva bun in urmatoarea perioada si sa se faca mari investitii in calitate, trebuie foarte multi bani pentru asta. Deja se vad efectele negative ale inchiderii 3G-ului in anumite zone, zone care au ramas chiar fara acoperire si deja clientii din acele zone sunt nemultumiti si pleaca. Vor investi per total, dar mai greu si mai avem de asteptat pana se vor vedea si rezultate. Pana atunci, clientii vor continua sa plece, din pacate...

O antenă se mai schimbă, dar imaginea mai greu. Să sperăm că vor tura motoarele să recupereze. 

Anonim
Neaplicabil

Primul și cel mai important lucru pe care trebuie să-l îmbunătățească este serviciul clienti.

Daca clientul nu se poate baza pe acest serviciu atunci cu siguranță va pleca.

Sunt situații în care sesizările nu se rezolva nici după câteva săptămâni.

Calificarea acestor operatori trebuie sa fie o prioritate.

Unii dintre ei nu pot face diferența între accesare unui serviciu prin browser și accesarea unui serviciu din aplicație.

Corect, asa este...

Exact! Speram ca pana la urma se vor trezi si isi vor reveni, ca deja este foarte tarziu, sa nu se ajunga sa fie prea tarziu...

Ei investesc in campanii gen "Orange e aici"...pana nu va mai fi aici..., in reclame si in alte lucruri inutile, in loc sa investeasca unde trebuie, in retea si sa rezolve problemele...

Si uite ca se vad si rezultatele strategiei lor...

Vio73
#StarMember & October Problem Solver

Salutare!

Sperăm să se schimbe în perioada următoare ceva în sensul investițiilor masive în acoperirea 4g / 5g, un Serviciu clienți cu un program mai lung și cu angajați care să fie mai aproape de ceea ce ar trebui și alte minusuri care mai există și despre care se tot discută de o vreme!

Eu aștept o revigorare a Orange, pentru că fără schimbări importante, care evident că necesită investiții pe măsură, nu știu ce se va întâmpla!

Doamne ajută!

Salutare!

Ar fi bine si speram sa isi revina, dar in etapa asta deja este greu, situatia este disperata, ei acum vin cu bani de acasa ca sa supravietuiasca la noi, deci nu ma astept la investitii masive, mai ales in 4G/5G in perioada urmatoare, pentru ca nu prea mai au cu ce sa le faca. Scaderea este foarte mare, mai mult decat ma asteptam si decat pierdeau pana acum, au pierdut peste 600.000 de clienti in doar un an. In ritmul asta, la anul trec pe locul 2, ii depaseste Vodafone, iar in cativa ani vor disparea de la noi. Nu ma asteptam la o asemenea decadere. Astea sunt rezultatele strategiei slabe a Orange, asa se intampla cand iti bati joc de clienti si oferi servicii slabe, neinvestind in retea acolo unde trebuie. Si totul a plecat de la achizitionarea Telekom-ului fix, a fost cea mai mare greseala, au distrus Orange-ul. Ar trebui schimbata toata conducerea Orange pentru a mai avea o sansa sa isi revina. Ce-a fost si ce-a ajuns reteaua asta, pacat...

Pololică
#StarMember

Se pare ca la altii situatie nu este chiar asa ...rosie: la Vodafone au plecat aproximativ 2 milioane in ultimul an:

https://gadget.ro/vodafone-romania-anunta-ca-in-doar-12-luni-a-pierdut-peste-2-milioane-de-clienti-p...

 

Anonim
Neaplicabil

Daca erau pe prepay este de înțeles.

Ma indoiesc sa fie chiar toate prepay. Ma astept sa fie multe, dar nu cred ca sunt in totalitate. Oricum, cifra este destul de mare.

Anonim
Neaplicabil

Știi care ar fi fost motivul principal?

Reducerea perioadei de gratie la 3 luni.

Există alternative mult mai bune pentru cei care nu erau utilizatori activi.