anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Informare ANCOM de ultima ora !!!! Atentie la roaming in avion sau pe mare!

adrian87n
Cunoscător certificat

Sa va zic si parerea mea... cred ca reteaua trebuie in acest caz trecuta de la conectare automata, la manuala , asa cum precizeaza ANCOM, ca astfel scutesti costurile inutile extra.. voi ce parere aveti? Eu postez ce primesc de la ANCOM deoarece consider important, esential si util ca sa fie toti informatii. .. vorba aia.. INFORMATIA REPREZINTA PUTERE... nu? cand esti informat esti puternic, cand nu esti informat si esti luat pe nepregatite, cum s-ar zice.. .. devii o tinta sigura si usoara.. eu cam asa zic ca se aplica aproape  cam in orice situatie.. 

 

Atentie la roaming in avion sau pe mare!

ANCOM atrage atentia utilizatorilor care calatoresc cu avionul sau pe nave maritime cu privire la riscurile conectarii la retele non-terestre prin satelit, care nu sunt reglementate. Aceste servicii sunt, de regula, costisitoare.

 

 Retelele non-terestre nu sunt incluse in tarifele UE de roaming

Chiar daca utilizatorul se afla in Spatiul Economic European, normele UE privind Roam like at home nu se aplica in cazul conectarii la retelele mobile non-terestre prin satelit. De obicei, atunci cand utilizatorul se afla pe o nava care navigheaza in ape deschise sau cand calatoreste cu avionul, exista si riscul de conectare accidentala la o retea non-­terestra. Aceste retele nu sunt reglementate si pot genera costuri foarte mari, chiar si pentru o utilizare scurta.

Daca terminalul ramane conectat la o retea mobila terestra (de exemplu pe rauri, fluvii, lacuri sau de-a lungul coastei), utilizatorul beneficiaza in continuare de Roam like at home.  

 

 


Ce, cum si unde reclami

 

Utilizatorii care au o nemultumire in legatura cu serviciul de roaming trebuie sa se adreseze in primul rand furnizorului. In cazul in care furnizorul nu a rezolvat problema sesizata, utilizatorii se pot adresa ANCOM, urmand pasii descrisi aici.

 

Persoana de contact: Anca Gabriela CALIN, Sef Serviciu Comunicare si Informare Publica, tel. 0372.845.414

Data: 04.07.2025

 

InfoCentru ANCOM pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune), serviciile postale si serviciile digitale pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea contractelor, oferte, calitatea serviciilor, serviciul de roaming sau regulile ce trebuie respectate in mediul online. In plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

ANCOM este institutia care promoveaza interesele utilizatorilor de servicii de comunicatii electronice, servicii postale si servicii digitale in contextul tranzitiei la societatea Gigabit, prin valorificarea optima a mixului de instrumente de administrare si reglementare aflate la dispozitia Autoritatii.

Daca doriti sa nu mai primiti informatii sau comunicate de presa din partea ANCOM, va rugam sa trimiteti un e-mail cu subiectul: "dezabonare" la adresa pr@ancom.ro.

 

ancom.ro / infocentru.ancom.ro / aisemnal.ro / monitor-emf.ro / netograf.ro / portabilitate.ro / veritel.ro

15 Răspunsuri 15

TheSpecialist
Maestru

Nu e chiar așa de speriat. Eu am experimentat treaba asta acum 2 ani. Eram pe un vas de croazieră și când ne îndepărtam de coasta intra roamingul maritim. De fiecare dată primeam mesaj cu costurile aferente. Evindent, când am văzut cat sunt de mari, am oprit datele mobile și am rămas pe wifi-ul navei. Nu am făcut cost suplimentar niciodată din cauza traficului de date pe rețea maritima, pt ca wifi era mereu pornit. Și aveam grija sa nu răspund decât la apeluri prin Mess sau Whatsapp. 
Pe avion, unele companii oferă un wifi limitat gratuit. Dacă vrei mai mult, se plătește o sumă destul de mica, dar eu unul nu am simțit nevoia. Pot supraviețui fără internet câteva ore 😊