25-05-2024 12:32 AM - editat 25-05-2024 12:57 AM
O avarie majoră la reţele de fibră optică din Germania, care fac legătura cu internet exchange-ul din Frankfurt - un nod cheie pentru reţelele globale de telecom - a dat peste cap furnizarea de servicii de comunicaţii şi în România pentru operatorii care aveau legături către acel nod pe o anumită rută (unde a fost înregistrată avaria), au declarat pentru ZF surse din piaţa de telecom. Nu este vorba de o infrastructura Deutsche Telekom ci de operatori de infrastructură internaţionali care oferă servicii pentru operatori, conform datelor ZF.
După apariţia incidentului operatorii au demarat procedurile de rutare a traficului pe alte rute, operaţiune care nu poate fi realizată instantaneu în asemenea cazuri şi pentru un asemenea volum de clienţi / date, au explicat pentru ZF din industrie.
Cele două companii afectate au fost Telekom România Mobile şi Orange România, care au şi publicat mesaje în legătură cu incidentul pe conturile de pe reţeaua socială Facebook.
“Dragi clienţi,
Întâmpinăm dificultăţi tehnice în asigurarea bunei funcţionări a serviciului de internet mobil.
Ne cerem scuze pentru inconvenient şi vă mulţumim pentru înţelegere şi răbdare.
Echipele tehnice lucrează pentru remedierea cât mai rapidă a acestei situaţii. Vom continua să vă ţinem la curent prin intermediul acestui canal”, au scris reprezentanţii Telekom România Mobile.
Reprezentanţii Orange au punctat faptul că avaria a avut loc în afara teritoriului României. “Ca urmare a unui incident de reţea, independent de Orange, petrecut în afara teritoriului României, o parte dintre clienţii noştri rezidenţiali şi de business nu au acces la internet fix. Echipele tehnice fac eforturi pentru a găsi cât mai rapid o soluţie de remediere, astfel încât serviciile să revină în funcţiune într-un timp cât mai scurt. Ne cerem scuze pentru neplăcerile create.”
-----
UPDATE 21:55: Echipele tehnice lucrează pentru remedierea incidentului care afectează în continuare accesul unora dintre clienţii Orange, inclusiv al clienţilor NextGen Communications, la serviciile de internet fix sau la cele care depind de acestea. De asemenea, există întreruperi în funcţionarea unor aplicaţii şi a serviciului call center – 300. Este important de menţionat că serviciile mobile nu sunt şi nu au fost afectate de această situaţie.
Regretăm neplăcerile pe care clienţii noştri le întâmpină şi le mulţumim pentru răbdare. Având în vedere că incidentul este localizat în afara teritoriului României, timpul de readucere a serviciilor la parametri normali este mai lung”.
25-05-2024 12:58 AM - editat 25-05-2024 01:07 AM
🤣🤣🤣🤣
Te pomenești că și serviciile call center, tot de aceea or fi picat. Asta este o explicație așa pentru începători și creduli, realitatea este alta, așa cum serviciile au mai picat și altă dată (din ce țin minte, doar vreo 3 cazuri similare) așa s-a întâmplat si acum. Peste ceva timp vom afla tot din presă ce lucruri inovative au fost implementate la fostul OROC.
25-05-2024 12:59 AM - editat 25-05-2024 02:50 AM
Corect, asa este. Da, s-a mai întâmplat asa, dar ca deobicei, dacă tot din vina lor s-a întâmplat ce s-a întâmplat și acum, iar nu și-au asumat ei responsabilitatea, a fost mai ușor de dat vina pe altcineva...
la 25-05-2024 01:04 AM
Părerea mea, este că aș fi preferat o abordare mai corectă față de clienți, dar ORO dă vina mereu pe un factor extern, în loc să vadă ce nu merge în interior și să remedieze ca data viitoare să nu se mai întâmple.
25-05-2024 02:42 AM - editat 25-05-2024 02:52 AM
Da, asa este, Orange arunca mereu vina pe altcineva, niciodată nu sunt ei vinovați. Daca ar fi și situația asta de acum din vina lor, doar nu ar fi fraieri sa recunoască, ca să se facă de rușine că au bulit ei rețelele, este mai simplu de aruncat vina pe altcineva. Bine ca măcar nu au zis ca e vina utilizatorilor, ca din cauza lor s-a întâmplat ce s-a întâmplat...
la 25-05-2024 07:59 AM
Buna dimineața! Știți cumva dacă televiziunea nu funcționează tot din aceeași cauză? Internetul și-a revenit. Pe tv îmi spune că nu sunt autentificat.
la 25-05-2024 08:50 AM
Nu are nici o treaba ce au spus ei, de fapt le-au picat DNS-urile si au balarit anumite route .
De exemplu DNS-ul meu (de le Telekom care acum e Orange) 193.231.100.130 desi raspunde la ping nu accepta query DNS si nici nu timite query DNS mai departe.
Am facut reverse DNS pe 8.8.8.8 care de fapt este dns.google.com, atat pe DNS-ul meu cat si cu un DNS Quad9 9.9.9.11 , se vede din poza ca ala stie exact ce reprezinta 8.8.8.8
In mod normal nici mie nu imi mergea internetul de ieri dupa amiaza, dar am folosit Quad9 ca si DNS de cand a picat Orange-ul de ieri dupa amiaza si imi merge ok internetul.....DECI ORANGE MINTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
la 25-05-2024 08:53 AM
Repetiția este mama învățăturii, dar la Orange se repetă cam des, acu nu mai sunt singuri pe companie, este implicată și siguranța statului român, ori ce au facut ieri nu se va digera ușor. Proști cum au fost cei de la TKRC, dar niciodată nu au dat-o în bară ca portocala. Poate se vor trezi și vor învăța din ultima experiență ca să nu mai repete și altă dată.
la 25-05-2024 09:09 AM
In disperare de cauza au bagat in domeniu orange.ro DNS-ul principal de la RCS&RDS sa raspunda la query DNS pentru utilizatori , ce sa caute ma DNS ala pe domeniul tau????????????????????
Probabil au cerut acordul RCS&RDS pentru asta, contra cost desigur pana mint ei mai departe si incearca sa rezolve problema....BA CE OAMENI!!!!!!!!!!!
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor