anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Comunicat de presa 25.07.2023 - Peste 775.000 de numere de telefon portate in 2023

adrian87n
Cunoscător

Comunicat de presa ANCOM
Data: 25.07.2023

Peste 775.000 de numere de telefon portate in prima jumatate a anului 2023

 

De la inceputul acestui an si pana la data de 30 iunie 2023, au fost portate 775.108 de numere de telefon. Dinre acestea, 96%, respectiv 745.595, sunt numere de telefonie mobila si 29.513 numere de telefonie fixa. Datele arata ca cele mai multe numere au fost portate de catre persoane fizice - 87% din numerele portate in prima jumatate a anului.

In total, de la lansarea portabilitatii in 2008 si pana in prezent, peste 10 milioane de numere de telefon si-au schimbat operatorul, dar nu si utilizatorul, 9,4 milioane fiind numere de telefonie mobila.

Telefonie mobila

745.595 de numere de telefonie mobila au trecut la un alt furnizor in primele sase luni ale acestui an. Cei mai multi utilizatori au optat pentru reteaua RCS & RDS – 464.189 de numere au fost portate in aceasta retea, in timp ce Vodafone a primit prin portare 135.022 de numere, Orange – 79.990, Telekom Romania Mobile Communications – 53.633, iar Orange Romania Communications 12.758.                                            

Din cele 745.595 de numere de telefonie mobila portate in aceasta perioada, 58% (432.843) au fost numere utilizate pe baza de abonament.

Telefonie fixa

In prima jumatate a anului 2023 au fost portate 29.513 de numere de telefonie fixa, reprezentand 4% din totalul numerelor portate in aceasta perioada. Majoritatea numerelor de telefonie fixa portate au fost impartite astfel: RCS & RDS – 13.095, Orange – 8.188, Vodafone – 2.550.

Din cele 29.513 de numere fixe portate in primul semestru al acestui an, 27.784 au fost numere geografice si 1.729 au fost numere independente de locatie. 32% din totalul numerelor geografice fixe de telefon au fost portate in Bucuresti si Ilfov (8.917 de numere), 5% in Timis (1.425 de numere), 3% in judetele Bacau (784) si Neamt (727) si 2% in Cluj (634 de numere).

Petitii ale utilizatorilor

In primul semestru al acestui an, Autoritatea a inregistrat 244 de petitii avand ca obiect serviciul de portabilitate. Cele mai multe dintre petitii se refera la anularea procesului de portare si la realizarea in termen a procesului.

Informatii utile

  • ANCOM a creat pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla in ce retea functioneaza orice numar de telefon folosit in Romania, chiar daca a fost portat. Site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Sfaturile sunt bazate pe situatiile reale semnalate Autoritatii de utilizatori.
  • Utilizatorii care doresc sa-si porteze numarul de telefon sunt sfatuiti sa verifice contractul pe care il au cu operatorul actual; in cazul in care perioada minima contractuala nu a expirat, cel mai probabil vor fi in situatia de a plati penalitati pentru rezilierea anticipata a contractului, in special daca a fost achizitionat si un terminal odata cu serviciile de comunicatii.
  • ANCOM acorda sprijin operatorilor pentru desfasurarea corespunzatoare a proceselor de portare, dar nu poate aproba, refuza sau anula cererile de portare (toate acestea fiind realizate de furnizori, la cererea utilizatorilor si cu respectarea legislatiei in vigoare).
  • In cazul telefoniei mobile, pentru a vedea calitatea semnalului din reteaua furnizorului la care vor sa-si porteze numarul, in zonele de interes pentru ei, utilizatorii pot consulta harta aisemnal.ro, ce cuprinde rezultatele masuratorilor realizate de Autoritate in perioada 2019 - 2022 si este pusa la dispozitia publicului in acest scop. 

Persoana de contact:  Anca Gabriela CALIN,  Sef serviciu Comunicare, tel. 0372.845.414

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) este institutia care promoveaza interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurentei si inovatiei pe pietele comunicatiilor electronice si serviciilor postale, administrarea pro-competitiva a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotatie si resurse tehnice asociate), incurajarea investitiilor eficiente in retele si infrastructuri si promovarea conectivitatii ultrarapide. 

Daca doriti sa nu mai primiti informatii sau comunicate de presa din partea ANCOM, va rugam sa trimiteti un e-mail cu subiectul: "dezabonare" la adresa pr@ancom.ro.

_________________________________________________________________________________________________

Adresa: Str. Delea Noua nr. 2, Telefon: + 40 372 845 417, E-mail: pr@ancom.ro, Web: www.ancom.rowww.portabilitate.rowww.netograf.ro

 
26 Răspunsuri 26

Vio73
#StarMember & 2024 Problem Solver

Pololică
#StarMember

Ar fi interesant si contextul cifrelor. Cate numere au acceptat operatorii doar indica faptul ca 745.000 de numere au migrat de la un furnizor la altul.

Din pacate, nu cred ca va spune nimeni:

  • cate numere s-au intors in retea (eu sunt la al patrulea operator, si, desi am avut de doua ori abonament la Orange, prefixul numarului nu este de Orange)
  • cate numere se aflau la final de contract si cate numere au portat inainte de termen (si care a fost motivatia)
  • care este procentul de numere noi aduse si cate intoarse (excluzand Digi, cate sunt abonamente si cate sunt cartele).

@Vio73: Digi compenseaza prin abonamentele de servicii fixe (statistic vorbind, Digi are cel putin 50% din piata fixa, pe cand pe piata mobila cred ca e la jumatate din cota respectiva). Gandeste-te cati abonati de fix au raportat la numerele de mobil. Eu sunt abonatul lor (fix) din 2018, desi, tot in 2018, am semnat cu Orange pentru mobil. Intr-adevar, au preturi mai mici, dar nici nu se ingramadesc sa faca ceva (tot astept sa intre canale de nisa (ID, Crime & Investigation, etc) si pauza, chiar daca sunt dispus sa platesc).

Vio73
#StarMember & 2024 Problem Solver

Sincer să-ți spun, mie nu mi-a plăcut niciodată RDS, cu toate că am avut și servicii fixe destui ani de la ei, dar și 2 abonamente mobile. La tv are mai puține canale documentare decât Orange,  la mobil nici nu mai spun. Dacă știi să jonglezi un pic, ieși chiar mai bine cu Orange la preț decât cu RDS și ai net nelimitat pe bune. Problema Orange este că nu a mai upgradat de la B 20 nimic de câțiva ani în multe locații și ei consideră că au acoperire bună în multe locuri unde acoperirea este praf. Cam așa văd eu lucrurile și nu iau în calcul RDS deloc ca și client al lor, pentru că mie mi se par mai dificili ca Orange. Măcar cu ăștia m-am obișnuit de mulți, mulți ani, chiar dacă în ultimul timp își schimbă obiceiurile și procedurile în unele mai complicate și mai de durată. Ce puteam rezolva pe loc acum vreo 10-15 ani, acum e mult mai de durată! Sigur, și serviciile sunt mult mai diversificate, dar externalizarea Serviciului clienți este o mare problemă, care le dă cu virgulă.

Jonglarea serviciilor nu e o problema. Anul trecut sau acum doi ani mi se oferise un pret la serviciile fixe de la Orange de ma intrebat ce anume mai castiga de pe urma mea (pentru 3 mobile si servicii fixe la o adresa ieseam cu 2E mai putin ca la Digi. Bine, mobilele nu erau nelimitate, dar cantitatile de net avute depaseau cu mult consumul).

Totusi, buba la Orange (cel putin pentru mine) a fost ca la serviciile fixe nu au reusit sa ma branseze (desi, ar fi fost niste prize/porturi de fibra disponibile in bloc, dar doar pentru PJ). Acum vreo 2-3 luni intreba un vecin (pe grupul de Whatsapp al blocului) daca a reusit cineva sa se aboneze la altii cu netul. N-a raspuns nimeni (nici ca are, dar nici ca este necesar un numar minim de abonati). In continuare, la mine pe strada, Orange a acoperit doar 25% din adrese (si buba este ca stagneaza de ... aproape 3 ani). La un moment dat vazusem ca se sapa pentru fibra, dar... nu stiu a cui a fost fibra ca nu s-a intamplat nimic.

Vio73
#StarMember & 2024 Problem Solver

Cred că puteți să vă strângeți mai mulți și să solicitați la Orange treaba asta.

Pana la anul pe vremea asta nu am motivatie. Daca in doi ani in care, la aproape fiecare apel de fidelizare, ma intrebau daca vreau servicii fixe, dar se constata ca nu pot fi bransat, nu vad de ce as face-o. Repet, pana la anul pe vremea asta (ma rog, pana in noiembrie). Cand ma apropii de scadenta actualului contract, voi intreba atunci. In zona se mai construiesc blocuri, deci ar fi potential, dar nu intentionez sa fac treaba celor de la vanzari (Catalinman iti spune ceva? acum 5 ani jumatate si-a dat interesul, nici macar nu mi se uscase cerneala pe contract de vanzare cumparare ca deja eram sunat de Digi pentru stabilirea instalarii).

PS: nu am o problema cu pretul, dar, daca platesc, prefer sa fie pentru ceva ce chiar utilizez. La Digi Sport ma uit extrem de rar (poate la formula 1, dar baleiez intre ei si Prima Sport), si mai arunc un ochi pe la Digi "Documentare" (mai mult la Digi Animal World din lipsa de ... Animal Planet). Cat am avut mobilele la Orange, 99% din probleme (sau intrebari) au fost rezolvate, atat prin sesizari, cat si prin comunitate.

DanielaH
Moderator

@adrian87n, mulțumim pentru postare! Te rog să editezi și să pui și link-ul (sursa). Și te așteptăm și pe tine cu comentarii.

da asa e .. ala e linkul. bv 😉

adrian87n
Cunoscător

astfel de comunicate sunt deosebit de importante, prezinta cifre reale din piata. daca ajuta cand mai primesc postez. sigur ne ajuta sa dezbatem si sa propunem :idei, solutii, fiecare cu ce stie mai bine.. ne dam toti silinta fiecare dupa cunostinte si posibilitati ca sa ajutam cu ce putem...ca sa mearga lucrurile ceva mai bine..

RM
Începător

Am trecut de la Telekom fix la Orange . Mare greseala ! M-am trezit cu o gramada de optiuni necerute , dar platite , Pt.un telefon fix nu plateam nimic la Telekom , la Orange ma taxau cu 4 euro  si a trebuit sa achit 30 de lei ca sa scap de abonament. 

 

Daniam
Junior entuziast

Am fost client Vodafone din 2001 de pe vremea cand era Conex.

La inceputul lui 2022 m-am mutat intr-o comuna lipita de Iasi. La inceputul anului acesta deodata semnalul de la Vodafone a disparut, chiar si in imprejurimile blocului. Nu puteam sa setez Waze-ul din masina din parcare. Am luat un prepay de la Digi sa-i testez. Tot jale. Apoi un prepay de la Orange. Semnal f. bun, nu excelent. M-am portat la Orange cu contract pe 2 ani.

Inainte de expirarea contractului voi mai testa inca o data Digi in zona si daca va fi ok plec la ei.

Oricum ce vreau sa subliniez e ca in zonele rurale azi poti sa ai semnal la o firma, maine la alta, poimaine la toate, iar raspoimaine la niciuna. Nu stiu ce **beep** fac la retele ca niciodata nu stii la ce sa te astepti.

Daca Digi va continua investitia la fel de masiv si in antene asa cum au facut cu fibra optica (am abonament gigabit de la ei) vor creste si mai mult pe partea asta.