la 22-01-2024 07:04 PM - editat ultima oară la 23-01-2024 09:17 AM de DanielaH
Daca nu vrei sa prelungesti contractul cand schimba firul de cupru cu fibra optica te lasa blanga,asa am inteles ca sa intamplat prin unele sate.
la 22-01-2024 07:08 PM
Salutare!
Nu știu ce să zic, dar cred că pentru a primi o ofertă mai bună, e bine să le iei la pachet și da, trebuie prelungite.
E alegerea ta ce faci.
Te sfătuiesc însă să încerci o ofertă locală, dar cu mare atenție!
Succes!
la 22-01-2024 07:23 PM
Salut,
Din cate stiu, este alt serviciu, pe alta infrastructura. Deci cumva cred ca are sens sa se faca cu prelungirea contractului. Ca asta e benefic si pentru companie, e si asta, intr-adevar. Dar e alt serviciu. E ca si cum ai inlocui televiziunea prin satelit cu cea pe fibra.
22-01-2024 07:39 PM - editat 22-01-2024 11:06 PM
Mi se pare normal sa ceara prelungirea contractului, schimbare pe fibra costa bani și vor sa se asigure că rămân cu clienții avuți.
Este ca în cazul în care achiziționezi un serviciu nou instalarea serviciului costa bani însă daca semnezi 24 luni primești un discount de 100% reducere pentru instalare.
la 23-01-2024 11:14 AM
Salut @doruletu42,
Care este problema ta in acest caz? Nu iți dorești sa prelungești contractul? Nu ești de acord cu schimbarea infrastructurii? Vrei doar sa afli daca este normal ce se întâmpla?
la 23-01-2024 12:00 PM
O sa aflu de la ANPC
la 23-01-2024 12:14 PM
Eu as fi încercat obtinerea unei oferte avantajoase însă tu cunoști situația mai bine.
la 23-01-2024 12:23 PM
ANPC nu te poate ajuta in aceasta situație.
la 23-01-2024 02:15 PM
Salutare,
In contractul curent este specificat un serviciu (internet, poate si televiziune, prin cablu coaxial), un pachet, ceva.
Acel contract este, cel mai probabil, in afara perioadei contractuale.
Intre timp, furnizorul a venit si a tras fibra pe strada. Alte servicii, alta tehnologie, alte denumiri, alte conditii.
Daca furnizorul decide sa opreasca furnizarea serviciilor prin vechea infrastructura, insa nu are temei legal pentru a instala noile servicii (tras fibra, schimbat router, poate schimbat mediabox sau lasat card CI+), atunci probabil trimite o notificare ca urmeaza sa opreasca furnizarea vechilor servicii si utilizatorii sunt obligati sa returneze echipamentele aflate in custodie si asta este. Toate astea sunt trecute deja in vechiul contract. Deci da, te lasa descoperit, fara servicii.
Pot sa inteleg ca, in calitate de client, te simti legat, obligat sa inchei un contract nou cu perioada contractuala minima. La fel m-as simti si eu. (tehnic vorbind, poti alege instalarea serviciilor fara perioada contractuala minima, insa costurile sunt mari)
In acelasi timp realizez ca furnizorul ofera un serviciu, iar in contractul initial exista clauzele care ii permit sa rezilieze. Nu poate obliga pe nimeni sa incheie un contract nou, insa poate decide rezilierea vechilor contracte, conform clauzelor in vigoare.
Utilizatorii aleg daca mai au nevoie de servicii, daca vor sa incheie un nou contract sau daca aleg un alt furnizor.
Intr-o astfel de situatie, ce parghii are ANPC sa te ajute? Orange isi respecta contractul si iti furnizeaza serviciile prin vechea infrastructura pana la momentul rezilierii contractului. Ca aceasta reziliere e initiata de Orange nu conteaza, atat timp cat in contract exista posibilitatea aceasta.
23-01-2024 02:24 PM - editat 23-01-2024 02:30 PM
Fiecare are dreptul de a lua propriile decizii în funcție de informațiile pe care le are.
Daca doruletu42 doreste sa se adreseze ANPC este dreptul său.
Totuși era bine să încerce o negociere înainte pentru o oferta mai buna.
Daca e in perioada contractuala 24 luni teoretic Orange trebuie sa ii asigure serviciile daca nu probabil in urma unei notificări acestea vor fi sistate după o perioadă de timp.
la 23-01-2024 03:35 PM
Are dreptul, dar asta nu inseamna ca are si dreptatea. Ar fi bine ca, inainte de orice reclamatie, sa se mai verifice baza pentru care se reclama (nici ANPC nu este ceea ce ar trebui sa fie. Am facut o reclamatie impotriva Vodafone cu niste ani in urma si raspunsul a venit intr-un fel in care nu ar fi facut cinste unor juristi [teoretic, asta sunt inspectorii ANPC, juristi, pentru a putea ajuta consumatorii privind "abuzul de putere" al profesinistilor]. Ca sa rezum reclamatia: mi se facturasera niste penalizari (plecasem cu cateva zile inainte sa fac 24 luni) si cerusem lamuriri daca respectivele penalizari fusesera calculate corect. ANPC mi-a zis ca voi primi factura pe minus pentru suma reclamata. Sper ca te-ai prins ca intrebarea a fost modul de calcul, nu suma (nu aveam o problema, dar nu reusisem sa dibiu cum facusera calculul si ce aveau la baza lui).
Sper ca inspectorii sa-si mai fi verificat putin fisa postului. Nu de alta, dar, daca nu sunt ei [inspectorii ANPC] profesionisti, nu stiu daca operatorii isi vor schimba atitudinea (in sensul ca daca ANPC da cu biciul, indiferent ca exista semnatura/acordul clientului, vor cauta portitie de tarifare, nu solutii de rezolvare).
23-01-2024 03:41 PM - editat 23-01-2024 03:42 PM
Scopul comunității este de-a da sfaturi/păreri/opinii nu sa oblige pe cineva.
După cum vezi el este hotărât de aceea eu ii urez succes chiar daca am altă părere.
la 23-01-2024 04:16 PM
Cum ziceam, are dreptul, dar de asta am facut si completarea sa se uite atent la ce are.
la 24-01-2024 04:28 PM
Daca nu vrei sa prelungești și ai alternative este normal sa ii refuzi.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor