anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Oferte ascunse - anularea nejustificată a beneficiilor de roaming

n0n0me
Începător

Reclamație privind anularea nejustificată a beneficiilor de roaming și aplicarea unor reguli neclare / înșelătoare

Țara de utilizare: Germania

Stimați reprezentanți Orange România,

Vă adresez prezenta reclamație privind anularea nejustificată a beneficiilor incluse în opțiunea de roaming de 12 €, deși aceasta a fost plătită integral și utilizată în limite normale și rezonabile

Nu am depășit resursele incluse, nu am abuzat serviciul și nu am făcut trafic exagerat.

Cu toate acestea, am primit următorul mesaj din partea Orange:

„Salut! Iti reamintim ca oferta de care beneficiezi este disponibila in roaming, doar pentru calatorii ocazionale. Intrucat in ultimele 123 de zile, cartela ta SIM a fost folosita majoritar in roaming SEE pentru Internet, conform politicii de utilizare rezonabila, incepand de maine si pana cand cartela va avea o prezenta mai mare in reteaua Orange Romania decat in roaming SEE, iar consumul de Internet va fi mai mare in reteaua Orange decat in roaming SEE, tarifele de roaming vor fi (in euro credit): 0.0013/MB. Se considera consum atunci cand: primesti/efectuezi un apel/sms sau cand accesezi internetul prin datele mobile. Foloseste-ti cartela in reteaua Orange in urmatoarele 2 saptamani pentru a evita suprataxarea. Poti folosi in continuare cartela in roaming SEE doar daca ai credit in cont.”

Observații importante:
1. Nicăieri în descrierea opțiunii nu este menționat clar că aceasta NU poate fi folosită integral în roaming, deși se plătește pentru aceasta.
2. Politica de utilizare rezonabilă este interpretată arbitrar, iar în cazul meu este aplicată în mod disproporționat.
3. Consider că informațiile furnizate la achiziția opțiunii sunt insuficiente, incomplete și pot induce în eroare clientul, ceea ce constituie o practică comercială incorectă.
4. Dacă opțiunea nu poate fi folosită în totalitate în roaming, atunci aceasta trebuie prezentată clar ca atare, NU vândută cu beneficii afișate (ex. 420 GB) care în realitate sunt inaccesibile.

Solicitările mele sunt următoarele:
• O explicație oficială, în scris, privind motivul limitării beneficiilor, cu detalii clare despre consumul considerat „în neregulă”.
• Clarificarea exactă, transparentă, a condițiilor opțiunii de 12 € în roaming și motivul pentru care consumentul nu poate folosi resursele pentru care a plătit.
• Reactivarea opțiunii, fără suprataxare.
În caz contrar, solicit returnarea sumei plătite.

Vă informez în mod expres că, dacă această situație nu este soluționată corect și transparent, voi depune reclamație oficială la ANCOM și la OPC, întrucât situația se încadrează la practică comercială înșelătoare, respectiv vânzarea unui produs care nu poate fi utilizat conform beneficiilor afișate.

 

8 Răspunsuri 8

Trixen
#StarMember

Salut,
Comunitatea este formată din clienți Orange. Pentru un răspuns oficial, trimite solicitarea în scris direct către Orange. 🙂
Legat de consumul rezonabil, este scris în politica de roaming că asta presupune să consumi întâi în România și apoi în roaming, respectiv că se iau în calcul ultimele trei luni. Un număr nou poate sa nu beneficieze de traficul inclus în roaming.
Asta se întâmplă la toți operatorii și este în linie cu reglementările legale. Se face acest lucru pentru a descuraja utilizatorii să cumpere cartele dintr-o țară UE în care sunt mai ieftine și să le folosească într-o alta cu tarife mai mari. Pentru vizite lungi într-o altă țară se recomandă cartele locale sau se plătește prețul întreg.
Opțiunea de roaming in acest caz îți permite să te conectezi și să folosești telefonul, însă la tarifele întregi.

Cartela ( Nr Respectiv) il detin de 9 ani, Iar daca eu plec astazi din Romania, (avand in Romania extraoptiunea de 6€ luna de luna) si decid sa imi activez opriunea de 12€ pentru a o folosi in perioada cat am sa fiu plecata, trebuie sa o activez inainte ca sa consum in romania?! Ca nu inteleg logica?! 
adica de ce mai este optiune roming daca trebuie intai sa o folosesc in tara s?!

Astea sunt de fapt niste oferte ascunse de unele reguli care atunci cand luati banii le afisati ca super oferte apoi dupa ce omul cumpara oferta afisati detaliile ascunse din nu stiu ce reglementari si termeni si conditii ascunse prin nu stiu ce parte a site ului, practic reclame si oferte ascunse . 
" Imi vinzi un produs dar practic ma obligi sa nu il folosesc " De ce NU spuneti clar, incarci oferta si ai DOAR atat "

Iar cand vreau explicatii ma trimiteti la tot felul de roboti fara sa pot vorbi cu cineva. Mare , mare hotie in tot ceea ce faceti.

Mulțumesc pentru răspuns și clarificare. Nu reieșea din mesajul inițial nici că numărul era vechi, nici că în ultimele trei luni fusese folosit preponderent în țară.

În altă ordine de idei, cum am zis mai sus, eu sunt doar client Orange. Nu sunt angajat, nu sunt afiliat. Poți să mă cerți, dar e ca si cum ai certa un om de pe strada. Eu doar am expus situații frecvente și informațiile pe care le-am întâlnit de-a lungul timpului. 🙂

Cu atât mai mult cu cât ai istoric cu Orange, folosește metodele de contact pentru a cere o verificare pe cont și/sau o explicație in scris. Cel puțin, eu asta as face in locul tău.

MihaiC99
Campion

Salutare!

Situația în care te afli este descrisa în linkul de mai jos:

https://www.orange.ro/docs/roaming/pdf/01-2025/Ghid_Roaming_PrePay-ianuarie-2025.pdf 

5777.jpg

Nu spun că procedura este corectă sau nu, însă astea sunt regulile furnizorului.

Poți face o sesizare către serviciul clienți dacă consideri că ești nedreptățit sau dacă situația menționată în link nu este cazul tau. Poate reușești să obții o compensație pentru opțiunea achiziționată și neutilizată.

FLo1
#StarMember

@n0n0me: Bun găsit în Comunitatea Orange. Pentru o clarificare la neînțelegerea termenilor de utilizare a resurselor unei opțiuni prepay îți recomand să menționezi de cât timp (zile) te afli în roaming (fără să folosești numărul în România). Apoi, în România ai utilizat numărul sau doar așteptai să te apeleze cineva la nevoie? Ai utilizat în România "datele mobile" din opțiunea de 6euro pe care menționai că o aveai? Dacă nu utilizezi resursele național, degeaba vrei utilizare și acces roaming. Și ca idee, poți activa opțiunea de 12euro (cu resurse naționale și în roaming SEE) din contul MyOrange indiferent în care colț de planetă te afli. Însă utilizarea acestor resurse depinde de criteriile descrise in "politica de utilizare rezonabilă în roaming SEE".

Poți reveni cu clarificări (de când ești în roaming, durata utilizării în roaming a numărului) sau poți ignora cele scrise anterior. Decizia de clarificare a situației descrise îți aparține. 

FLo1
#StarMember

@n0n0me: Iar ca să scapi de orice neliniște și să ai un somn liniștit, răspund și dilemelor tale, ca de la client la.... client:

1.Opțiunea NU este pentru utilizare exclusivă în roaming, ci dimpotrivă: este o opțiune NAȚIONALĂ, cu resurse care pot fi utilizate inclusiv în roaming. 

2.Te simți un client discriminat? Prezintă concret utilizarea numărului în ultimile 123 de zile: perioadă activă, utilizare națională sau roaming, de la data.... la data, sau număr de zile. Judecăm fapte, nu emitem acuzații fără fundament.

3.Serios? Ce este neclar în descrierea opțiunii? Concret, fără interpretări subiective. Restul descrierii a fost foarte clară.

4.Cum menționam la (1), opțiunea este Națională, doar parțial din resurse se pot utiliza în roaming. La opțiunea de 12euro este menționată limita de date mobile în roaming SEE de 18,5GB.

CLARIFICĂRI: *Ți s-a blocat accesul la resurse? Cauza este de nerespectare a politicii de utilizare rezonabilă (și ca timp, nu doar volum de date). *Mai clar decât cele prevăzute nu este cazul exceptând cititului pe diagonală a textului. *Reactivarea va fi oricând posibilă la o nouă solicitare de activare a opțiunii, bineînțeles după plata acesteia și se poate utiliza în condițiile menționate deja. 

Iar în încheiere, succes demersurilor menționate, în cazul în care există fundament. Poveștile nu se analizează. O noapte cu vise plăcute. 🌛

n0n0me
Începător

In primul rand : Daca dorm linistit sau nu este problema mea , insa crede ma ca dorm destul de linistit , daca asta a fost prima constatare. 
Pe scurt : Ofertele astea sunt doar pentru companie nu si pentru clienti.

O data ce activezi o oferta 30 zile si ei ti-o dezactiveaza dupa 21 de zile, este corect?!

O data ce platesti un serviciu, si iti pune limite la fel este o hotie. 

In momentul cand platesc de ce nu ma anunta sa nu mai platesc ca deja am beneficiat de "ofertele" lor , imi ia banii si apoi ma anunta ca nu mai pot folosi oferta.

In fine, Asta e vina celor care accepta lucrurile astea si din acest motiv se fac si abuzurile astea. Intr o tara normala lucrurile stau altfel. Suntem singura tara care platim euro la supra pret mai rau ca la casele de schimb valutar, suntem singura tara care unde oferta de 30/31 de zile oferta dureaza 21 de zile, s a m d , 

Asa ca lasa ma cu cititul de " termeni si conditii" care sunt facute in asa fel sa pacaleasca consumatorul si o scuza pentru a isi acoperi hotia. 

Mulțumesc de feedback. Oferta de 12euro (că la ea făceai referire) era până acum 1 lună de 21zile, deci nu e nici o greșeală. Chiar eu am activat pentru roaming recent această opțiune și da, acum are 30 de zile. 

Pe de altă parte, activarea opțiunii este la libera alegere a clientului. De exemplu poate activezi opțiunea cu resurse naționale și roaming pentru a fi utilizată și în roaming dar și la revenirea în țară. Dacă ai petrecut in roaming mai mult de 2-3 luni, atunci ai primit inclusiv mesaj de atingerea pragului de utilizare a resurselor în roaming.  Nu l-ai citit? Păcat, adică "Ghinion!". 

Vrei să beneficiezi de servicii fără limite?? Utilizează exclusiv credit, cu roaming activat manual, la tarife standard. Este simplu, la îndemână și sigur. 

Aaaa, și să nu uităm: la activarea opțiunii clientul este obligatoriu să valideze că "A citit și este de acord cu Termenii și condițiile generale". Deci degeaba ulterior o întoarcem că ... de fapt nu erai de acord sau că doreai altceva.

Un sfat ca o regulă: pentru mai mult de o lună în roaming apelează la un număr local, dintr-o rețea a țării respective. Va fi mai bine. Este însă o vorbă... "fiecare doarme după cum își așterne".  Toate bune și sănătate!