Hint: nu trebuie sa cumperi de la operator ca sa ai VoLTE sau VoWIFI. Dar da, trebuie sa fie un telefon destinat pietei din Romania.
Hai sa-ti spun o poveste reala.
Mai demult am avut un telefon Moto M, care nu era in lista de telefoane agreate de Orange, dar care, conform producatorului, avea VoLTE (nu si VoWIFI). Doar ca nu se activa deloc.
Am petrecut luni de zile in apeluri. Ba la Orange, ba la Motorola. Orange imi spunea ca e totul ok pe partea lor, si ca e o problema cu telefonul, Motorola ca e totul ok pe partea lor, si sa ma duc la Orange. Iar eu n-aveam VoLTE.
Ulterior, am gasit o postare pe forumul Softpedia, in care cineva zicea sa folosesti o aplicatie care sa-ti dea acces la setarile de development ale telefonului. Si de acolo, am reusit sa schimb o setare, si imediat dupa asta, s-a activat si VoLTE (cu iconita si tot ce trebuie). Concluzia? Serviciile astea tin mai mult de producator decat de operator.
Faptul ca ai suport pe un operator din strainatate, nu inseamna ca ai si pe cei din Romania. Suportul in soft e adaugat de producatorul telefonului, pentru fiecare operator in parte, in functie de MCC-MNC. Faptul ca ai VoLTE pe Orange FR, de exemplu, nu inseamna ca vei avea si pe Orange RO. Pentru ca, din punct de vedere MCC-MNC, sunt operatori diferiti.
Nu zic ca n-ar fi o colaborare si cu operatorul. Zic doar ca, partea cea mai complicata, partea de suport de soft, se face la producator, nu la operator. Operatorul doar da acces la servicii. Telefonul trebuie sa stie ce sa faca mai departe.
Client Orange