anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Metoda eficienta de raportare a problemelor de semnal?

Neaplicabil
Hello!

Vad ca s-au tot deschis thread-uri separate cu probleme de semnal in diverse locatii, astfel incat ma gandeam sa intreb (si in caz ca nu exista deja asa ceva, sa sugerez implementarea/adaugarea unui astfel de serviciu).

Exista vreo metoda directa de a raporta usor eventualele probleme de semnal?

Sau, si mai bine, exista vreo aplicatie de debug (daca nu, poate ar fi util sa se dezvolte una) care sa colecteze si sa trimita (evident, cu acordul userului) exact informatiile de care echipa tehnica are nevoie pentru a remedia o situatie? Gen ID-ul celulei, nivelul de semnal in momentul respectiv, daca se face trafic de date sau nu, sau daca este in cursul unui apel...etc etc etc

Sau si mai bine, inclus direct in My Orange, ca sa nu trebuiasca instalata o aplicatie noua.

Adica, exista o sectiune de Feedback in My Orange...dar acea sectiune nu pare sa aiba niciun feature de colectare de date (cum ar fi cele mentionate mai sus), pe care ulterior sa le trimita, sub forma unui raport direct catre echipa care se ocupa de probleme de semnal. Date care sa poata intr-adevar sa ajute.

Pentru ca, in general, oamenii nu stiu nici cum, nici cui si nici ce informatii sa trimita. Astfel incat tot procesul asta de "feedback/problem reporting" devine foarte anevoios, cand n-ar trebui sa fie deloc asa. Se pierde foarte mult timp trecand prin Relatii cu Clientii si facand acolo o sesizare. Plus ca nu sunt foarte sigur ca sesizarile de genul asta chiar ajung unde trebuie. Operatorul call center trebuie sa ia exemple de apeluri (daca se inchide apelul de exemplu, din cauza semnalului), si tot felul de chestii de genul asta, pe care userul si le poate scrie singur. Iar ceea ce nu poate scrie singur, pentru ca sunt chestii tehnice, ar putea fi colectate (cred) automat de catre aplicatie.

Acuma, nu stiu daca aplicatia are suficiente permisiuni sa colecteze astfel de informatii... Asta e o chestie care ar trebui discutata cu dezvoltatorii aplicatiei. Dar daca ar putea....well, asta ar ajuta foarte mult.
In primul rand, rapoartele ajung exact acolo unde trebuie, userul are control asupra datelor pe care le trimite, nu mai trebuie sa astepte la telefon (in caz ca sesizarea se face telefonic)... Nu stiu, mie unul mi se pare mult mai eficient asa.

Oricum, sunt curios ce cred si altii. Ati folosi un feature de genul asta daca l-ati avea? Sau exista deja? Exista vreo adresa de mail directa, special dedicata pentru probleme de semnal?
1 Soluţie acceptată‚

DanielaH
Moderator

@arsradu, mulțumim pentru subiectul propus și pentru sugestii! Le vom trimite mai departe colegilor de la departamentul tehnic.

 

Pentru a raporta problemele de semnal există 2 modalități:

 

1. Pe site-ul Orange, jos de tot, avem sectiunea “harta de acoperire”. Dupa ce căutați locația, în partea de jos a căsuței există optiunea de a ne trimite un feedback (sunteți rugați să alegeți un calificativ, apoi există câmp pentru text în care puteți detalia toate informațiile despre problema de semnal). Acest feedback ajunge direct la departamentul tehnic. Dacă alegeți această metodă nu veți primi însă răspuns.

 

2. Dacă doriți să primiți răspuns, vă rugăm să folosiți canalele clasice de interacțiune cu Serviciul Clienți (de exemplu: apel 300, Chat din aplicația My Orange, forma de contact de pe site-ul Orange, Djingo etc.). 

 

Cum spunea arsradu, harta este deasemenea integrată în My Orange (în sectiunea Cool de la Orange -> Harta acoperire)  și are și functțe de localizare folosind GPS-ul.

 

Adaug aici alte 2 opțiuni din aplicația My Orange din răspunsul lui rafa.bloger:

- Prima ar fi ca poti realiza un test de viteza direct din aplicatie iar traficul efectuat nu se contorizeaza.

Poti gasi aceasta optiune daca mergi pe Mai multe -> Cool de la Orange -> Qualitest

- A doua este chiar MASURATORI RETEA si o poti gasi in sectiunea Mai multe -> Despre.

Daca activezi aceasta optiune vei permite aplicatiei sa colecteze date de retea (de exemplu: date realizate la testul de viteza prezentat mai sus de mine) in vederea imbunatatiri performantei retelei Orange. Vei primi un ID unic si cred ca cei de la tehnic folosesc aceste date, de altfel poti mentiona ID-ul tau cand faci o sesizare legata de semnal.

 

Vizualizare soluţie în postul original

16 Răspunsuri 16

teacher_
#StarMember
Sunt de acord cu tine că unele probleme legate de semnalul de telefonie, mai ales unde sunt zone aparent sigure ar trebui raportate, dar de asemenea cred că nu poat fi implementată nici o metoda, deoarece ar genera costuri mari... Singura speranță este sa se facă investiții în continuare în infrastructura de telecomunicații...

Neaplicabil
Da, pai asta era o alta curiozitate de-a mea. Exista deja implementata vreo modalitate pentru cei de la retea care sa le dea informatii relevante cu privire la zonele cu semnal mai slab...? Un fel de "radar" care sa monitorizeze constant parametrii retelei si sa semnaleze automat eventualele zone cu probleme? Nu prea cred... Dar se poate sa ma insel. Adica, ma gandesc ca antenele alea emit la fel, nu_x0010_? Problema e ca ceea ce ajunge la client difera destul de mult, in functie de zona, de nr de useri, de eventualele obstacole, de modelul de telefon folosit si de capabilitatile lui etc etc. Si atunci ma gandesc ca acele cazuri nu prea au cum sa fie "detectate" automat de cei care se ocupa de dezolvatarea retelei. Si daca userii nu se plang de probleme in zonele respective, nici n-au cum sa stie de ele. Si nestiind de ele, nici nu pot lucra la o posibila rezolvare.

DanielaH
Moderator

@arsradu, mulțumim pentru subiectul propus și pentru sugestii! Le vom trimite mai departe colegilor de la departamentul tehnic.

 

Pentru a raporta problemele de semnal există 2 modalități:

 

1. Pe site-ul Orange, jos de tot, avem sectiunea “harta de acoperire”. Dupa ce căutați locația, în partea de jos a căsuței există optiunea de a ne trimite un feedback (sunteți rugați să alegeți un calificativ, apoi există câmp pentru text în care puteți detalia toate informațiile despre problema de semnal). Acest feedback ajunge direct la departamentul tehnic. Dacă alegeți această metodă nu veți primi însă răspuns.

 

2. Dacă doriți să primiți răspuns, vă rugăm să folosiți canalele clasice de interacțiune cu Serviciul Clienți (de exemplu: apel 300, Chat din aplicația My Orange, forma de contact de pe site-ul Orange, Djingo etc.). 

 

Cum spunea arsradu, harta este deasemenea integrată în My Orange (în sectiunea Cool de la Orange -> Harta acoperire)  și are și functțe de localizare folosind GPS-ul.

 

Adaug aici alte 2 opțiuni din aplicația My Orange din răspunsul lui rafa.bloger:

- Prima ar fi ca poti realiza un test de viteza direct din aplicatie iar traficul efectuat nu se contorizeaza.

Poti gasi aceasta optiune daca mergi pe Mai multe -> Cool de la Orange -> Qualitest

- A doua este chiar MASURATORI RETEA si o poti gasi in sectiunea Mai multe -> Despre.

Daca activezi aceasta optiune vei permite aplicatiei sa colecteze date de retea (de exemplu: date realizate la testul de viteza prezentat mai sus de mine) in vederea imbunatatiri performantei retelei Orange. Vei primi un ID unic si cred ca cei de la tehnic folosesc aceste date, de altfel poti mentiona ID-ul tau cand faci o sesizare legata de semnal.

 

Jay
Campion certificat
La harta m-am gândit, cand am văzut subiectul, dar, nu mai stiam exact dacă ai cum să dai feedback.. https://www.orange.ro/acoperire/harta-acoperire-retea/

Neaplicabil
Mersi frumos, Daniela & Jay! Feedback-ul trimis de pe pagina cu harta pare sa ceara intr-adevar cateva informatii utile. Daca aia e tot ce au nevoie ca sa rezolve o problema de semnal, cu atat mai bine. 🙂 Eu am zis ca poate au nevoie de niste date mai exacte. Dar daca nu e cazul, foarte bine. Intrucat varianta cu harta mi se pare mai utila si mai eficienta decat metodele clasice (apel la 300/chat etc), sugestia mea urmatoare ar fi sa se integreze functionalitatea asta in aplicatia My Orange. Unde, pe langa faptul ca userii au acces usor la o chestie destul de importanta, se poate folosi (aplicatia poate sa ceara lucrul asta) accesul la GPS, ceea ce ar face pin-point exact pe locatia cu problema. Restul e doar o chestie de completare a mini chestionarului predefinit. Se poate folosi exact ceea ce e acum pe web, doar usor optimizat pentru telefon. Acuma, la toata chestia asta presupunem ca ai suficient semnal cat sa se incarce harta si toate elementele de pe ea. :)) Dar daca ai, asta ar fi un loc unde s-ar putea folosi functia GPS integrata in telefon pentru a determina locatia exacta unde se manifesta problema raportata. Alte informatii (cum ar fi nr de telefon) se pot lua direct din cont, daca esti logat in My Orange. Si tot asa. Sunt chestii care ar putea fi automatizate integrand functionalitatea asta direct in aplicatie. Cat despre raspuns...nu vad de ce nu s-ar putea da un raspuns si la un feedback trimis in felul asta. Sau, pana la urma se poate redenumi acel feedback in "sesizare", daca pentru sesizare se trimite raspuns, dar pentru feedback nu. Zic si eu. Oricum, felul in care e denumit e mai putin important. Ceea ce e important este ca userul sa aiba o modalitate de contact direct si eficient cu cei de la Tehnic. Si din ce vad pana acum, cred ca harta aceea interactiva este cea mai buna varianta (presupunand ca informatiile cerute acolo sunt suficiente pentru a rezolva problema). Un raspuns se poate trimite si in mod automat, atat la receptionarea sesizarii/feedback-ului, cat si in momentul in care el este alocat cuiva, persoana care va fi si "in charge" de trimiterea unui raspuns catre client. Eu unul nu tin neaparat sa am un raspuns. Vreau in schimb o solutie la problema semnalata. Vreau sa vad rezultatele in viata de zi cu zi. Vreau sa vad o evolutie. Ca mi se si raspunde, asta e alta treaba. Dar prefer sa vad ca s-a rezolvat problema decat sa primesc un mail impachetat frumos din care sa reiasa cat se poate de clar ca nu-i pasa nimanui suficient cat sa faca ceva in sensul asta. Saaau, daca nu exista o solutie, ca sa nu astepte omul cu speranta ca i se va rezolva problema cand de fapt nu se poate, sau nu se vrea solutionarea ei (s-a mai intamplat la alti operatori), cred ca ar ajuta foarte mult un raspuns in sensul asta. Macar sa stie omul ce si cum. Comunicare eficienta, asta e tot ce propun. EDIT: Nevermind. Aparent este deja integrata harta in My Orange (in sectiunea Cool de la Orange -> Harta acoperire). Si are si functie de localizare folosind GPS-ul. Super tare! Bravo, Orange 🙂

Vio73
#StarMember & October Problem Solver
Cred că cel mai eficient este să trimiți feedback pe harta interactivă sau să completezi, atunci când ai ocazia, un chestionar din acela trimis de ei în care să spui despre problema respectivă.

RafaHelper
#StarMember
Salutare, @DanielaH nu am primit nici un raspuns in urma feedback-ul meu dat pe harta pana acum desi am facut de mai multe ori asta si am reclamat probleme. @arsradu, tot in aplicatia My Orange ai 2 optiuni interesante: - Prima ar fi ca poti realiza un test de viteza direct din aplicatie iar traficul efectuat nu se contorizeaza. Poti gasi aceasta optiune daca mergi pe Mai multe -> Cool de la Orange -> Qualitest - A doua este chiar MASURATORI RETEA si o poti gasi in sectiunea Mai multe -> Despre. Daca activezi aceasta optiune vei permite aplicatiei sa colecteze date de retea(de exemplu:date realizate la testul de viteza prezentat mai sus de mine) in vederea imbunatatiri performantei retelei Orange. Vei primi un ID unic si cred ca cei de la tehnic folosesc aceste date, de altfel poti mentiona ID-ul tau cand faci o sesizare legata de semnal. Sper ca aceste informatii sa te ajute. ______________________________________________________________________________________ @DanielaH, poti adauga cele 2 optiuni legate de My Orange in raspunsul tau pentru un plus de vizibilitate?

Razvan
#StarMember
Harta cellmapper, arata în realitate calitatea și acoperirea semnalului la operatorii din țară, cu verde închis semnal excelent, cu rosu deficitar spre inexistent. www.cellmapper.net

Neaplicabil
@rafa.bloger, la varianta cu feedback-ul din harta nu primesti raspuns. A zis si Daniela mai sus. 🙂 Sugestia mea ar fi macar un mesaj automat sa se primeasca sa stie omul ca feedback-ul lui a ajuns undeva...si poate nu la cosul de gunoi. :)) Cat despre Masuratori Retea....aparent asta e un feature doar pe Android. Probabil ca iOS-ul nu permite colectarea genului astuia de date, si atunci n-avea rost nici sa adauge o optiune in meniu. Dar mi se pare super ciudat sa pui o optiune de Masuratori Retea in meniul About... :)) Nu e chiar intuitiv.

Razvan
#StarMember
Eu am fost sunat de câteva ori în urma unor feedback-uri trimise de pe secțiunea hărții de acoperire.

Neaplicabil
@Razvan, mersi frumos de link. Nu stiam ca exista tool-uri de genul asta. Pare foarte cool. Cu toate asta, vad ca sunt zone care nu sunt marcate in niciun fel... :)) Nu stiu daca ar trebui sa consider ca au acelasi nivel de semnal ca si zonele unde avem marcat specific lucrul asta....sau nu. :)) Nu stiu daca e tocmai intended lucrul asta. Poate pur si simplu nu s-a testat zona aia? N-am idee. Si pot sa-ti spun cu siguranta ca exact in zonele alea, acoperirea nu e extraordinara. Dar da, e un tool foarte util. Mersi frumos. 🙂

Anonim
Neaplicabil
Super idee! Felicitări pentru propunerea ta! Cred că implementarea unui raport din aplicație ar fi excelent!

Vio73
#StarMember & October Problem Solver
Și pe mine m-au sunat după ce am lăsat feedback pe harta interactivă!

Sufletistul
Junior
Vrăjeală de doi bani; raportez de doi ani de zile de lipsa semnalului unde locuiesc (am și abonament și cartela prepay) și țin sa menționez ca nu s-a luat nici o măsură; acum au venit cu o noua vrăjeală ca se lucrează la rețeaua 5G. Nimeni nu va face nimic ca să ne rezolve situația lipsei de semnal. Mai vreau sa spun ca locuiesc în București și eu în casa ca să am semnal și sa pot vorbi trebuie sa ies la geam.