07-03-2024 06:56 PM - editat 07-03-2024 08:37 PM
Salut,
In atentia clientilor ING.
Aveti grija ca au inceput sa apara tentative de phishing cu SMS-uri trimise unora dintre clientii ING.
Ca de obicei, nu dati click pe link, in cazul asta, este evident ca nu are legatura cu site-ul ING, si puteti sa-l raportati mai departe catre ING folosind mijloacele de contact de aici.
De verificat la astfel de mesaje:
07-03-2024 07:07 PM - editat 07-03-2024 07:29 PM
Mulțumim pentru informație.
După adresa se vede că nu are legătură cu site-ul oficial.
In ultimul timp au loc tot mai multe tentative de phishing exemplu postei romane.
Pentru a te proteja împotriva atacurilor de phishing, iată câteva recomandări:
Verifică cu atenție adresa de e-mail a expeditorului. Fii sceptic în fața mesajelor de la adrese necunoscute sau cu caractere ciudate.
Analizează cu atenție conținutul mesajului și fii precaut în fața cererilor urgente sau a solicitărilor de informații personale.
Atunci când ești pe un site web, verifică adresa URL pentru a te asigura că este autentică. Site-urile false pot avea adrese URL similare, dar cu mici diferențe.
Asigură-te că site-urile web pe care le vizitezi utilizează conexiuni securizate (https://).
Evită să furnizezi informații personale, cum ar fi parolele sau numerele de card de credit, printr-un link primit într-un e-mail sau mesaj neașteptat.
Activează autentificarea cu doi factori oriunde este posibil. Aceasta adaugă un strat suplimentar de securitate, cerând, de obicei, un cod suplimentar trimis pe telefonul tău mobil.
Menține-ți sistemul de operare, browser-ul și software-ul de securitate actualizate pentru a beneficia de cele mai recente caracteristici de securitate.
Instalează un software antivirus și antimalware de încredere și asigură-te că acesta este actualizat periodic.
Învață să recunoști semnele phishing-ului și împărtășește cunoștințele cu colegii sau membrii familiei.
Dacă primești un e-mail sau mesaj suspect, raportează-l furnizorului de servicii de e-mail sau autorităților competente pentru a contribui la stoparea atacurilor.
Sursa: Aici
la 07-03-2024 08:08 PM
Până acum nu m-a acostat nimeni de la "ing", dar îi aștept...
la 07-03-2024 08:18 PM
Ca o completare la subiectul mesajului: NICI O BANCĂ din România nu "dezactivează" conturile prin SMS, cu atât mai puțin un IBAN. Astfel de operațiuni sunt EXCLUSIV offline (la ghișeul băncii), cu CI-ul prezentat, deși pentru activarea unui IBAN există posibilitatea online-ului din aplicația de banking a bancii.
Pe de altă parte, IBANul de cont curent este gratuit, clientul nefiind condiționat de absolut nimic pentru existența lui, nici măcar timp de 365 de zile. Deci relaxare = informare <> ignorare.
la 09-03-2024 12:07 PM
@FLo1 tin sa te contrazic, astfel de operații NU sunt EXCLUSIV offline, dezactivarea de produse(CARD, CONT BANCAR, etc.) se face si online, pe baza unei cereri din contul tau bancar sau prin email-ul asociat contului bancar.
Exemple de bănci care permit dezactivarea produselor online: BCR, UNICREDIT, Libra Bank, First Bank, OTP Bank
la 09-03-2024 12:51 PM
@RafaHelper: Ar fi de ajutor unele date/dovezi concrete în acest sens.
BCR: Are nevoie de ”apel video” pentru finalizare. Deci Pardon. Așa se poate orice, dar nu asta era modalitatea agreată, ci una DoItYourSelf.
Unicredit: Are nevoie de o solicitare din aplicația de banking în acest sens. După care probabil (nu am lucrat cu ei) unele povești de confirmare și ”regrete”. Deci nu e chiar.... țac-pac.
Libra: Poți închide orice din 2-3 click-uri, dar nu cont curent, ci doar cont de economii (acesta e altceva).
FirstBank - Nu am găsit referințe despre procedură ci doar comisioane aferente. Oricum, o epavă.
Cât privește OTP Bank, regăsești adevărate distracții și experiențe aici sau aici sau aici. Toate cu trimitere la sediul lor. deci COOL.
la 09-03-2024 12:59 PM
Cele 5 au fost testate de mine pentru închidere cont curent si card, asta e cea mai buna dovada. 🙂
la 08-03-2024 09:05 AM
10-03-2024 12:04 AM - editat 10-03-2024 12:04 AM
Mesajele legate de colete sunt foarte dese deoarece comenzile online au crescut mult
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor