Eeexact!
🙂
Asta e un pic si dilema mea. Exact pe motivul asta.
O chestie foarte interesanta, e ca pe varianta de web...cu toate ca foloseam cardul atasat (care in aplicatie nu mergea), ma trecea prin 3D Secure. Nu trebuia sa introduc datele de card, dar treceam prin 3D Secure. Iar plata se facea cu succes.
Si eu tind sa cred ca de acolo ar putea sa fie problema. Cu toate ca am mai facut plati cu cardul salvat si la alti comercianti, si a mers ok. Si nu sunt foarte sigur daca nu cumva e de asteptat ca, in cazul in care folosesti un card salvat, sa nu te mai treaca prin pasii urmatori (inclusiv 3D Secure). Eu am sunat la banca, cu intrebarea asta, si ei asa mi-au zis, ca ar fi normal.
Asta e si ideea. Tu cand faci o plata cu un card deja salvat, iti dai acceptul sa nu mai treci prin pasii de introducere a datelor si confirmare ulterioara pe partea bancii.
Cred ca in momentul in care faci prima plata, daca ceri sa-ti salveze cardul, ti se salveaza un token, pe care aplicatia il va folosi la urmatoarele tranzactii. Cred ca pe acelasi principiu functioneaza si aplicatii gen Glovo, Uber etc. Practic, plata se va face in baza acelui token. Acuma, problema e ca acel token expira. De fapt, nu e o problema, e cat se poate de normal. Altfel cineva care iti stie datele de logare pe cont, se poate loga si incepe sa faca cumparaturi cu cardul tau la infinit. Deci, e bine ca e asa.
Problema e totusi ca aplicatia, asa cum ai zi si tu, nu da un mesaj clar pentru problema asta. Si da, se poate afisa, pe baza unui cod de eroare primit pentru cazul asta concret (inclus sau nu si el in mesaj), un mesaj custom, astfel incat, atat dezvoltatorii, dar mai ales userul, sa stie ce ar putea sa cauzeze problema asta, si sa incerce sa-si re-adauge cardul, ceea ce, in cazul asta, este si cea mai simpla rezolvare la problema asta. Daca aplicatia il pune sa incerce din nou si atat...n-o sa rezolve nimic. Ba mai mult, acumuleaza frustrare, dupa atatea incercari esuate. Dupa care, intra in Comunitate, si se pune pe scris. :))
Oricum, ma bucur mult ca ti-a mers si tie metoda asta.
😄 Am tot testat la chestia asta. Am pornit initial de la premiza ca e o problema doar in aplicatia de iOS, si doar pentru incarcarile cu credit. Pentru ca asta testasem. Ulterior, au inceput sa apara useri cu aceeasi problema, si pe Android. Apoi am incercat eu si pe Android, si dupa ceva timp mi-a dat prin cap sa incerc sa re-adaug cardul. Practic sa simulez un "card nou" fara a folosi efectiv un card nou. Si a mers. Si atunci mi-a picat fisa ca s-ar putea sa fie din cauza ca acel card a fost adaugat pe cont de ceva timp. Dupa care am sunat la banca si mi-au confirmat ca intr-adevar acel token expira. Nu au stiut sa-mi spuna dupa cat timp, dar mi-au spus ca expira, si mi-au explicat si de ce. Deci...da, pe partea aplicatiei, cand se intalneste acel cod de eroare, presupun ca este unul specific, mesajul nu ar trebui sa fie "Reincarcare esuata. Te rugam sa incerci din nou", ci "Reincarcare esuata. Te rugam sa incerci re-adaugarea cardului in aplicatie sau folosirea unui alt card."
O varianta mult mai eleganta ar fi ca, in momentul in care se primeste codul ala de eroare, pur si simplu sa forteze o noua re-adaugare a cardului. Gen: "Token expirat. Te rugam sa urmezi pasii pentru re-adaugarea cardului in aplicatie." Simplu. Te trece prin pasii de introducere a datelor de card, + 3D Secure, si aia e. Sau, daca nu e nevoie decat de 3D Secure (cum pare sa sugereze functionalitatea de pe varianta web), atunci fortezi doar 3D Secure.
Oricum, tot cred ca ar fi binevenita o mai mare transparenta fata de user, in ceea ce privesc erorile astea. Adica, nu la modul criptic, cum sunt erorile de Windows, cu erori de genul "0x00000000". Ci la modul user-friendly, usor de inteles pentru toata lumea. Si, mai presus de toate, util!
Nu ajuta pe nimeni un mesaj de genul "a aparut o eroare, te rugam sa reincerci mai tarziu", daca nu stim despre ce eroare e vorba, ce a cauzat-o, si cum o putem rezolva! Asta ar ajuta si la diminuarea numarului de useri nemultumiti. Pentru ca vor sti deja ce sa faca! Nu mai au nevoie sa deschida topicuri in comunitate, sau sa sune la Relatii Clienti. O sa stie sa-si rezolve singuri problema.
E adevarat ca, uneori, prea multe detalii pot creea confuzie. La fel si prea putine. Momentan, aplicatia inclina spre a doua varianta. Si cred ca e nevoie de ceva mai multe detalii si mesaje mai clare si mai bine adaptate contextului in care au fost generate.
Client Orange