03-10-2023 10:37 PM - editat 03-10-2023 10:41 PM
Bună seara tuturor! Până de curând am fost client Orange Prepay. Momentan doar Vodafone Prepay. Poate că voi mai reveni la Orange. Dar alta e nelămurirea mea: am pățit asta la ambii operatori. De ce atunci când mergi să îți schimbi un SIM Prepay defect, pierdut sau furat angajații sunt obsedați să îți vadă seria de pe spatele cartelei SIM? Chiar dacă spui că e pierdută sau furată, ei tot vor s-o vadă! Și moartă de tot dacă o ai în zlotul telefonului tău iarăși, vor să o vadă! Fac cumva angajații abonament nesemnat de tine văzând seria de pe spatele cartelei SIM fie ea devenită și moartă de tot? Mai e o chestie cu un cod unic OTP pe care sistemele automate Orange, Vodafone etc îl expediază pe numărul cartelarului, și de codul ăsta sunt obsedați angajații, de multe ori îți cer să le dai puțin telefonul tău, zic ei că așa, de curiozitate. După aceea, dacă tu nu semnezi nimic cu degetul pe touch falsifică ei semnătura ta și te trezești cu abonament? Are careva dintre voi habar ce fac de fapt angajații pas cu pas de te trezești cu abonament și ce ar trebui să faci sau să nu faci pentru a nu te trezi cu un abonament nesemnat? Mulțumesc!
la 04-10-2023 06:05 AM
Salutare!
S-a mai discutat subiectul, în sensul că unii încearcă să îți facă un abonament, sub diverse preteste. Ideea este să mergi într-un magazin Orange Shop, iar dacă nu reușești să o schimbi acolo, mergi la altul, până reușești. Eventual poți face și o sesizare în acest sens.
Ai detalii despre cum se poate schimba aici:
https://www.orange.ro/help/cum-pot-s-schimb-cartela-sim-prepay-70
Restul, ce spun ei sau încearcă să facă, sunt pentru targetul personal!
Baftă!
04-10-2023 07:40 AM - editat 04-10-2023 07:41 AM
Salut! Îmi pare rău de situația ta, eu mi-am schimbat SIM -ul de 3 ori până acum, in cei 15 ani de când sunt pe prepay, dar niciodată nu l-am avut la mine pe cel vechi... Odată chiar am sunat la serviciul clienți, l-am declarat furat, mi l-au blocat și am ales eu un Shop pentru a merge și a primi alt sim. Au încercat într-adevăr să mă facă să îl dau pe cel vechi, dar am replicat că e furat și nu am de unde și până la urmă au acceptat situația. Și după cum spunea și colegul nostru, mereu am fost la Orange Shop, nu la Store sau Partener.
la 04-10-2023 09:12 AM
Se întâmpla și în Orange shop neplăceri.
la 04-10-2023 09:24 AM
Salut,
Ceea ce spui tu este ilegal. Nu zic ca nu s-ar face, si am avut o experienta ciudata la ultima schimbare de SIM, motiv pentru care incerc sa evit magazinele partenere Orange si merg doar in Orange Shop. Dar in general, e normal sa-ti ceara SIM-ul vechi, pentru ca urmeaza sa fie dezactivat.
Despre codul OTP, nu stiu nimic. Deci din pacate acolo nu te pot ajuta. Nu mi-a cerut nimeni telefonul sa se uite in el.
Daca e pierdut, e cu totul altceva. Evident ca in cazul asta nu ai cum sa le dai seria SIM-ului.
la 05-10-2023 09:52 AM
Ca o paranteza, vad ca ti-ai adaugat in comentarii "Client Orange" :))))) draguta idee.
la 05-10-2023 10:01 AM
Da, si e un motiv foarte bine intemeiat pentru asta. :)) Destul de multi nou-veniti par sa ma/ne considere angajati Orange. Si sa isi verse nervi in consecinta. Am considerat ca merita facuta o clarificare. :))
la 04-10-2023 09:39 AM
@Anonim: ”De ce se cere/este nevoie de SIM-ul vechi în cazul PPY”? Pentru că, dacă în cazul abonamentului utilizatorul de drept este CLAR identificat prin CI, pentru PPY s-a dus o întreagă poveste și luptă cu justificări (ale utilizatorilor) preferând să nu fie identificați prin CI. Urmarea? Deținătorul de SIM este proprietarul acestuia. Altfel, pe povești și fără un act justificativ și dovadă de utilizare, acel SIM PPY poate aparține oricărui solicitant.
Concluzie: Unele libertăți pretinse și interpretate ca pozitive în prezent au repercusiuni negative în viitor. Acestea sunt episoade din învățămintele oferite de viață.
la 05-10-2023 09:53 AM
Pot face ei ceva verificari....de exemplu pot intreba data si valoare ultimei reincarcari, metoda de reincarcare etc
04-10-2023 10:36 AM - editat 04-10-2023 10:39 AM
Binenteles ca trebuie sa existe niste verificari. Altfel oricine s-ar putea duce cu un SIM gasit pe strada sa si-l schimbe. Una dintre acele verificari este prezenta fizica a SIM-ului, cu seria respectiva, asociata numarului de telefon. Si de multe ori, tot pentru verificare, se pun si niste intrebari de autentificare. Cum ar fi data ultimei reincarcari, suma...si tot asa. Sunt doar ca sa se asigure ca tu esti proprietarul de drept al SIM-ului.
E perfect normal.
Ca se practica si inlocuirea cu un SIM de abonament, sau mai stiu eu ce "artificii" se fac in magazin, asta e clar ca nu e ok. Dar in ceea ce priveste solicitarea SIM-ului vechi, e perfect normal (cu exceptia cazului in care SIM-ul este declarat pierdut/furat etc).
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor