24-07-2024 03:38 PM - editat 24-07-2024 03:40 PM
Grupul Orange Romania a avut afaceri de 699 mil. euro în primul semestru din 2024, în scădere cu 8%. Julien Ducarroz, CEO al Orange România: “Pentru lunile următoare, factorul de presiune pentru îmbunătăţirea performanţei noastre există, dar suntem încrezători că strategia ne va permite să ne obţinem rezultate mai bune”.
Grupul Orange, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de comunicaţii, a realizat în primele şase luni din 2024 o cifră de afaceri consolidată de 699 de milioane de euro, în scădere cu 7,7% faţă de semestrul similar din 2023, a anunţat compania.
“La 30 iunie 2024, Grupul Orange Romania oferea servicii mobile pentru 9,3 milioane de clienţi, internet fix în bandă largă pentru 1,1 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit pentru 1,1 milioane de clienţi.
Semestrul a fost marcat de finalizarea fuziunii între Orange Romania S.A. (ORO) şi Orange Romania Communications S.A. (OROC), prin absorbţia OROC de către ORO, ce a permis crearea unui operator de telecomunicaţii convergent integrat, începând cu 1 iunie 2024”, conform Orange.
”Primul semestru din 2024 a fost unul intens, marcat de un moment de o importanţă deosebită pentru companie: finalizarea fuziunii între Orange Romania şi Orange Romania Communications, ce a permis crearea unui operator de telecomunicaţii convergent integrat. Nu am fi reuşit să încheiem această etapă fără eforturile tuturor colegilor noştri din Orange, care au lucrat şi mai alert în ultimele luni în acest scop, iar pentru acest lucru le mulţumesc tuturor. Acum ne canalizăm toată energia pentru a ne asigura că eforturile noastre operaţionale se reflectă şi în experienţa pe care clienţii noştri o au în punctele de interacţiune cu brandul nostru.
Pentru lunile următoare, factorul de presiune pentru îmbunătăţirea performanţei noastre există, dar suntem încrezători că strategia pe care am început să o implementăm ne va permite să ne obţinem rezultate mai bune şi să ne adaptăm mai bine la provocările pieţei. În ciuda acestora, rămânem dedicaţi excelenţei operaţionale, menţinând clienţii în centrul businessului nostru şi intensificând acţiunile de responsabilitate socială", a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange Romania.
Ce date a mai comunicat Orange:
La final de iunie 2024, acoperirea 4G a ajuns la 98,79% din populaţie, iar cea 4G+ la 83,13%. Reţeaua 5G/5G+, cu cele mai rapide viteze de transfer, de până la 1,5 Gbps, s-a extins din acest semestru în Piteşti, iar cifra totală de oraşe cu prezenţă 5G a crescut la 39.
În semestrul al doilea, YOXO a atras cu 55% mai mulţi clienţi noi faţă de perioada similară a anului trecut. Aceştia preferă din ce în ce mai mult să îşi instaleze YOXO folosind eSIM, completând parcursul 100% digital pe care primul abonament de mobil fără perioadă contractuală din România şi la cele mai mici preţuri, începând cu 9 lei, l-a lansat pe piaţa locală în urmă cu 4 ani.
În mai, programul Orange de economie circulară “Re” – Reparare, Reciclare, Recondiţionare, Recumpărare a împlinit 2 ani. Peste 82.000 de telefoane au fost recumpărate de la clienţi în H1 2024, pentru a fi reintroduse în economia circulară prin reciclare sau reparare.
Fundaţia Orange, prin programe de educaţie şi incluziune digitală dedicate unor grupuri ţintă diverse, aflate în etape de învăţare diferite, a ajuns în prima parte a lui 2024 la peste 44.000 de persoane. Orange Digital Center a împlinit un an de la lansare la finalul lunii iunie, cu peste 4000 de adulţi şi adolescenţi beneficiari ai cursurilor gratuite de formare sau reconversie profesională.
În acest semestru, Orange s-a implicat în dezvoltarea, organizarea şi susţinerea celor mai importante competiţii naţionale de securitate cibernetică, ca partener strategic pentru Campionatul Naţional de Securitate Cibernetică (RoCSC), UNbreakable România, DefCamp şi prima ediţie a Olimpiadei Naţionale de Securitate Cibernetică (OSC). Peste 4500 de tineri s-au înscris în competiţii, cu şanse de calificare în echipa ce reprezintă România la Campionatul European de Securitate Cibernetică.
Sursa: Ziarul Financiar (https://m.zf.ro/business-hi-tech/grupul-orange-romania-avut-afaceri-699-mil-euro-primul-semestru-202...).
26-07-2024 10:39 AM - editat 26-07-2024 10:40 AM
1,4 milioane erau cartele prepay, la vdf acuma perioada de gratie este de 3 luni, nu e paguba ca au pierdut multe sim-uri nefolosite de ceva timp.
Dacă ar face și Orange perioada de gratie de 3 luni tot la fel de mulți clienți ar pierde poate chiar mai mulți
26-07-2024 10:44 AM - editat 26-07-2024 10:46 AM
Mai devreme sau mai târziu o va face și Orange deoarece nu este sustenabil.
Mai ales daca Telekom va fi preluat de Digi.
la 26-07-2024 12:13 PM
Inca nu stim negocierea dintre Digi si Telekom. Zvonurile spun ca Telekom va ramane "independent". Ma gandesc la un scenariu destul de posibil: "independent" pe infrastructura altuia cam inseamna operator virtual (cum este [a fost in Romania] Lycamobile). Daca se intampla asa, Digi ar fi doar abonati, iar Telekom ar decide daca mai ofera abonamente si cartele.
Pana nu "transpira" mai multe informatii, e cam greu sa ne facem o imagine mai clara despre ce va fi.
Ca fapt divers: majoritatea operatorilor virtuali (MVNO) ofera aproape exclusiv prepaid, desi mai sunt care ofera apratura la pret ceva mai redus cu obligativitate minima de activare a numarului de 3-6-12-24 luni sau oferte prin diverse "IFN-uri".
Totusi, ramane de vazut cum va evolua piata. Fiecare are un tipar care poate fi destul de diferit fata de altele (la americani, de exemplu, aproximativ 9 din 10 utilizatori prefera achizitia de telefoane prin operator, nu "la liber". La noi, proportia parca nu prea se apropie de procentul asta).
la 26-07-2024 12:20 PM
Vom vedea ce se va întâmpla, însă probabilitatea reducerii perioadei de gratie si la Orange o văd foarte posibilă în următorii ani.
la 26-07-2024 12:23 PM
Sincer, ar fi cam costisitor sa tina cartele care zac cine stie pe unde in vreun sertar.
26-07-2024 02:01 PM - editat 26-07-2024 02:17 PM
Eu încerc sa obțin cumva mai multe informații în legătură cu treaba asta, nu se știe dacă e adevărat sau nu, deoarece nu exista surse oficiale sau un comunicat oficial al Vodafone România, cum exista la Orange România, deoarece ei nu mai dau. Eu nu am reușit sa găsesc unde a spus Vodafone România așa ceva. Exista doar un comunicat oficial dat ieri la nivelul grupului Vodafone, unde România este băgată în "Other Europe". În "Other Europe", ei spun ca în primele 3 luni ale anului exista un plus de clienți de 121000. Ce, au venit în primele 3 luni la Vodafone peste 1.5 mil de clienți în restul țărilor din "Other Europe" pentru a compensa pierderea de 1.4 mil din România doar în primele 3 luni ale anului fiscal 2025? Ma îndoiesc, e greu de crezut, pierderea mare de clienți ar fi trebuit sa apară și în raportul general și s-ar fi văzut și în rezultatele financiare, nu ar fi fost în continuare pe plus, și este aproximativ plusul care era și pana acum. Scumpirile abonamentelor sunt mici, nu aveau cum sa compenseze economic o pierdere atât de mare de clienți, dacă ar fi fost asa, ar fi trebuit sa fie pe minus, ca și Orange. Si s-ar fi văzut și în raportul din trimestrul 4 al anului fiscal 2024, când zice Ziarul Financiar ca au pierdut vreo 700000 de clienți, dar nu se vede nici acolo. Vodafone oficial, în decembrie 2023 avea 8.81 mil de clienți, fiind în creștere atât ca și clienți, cât și economic. Pe Portabilitate.ro lunar primesc cele mai multe numere în rețea, vreo 25000, după Digi cu vreo 55000. E greu de crezut ca în mai puțin de 6 luni au dispărut 2.1 mil de clienți doar ca au fost închise așa deodata cartele Prepay neutilizate, cum spun cei de Ziarul Financiar. Chestia cu 3 luni de gratie la cartela prepay cred ca este de 2 ani deja, pana acum nu au fost închise cartele, doar acum asa deodată? Este greu de crezut. De unde au cei de la Ziarul Financiar informatiile astea? De la un "prieten" de la Vodafone România sau le-au inventat ei? Și doar ei au spus asa ceva pana acum, mai sunt câțiva care i-au copiat. Mi se par prea trase de par informațiile alea și sunt greu de crezut, iar pana nu apar și nu gasesc surse oficiale care sa confirme cele spuse, le consider doar zvonuri posibil false. Va țin la curent cu ce aflu și dacă știe cineva mai multe, poate ne luminează și pe noi mai bine...
26-07-2024 02:05 PM - editat 26-07-2024 02:06 PM
90 de zile începând cu data de 17 octombrie 2023
26-07-2024 02:15 PM - editat 26-07-2024 02:17 PM
Aaa, da, de vreo 2 ani era redusa de la 360 la 180 zile pana anul trecut. Oricum, tot greu de crezut e ca au dezactivat atâtea cartele nefolosite asa deodată...
26-07-2024 02:17 PM - editat 26-07-2024 02:25 PM
Sunt 9 luni de la decizie.
Iar pe piata sunt oferte mai bune.
Nu e greu de crezut daca ești cartelist inactiv este singura decizie optimă.
Daca eram in locul lor as fi procedat la fel.🙂
Ai fi surprins de câți astfel de abonați există.
la 26-07-2024 09:11 PM
Sunt deacord, dar totusi chiar atatea cartele inactive? Imi e greu sa cred asta...
26-07-2024 09:01 PM - editat 26-07-2024 09:02 PM
Vodafone urmează rețeta dispariției telekomului din România, în maxim 2 ani, or să scoată compania la tarabă, digi a trecut pe locul 2 și suflă in ceafa Orange. După achiziția telekomului, digi s-ar putea să devină nr 1 și pe mobil.
26-07-2024 09:10 PM - editat 27-07-2024 05:29 AM
A aparut si varianta 5. Am citit vreo 5 variante diferite de prostii pana acum. Pana la urma habar nu au toti cum sta treaba defapt, doar isi dau cu parerea. In lipsa unei clarificari oficiale din partea Vodafone Romania, nu mai cred nimic din ce spune nimeni din presa...
Doar asta este oficial pana acum, restul este egal cu 0...:
la 26-07-2024 10:03 PM
26-07-2024 11:03 PM - editat 27-07-2024 06:37 AM
Deocamdata sunt doar aberatii, i-a copiat pe aia de la Ziarul Financiar si cica a facut el grafice din datele declarate de Vodafone Romania, dar Vodafone Romania nu a declarat nimic, doar Vodafone Group a declarat asta: https://investors.vodafone.com/performance/financial-results-and-presentations.
Asta este si link-ul pus de el, de aici a facut el graficile, cica. Cum a ajuns el la concluziile alea din asta? Tu ajungi la concluziile alea de aici? Eu nu. Si cum, la aia de la Fanatik le-a declarat tot Vodafone Romania, dar altceva? La fiecare a declarat diferit? Vad ca un articol spune ca s-au dezactivat vreo 2 mil. de cartele, de aici pierderea mare de clienți, un alt articol spune ca defapt s-au mutat toți la Digi și YOXO și nu s-a dezactivat nimic (cele 2 rețele au primit împreună, conform Portabilitate.ro, sub 500000 de numere în primele 6 luni ale anului, și nu vin toți de la Vodafone, iar Vodafone este pe locul 2 la primit numere din portari, după Digi, deci nici dacă erau doar plecări de la Vodafone nu se putea ajunge la 2 mil. de clienți pierduti.), un alt articol spune ca defapt s-au mutat o grămadă de clienți de pe prepay pe abonament și aia 6.6 mil sunt defapt doar numărul de abonați care e record, și mai sunt și cei de pe cartele prepay, și alte prostii, si la toți le-a declarat Vodafone România, cică. Și mai este și declarația oficiala la nivelul grupului Vodafone, care spune și ea altceva. Ție ți se par credibile toate chestiile astea, când la fiecare difera versiunea? Mie nu mi se par credibile, mi se par doar niște gherle. Să vezi că în zilele următoare mai apar vreo 2 versiuni diferite. De exemplu, la Orange România cum, chiar a existat un comunicat oficial al companiei, toți au avut aceeași versiune, corecta, dar aici nu este cazul. Deocamdata, in lipsa unui comunicat oficial al Vodafone România, a unei clarificări sau a ceva concret, toate sunt doar niste prostii si fiecare isi da cu parerea. Trebuie să mai așteptăm ca să putem trage niște concluzii corecte. Eu nu mai cred nimic din ce spune acum presa, doar se contrazic intre ei, se copie unii pe altii si bat campii aiurea...
Și nu țin partea niciunei rețele, toate sunt o apa și un pământ, sunt praf, își bat joc de clienți și ar trebui să se trezească, dar am impresia că suntem iar manipulați, mințiți pe față de presă și nu se spune adevărul, ca deobicei, asta este defapt problema...
27-07-2024 07:57 AM - editat 27-07-2024 07:59 AM
Daca și ziarul financiar relatează același lucru, eu cred.
Este clar că în mare parte au plecat cartelisti inactivi.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor