11-12-2024 01:47 PM - editat 11-12-2024 02:08 PM
Notificare privind modificarea unilaterală a Termenilor şi Condiţiilor Generale pentru
utilizarea serviciilor PrePay oferite de Orange România S.A.
Salut,
Te informăm că Orange România S.A. (“Orange”) va modifica începând din data de 14
ianuarie 2025 Termenii şi Condiţiile Generale pentru utilizarea serviciilor PrePay după
cum urmează:
1. La Capitolul 1.1 “Definiţii” se adaugă următoarele noţiuni:
“Utilizarea Serviciilor Orange în scop comercial sau profesional: utilizarea serviciilor în
scopul realizării unei activităţi comerciale şi care poate consta în expedierea de mesaje
scrise, iniţierea de apeluri sau utilizarea serviciilor de date mobile, cu ajutorul unor sisteme
automate sau manual, în scop promoţional, de prezentare sau de comercializare a
serviciilor/produselor Clientului, indiferent de natura acestora, ca activitate de cercetare de
piaţă, activitate de call-center, trimitere de notificări către beneficiari ai serviciilor oferite de
Client în scop de înştiinţare, confirmare, programare sau pentru procesare comenzi,
trimitere de mesaje cu caracter electoral sau religios sau în orice alte scopuri care sunt
contrare utilizării pentru nevoi proprii a Serviciilor furnizate de către Orange România.”
“Utilizarea abuzivă a Serviciilor Orange: orice utilizare a Serviciilor Orange care determină
un risc pentru Orange România, cum ar fi acumularea unui trafic de voce/SMS/MMS către
oricare dintre ceilalţi operatori care generează Orange România, timp de 30 de zile
consecutive, costuri de interconectare cu acești operatori care depășesc valoarea opţiunii.”
2. Articolul 1.7.2 – Obligaţiile Clientului, alineatul (6), va avea următorul conţinut:
“În funcţie de oferta comercială Clientul poate beneficia de resurse nelimitate pe care le va
putea utiliza ca atare în comunicare strict pentru nevoi proprii sub rezerva respectării
condiţiilor contractuale. Orice utilizare abuzivă a Serviciilor Orange sau orice utilizare în scop comercial sau profesional a Serviciilor Orange este strict interzisă. Se prezumă faptul
că un Client utilizează serviciile Orange în scop comercial sau profesional în situaţia în care
Orange România detectează, oricând în cursul unei luni de facturare, caracteristici atipice
de utilizare a serviciilor Orange de către acesta, cum ar fi următoarele, fără însă a se limita
la:
- diferenţe de peste 300 de minute între apelurile pe care Clientul le-a iniţiat şi cele pe care
le-a primit sau o diferenţă de peste 300 de SMS între volumul de SMS pe care Clientul le-a
iniţiat şi cele pe care le-a primit (serviciile sunt folosite cu predilecţie pentru expedierea de
comunicări);
- transmiterea unui volum foarte mare de SMS/MMS într-un timp foarte scurt sau către un
număr extrem de mare de numere de telefon distincte (peste 300 de destinaţii distincte).
De asemenea, utilizarea Serviciilor Orange cu echipamente care permit generarea
automată și/sau rutarea automată de apeluri/SMS-uri/MMS-uri/apeluri video precum şi
revânzarea serviciilor Orange în alte condiţii decât cele prevăzute de lege şi convenite în
prealabil cu Orange România este strict interzisă.
În cazul utilizării abuzive a Serviciilor Orange sau în cazul utilizării Serviciilor Orange în scop
comercial sau profesional Orange România este îndreptăţită să recurgă la următoarele
acţiuni: (a) suspendarea temporară sau/şi parţială a furnizării Serviciului pentru care s-a
constatat încălcarea, conform art.1.13 alin. (1) TCG; (b) suspendarea temporară a tuturor
Serviciilor furnizate către Client conform art.1.13 din TCG; (c) încetarea furnizării Serviciilor
conform art. 1.14 TCG.”
3. Articolul 2.2.3 – Utilizarea Serviciilor de date, alineatul 1, litera f) va avea următorul
conţinut:
“expedierea sau afișarea de mesaje electronice de la o adresă de e-mail „fantomă sau
inexistentă sau sub o identificare falsă, în vederea ascunderii identităţii reale şi pentru
obţinerea de beneficii necuvenite prin înşelarea altor clienţi (“spoofing”)”
4. Articolul 2.2.3 – Utilizarea Serviciilor de date, se introduce alineatul 3 cu următorul
conţinut:
“Clientul se obligă să nu iniţieze acţiuni de tip phishing (aceste acţiuni presupun inducerea
în eroare şi manipularea persoanei vizate cu scopul de a o determina să dezvăluie informaţii
confidenţiale sau cu caracter sensibil însuşindu-şi identitatea unei entităţi de încredere, a
unei persoane sau a unei instituţii), flooding (reprezintă un atac prin inundarea unui sistem/
dispozitiv cu cantităţi mari de trafic cu scopul de a crea refuzul de servicii prin cereri
incorecte pentru o reţea) etc. Orice încercare de accesare neautorizată a datelor personale
ale altui utilizator (incluzând dar fără a se limita la: datele de facturare ale unui utilizator,
datele cu caracter personal şi datele de trafic, credenţialele de utilizator sau parolele asociate contului unui utilizator) sau de modificare a conţinutului site-ului www.0range.ro,
sau de obstrucţionare a funcţionării normale a serverului care deserveşte acest site se
consideră drept o încercare de utilizare frauduloasă a site-ului.
https://www.orange.ro/docs/termeni-si-conditii/pdf/2024-12/Brosura-TCG-Orange-PrePay
la 12-12-2024 07:29 AM
Din ce inteleg, serviciul Prepay devine un serviciu destinat exclusiv utilizarii persoanelor fizice, flancand Yoxo (dar fara a fi necesar un buletin).
Legat de minute, Vodafone a introdus acum vreo 10 ani o limitare de maxim 500 minute sau SMS-uri efectuate raportate la cele primite (adica, deveneai "suspect" daca diferenta dintre minutele consumate si minutele primite depasea 500 minute in plus la apelurile date fata de cele primite).
la 12-12-2024 08:15 AM
Pe mine nu m-ar afecta deoarece nu prea trimit sms-uri (poate câteva cu suprataxa).
Majoritatea mesajelor le trimit de pe WhatsApp.
O măsură buna deoarece sunt multi care abuzează de aceste servicii.
la 12-12-2024 08:29 AM
300 minute=6 ore ca diferente intre apeluri date si primite. Administrand mai multe numere (am 4), stiu ca unii pot vorbi mai mult si altii mai putin. Teoretic, sunt putini care ar ridica niste stegulete pe minute si sms-uri, buba mergand la consumul de net deoarece acolo este consumul real care ingenuncheaza retelele.
la 12-12-2024 09:02 AM
O lăsăm mai ușor cu sms-urile de sărbători anul viitor (anul asta fără număr).🙂
La minute/sms-uri se vor uita și la ce număr de persoane au fost trimise.
Nu cred ca vor fi probleme pentru cei care vorbesc mai mult cu anumite persoane.
Sper sa nu umble la nelimitat și să-l facă asemenea celor de la Telekom/Digi.
Personal nu consum mai mult 40-70 GB lunar, dar mă simt mai relaxat când știu că este nelimitat.
la 12-12-2024 09:08 AM
Stiu, psihologic e mai bine sa scrie nelimitat decat 43.000 de minute (ar fi echivalentul a 29 de zile continue...). De aici si divergentele: "am nelimitat, vreau sa consum nelimitat". In conditii normale, nimeni nu se apropie nici macar pe sfertul nelimitatului.
PS: daca tot vorbim de nelimitat, intr-o zi, pe 4G, nu se pot consuma mai mult de 3.745 GB, desi valoarea nu va fi atinsa never-ever din motive tehnice.
la 12-12-2024 10:22 AM
Sunt de parere ca ar trebui de scapat de asa zisul "nelimitat". Dar nu se va intampla niciodata, ca da bine la marketing.
la 12-12-2024 10:48 AM
Pentru multi, 500 minute in afara retelei sunt nelimitate. Eu nu ajung la minutele astea daca adun toate apelurile in doua luni consecutive, dar la altii...
Si nu e doar marketing, e psihologia utilizatorului. Cum suna: "poti vorbi in limita unei diferente de 300 minute" sau "ai nelimitat, cu conditia utilizarii rezonabile"?
Sunt sigur ca sunt niste statistici in spate si cantitatea limita nu este depasita de [presupun] aproximativ 80% din utilizatorii casnici (deci nu firme), dar, poate, se va introduce o taxare suplimentara (similara roaming SEE) pentru perioadele in care nu este indeplinita conditia.
12-12-2024 11:22 AM - editat 12-12-2024 11:22 AM
Tarifare din credit ca și în cazul roaming-ului atunci când se produce o utilizare abuzivă (nu ar fi normal sa ramai fara servicii).
Va fi mai mult o perioada de testare urmată probabil de noi reguli.
De datele mobile sa nu se atingă!🙂
la 12-12-2024 11:59 AM
A se intelege ca nu militez in reducerea cantitatii de date mobile. Nu am o problema sa fie cu camionul, dar modul de utilizare (al unei parti din utilizatori) mi se pare cel putin ciudata: au WiFi (acasa/scoala/birou) parolat si folosesc netul de pe telefon. Iti dai seama ca reteaua este incarcata artificial din cauza asta, nu? Parca aici as umbla putin.
Pentru perioada urmatoare... vedem ce se intampla. Sincer, ma astept sa mici frictiuni pe parcurs (de la cei care folosesc intensiv SMS-urile si SPAM-ul telefonic).
la 12-12-2024 12:24 PM
Ai dreptate.
Când ai prea mult faci risipa.
Când ai mai puțin devii responsabil.
la 12-12-2024 10:17 AM
“Utilizarea abuzivă a Serviciilor Orange: orice utilizare a Serviciilor Orange care determină
un risc pentru Orange România, cum ar fi acumularea unui trafic de voce/SMS/MMS către
oricare dintre ceilalţi operatori care generează Orange România, timp de 30 de zile
consecutive, costuri de interconectare cu acești operatori care depășesc valoarea opţiunii.”
Deci practic vom fi pedepsiti daca comunicam prea mult cu numere din alte retele.
Spre exemplu in cazul optiunii de 5 euro credit avem 1000 minute nationale timp de 28 de zile. Sunt curios daca consumul 100%, e considerata utilizare abuziva? Poate nu. Dar la optiunea de 6 euro cu 2000 de minute nationale?
la 12-12-2024 10:41 AM
Se merge pe diferenta (minute date minus minute primite sa fie sub cele 300). Ma indoiesc sa fie cineva fara sa primeasca un apel si sa sune in alte retele de toate minutele.
PS: tin minte cand a inceput roam like home, se primeau mesaje prin care se anunta un consum mai mare in roaming decat in tara. Nu s-a ajuns la tarifare decat dupa trecerea a 3 luni de utilizare.
la 12-12-2024 02:14 PM
Orange e foarte smecher aici. Consumul de 100% al resurselor nationale nu acopera optiunea de 5/6 euro si se merge pe niste date statistice in care nu toti clientii au nevoie sau consuma, deci consumatorii de resurse nationale sunt cumva subventionati de clientii care nu le prea consuma.
Pe de alta parte, Orange vrea sa penalizeze clientul pentru consum, desi omul a platit pentru o extraoptiune care contine acele resurse. Daca nu are voie sa le consume 100% - nu le mai oferi in aceste cantitati daca nu iti permiti sa o faci. Dar din nou, compania Orange nu o va face pentru ca piata si marketing-ul.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor