Din cate stiu eu eMag au propriul serviciu de curierat aka Sameday Courier, pe cand reteaua #1 lucreaza cu intermediari. Aceeasi intermediari care livreaza si pentru altii si de aici si supraaglomerarea firmei de curierat.
Asa....., ca fapt divers, si eu comandat de pe Altex.ro un telefon mobil, am platit online si a 2-a zi am avut surpriza sa ma caute curierul ca are un colet cu numele meu pe el.
Cum a fost posibil? Simplu: Comanda mea a fost procesata si ridicata de curier din magazinul fizic din localitate si livrata la adresa indicata, in ziua urmatoare. Din punctul acesta de vedre nota 10 si jos palaria in fata celor de la Altex.
Adica Altex a inteles foarte bine anumite aspecte ce tin de reducerea costurilor de curierat si a timpilor de livrare. In reteaua #1 inca avem 2 entitati (fizic si online) cu 2 stocuri total diferite si unde comunicarea intre entitati este undeva sub nivelul marii.
Nu pot sa inteleg de ce reteaua #1 nu poate adopta aceasta metoda:
- Ai primi comanda de produs in magazinul online
- Verifici disponibilitatea produsului in magazinul fizic din localitate
- Daca produsul este pe stoc ai redirijat comanda catre magazinul fizic respectiv
- Cei din magazinul fizic din localitate au luat produsul din stoc, l-au pregatit ca si colet, l-au predat curierului
- A 2-a zi produsul ajunge la destinatie
Timpi de livrare redusi la minim, costuri de transport semnificativ mai mici decat in cazul in care produsul este livrat din depozitul central de la Buchales catre celalalt capat de tara.