la 25-10-2025 05:53 PM
Salut. Am avut ideea nefericita de trece la abonamentul Fibra 2300. Dezastru. Acum Speedtest imi arata 189 Mbps download si 30 Mbps upload. Cu Fibra 2000 am avut peste 900 Mbps download si tot peste 900 Mbps upload. Echipamentul vechi era un router Livebox Sagecom cu porturi doar 1 Gbps, deci timp de 2 ani 1/2 plateam abonament 2000 si am avut echipament 1000. Am facut sesizari, degeaba, ori nu intelegeau, ori nu vroiau sa inteleaga, pana la urma am renuntat la idee. Am zis, hai ca incerc prin metoda upgrade abonament. Acum am un router nou F6605R, hardware ZTEGF6605RV3, software ZTEGF660505RO. PC-ul este conectat la router prin cablu cat. 6e de 10 GBps. Placa de retea al PC-lui este 2,5 GBps, toate piesele calculatorului sunt performante. In ethernet PC imi arata "Link speed receive/transmit = 2500/2500 Mbps". La instalare, fibra optica arata conexiune corespunzatoare, cel putin asa mi-a zis instalatorul. Adevarul este ca viteza internetului de mult a inceput sa scada treptat, cateodata am avut intreruperi aleatorii si la Fibra 2000 (cel vechi) , ajungand undeva la valorile aratate in atasament, dar am zis, hai baiete, poate echipamentul vechi a imbatranit si se rezolva cu cel nou. Spuneti-mi si mie, ce sa fac? Sa revin la abonamentul vechi? Sa deschid un ticket?
la 31-10-2025 08:13 PM
Problema a fost rezolvată de tehnicieni. Au înlocuit echipamentul ZTE 6605R, însă problema era până la urmă la nivelul serverului Orange. Acum zboară netul.
la 25-10-2025 06:11 PM
Salut, îți înțeleg supărarea dar întâi îți recomand următorii pași și vezi dacă se schimbă situația.
1. Verifică dacă PC-ul are instalate cele mai recente drivere pentru placa de rețea.
2. Dacă Windows-ul a fost instalat de foarte mult timp (de exemplu, peste 2 ani), o reinstalare “curată” poate aduce îmbunătățiri semnificative de performanță.
3. Specificațiile PC-ului contează, dar presupunând că este suficient de puternic, problema nu ar trebui să fie aici.
4. Cablul Cat 6 și modul în care este conectat sunt importante, însă, așa cum ai menționat că a funcționat anterior, probabil nu este cauza.
5. Este posibil ca după upgrade ONT-ul ZTE F6605R să fi rămas fără IPv4 și să folosească IPv6 sau CGNAT. Verifică setările ONT-ului, iar dacă nu există IPv4, recomand să contactezi suportul Orange pentru rezolvare.
la 25-10-2025 07:16 PM
Multumesc pentru sfaturi detaliate, chiar esti foarte-foarte amabil.
1. Driverele sunt la zi, chiar toate, am verificat inca o data.
2. Windows-ul a fost reinstalat anul trecut, cu update-uri la zi.
3. PC-ul este unul performant, vreo 2.500 euro a costat, Intel Core i9-10900KF, placa video 12 GB, placa retea 2,5, wifi-6 ax (da, am si antena exterioara wi-fi).
4. Cablu este cat. 6a, sertizat bine, testat. Totusi voi incerca si cu un alt cablu, dar nu prea cred.
5. Am si IPv4, si IPv6, vezi atasamentul.
Deci chiar nu inteleg. Nu sunt specialist, dar ma pricep cate de cat.
25-10-2025 07:25 PM - editat 25-10-2025 07:26 PM
Ok, deci totul pare okay, legat de IP este vorba de adresa de IP la WAN din interfața ONT-ului.
la 25-10-2025 07:34 PM
25-10-2025 08:36 PM - editat 25-10-2025 08:37 PM
Am făcut în această seară un test de viteză direct pe PC, ca să îți faci o idee. Menționez că folosesc doar un cablu Cat 5e, iar testul a fost efectuat cu PC-ul conectat direct la ONT, pe portul de 2.5 Gbps, fără bridge.
la 25-10-2025 09:06 PM
Asta da viteză, așa vroiam și eu!
Eu știu că 2300 e doar sci-fi, aș fi mulțumit cu viteza aia atinsă de tine.
Dar acum am o bănuială.
Citesc manualul routerului și uită-te ce am găsit la capitolul indicatorii panoului frontal:
Verde continuu: ip conectat, routerul are o adresă ip-wan internet de la ipcp-dhcp sau configurată static.
Verde intermitent: traficul trece prin conexiunea internet wan în oricare direcție.
Eu am ip fix, chiar plătesc separat pentru asta în abonament.
Deci ar trebui să ardă verde în continuu.
La mine ledul respectiv pâlpâie 🤔
Sau vorbesc aiurea, nu mai știu.
la 25-10-2025 09:10 PM
Și la mine pâlpâie, este normal să fie așa. Dacă viteza nu se îmbunătățește nici cu alt cablu apelează cu încredere suportul Orange. Seara faină să ai. 🙂
la 25-10-2025 09:12 PM
Mulțumesc, la fel și pentru tine, weekend plăcut.
Revin după încercarea cu un alt cablu.
la 28-10-2025 05:45 AM
Am verificat cu un alt cablu de internet. Susțin că problema nu este la mine. Așa că am deschis un ticket și aștept rezolvarea din partea furnizorului.
la 28-10-2025 06:44 AM
Salutare! Foarte bine că ai apelat la suportul Orange. Ieri am schimbat și eu ONT-ul, deoarece, după o pană de curent, partea de Wi-Fi a cedat complet. Noul dispozitiv pare să aibă o revizie hardware mai recentă, pentru că vitezele și acoperirea Wi-Fi sunt semnificativ mai bune decât la cel înlocuit — sau poate cel vechi avea o problemă din fabrică. În orice caz, vreau să spun că suportul tehnic și viteza cu care s-a rezolvat problema au fost de nota 10.
28-10-2025 08:25 AM - editat 28-10-2025 08:40 AM
Salut! @Radutuby,
Dacă nu e top secret, ce marca/model ai primit? Sunt pe cale sa fac upgrade si fac cercetări, să știu la ce trebuie să mă aștept. Scuze de off-topic.
la 28-10-2025 08:35 AM
Salut.
Am primit urmatorul router:
ZTE ZXHN F6605R, hardware ZTEGF6605RV3, software ZTEGF660505RO
1 port RJ-45 LAN 2.5 ; 3 PORTURI RJ-45 LAN 1.0 ; 1 port RJ-11 telefon fix; 1 port cablu tv; 1 port USB
la 28-10-2025 09:07 AM
@vP3ti, salut!
O fi din cauza temperaturilor? Înțeleg ca modelul tău de la ZTE este destul de okay dar ar avea ceva probleme cu "încălzirea". E fierbinte, ai remarcat ceva de genul ăsta?
la 28-10-2025 10:28 AM
Nu se incalzeste deloc, cred ca temperatura echipamentului pe exterior nu depaseste 35-40°C
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor