anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Orange nu imi da ultima factura achitata, chiar daca m-am legitimat cu buletinul

SFA
Junior

Salutare,

am avut contract la Orange cam de ~4 ani pe persoana juridica, pana am decis sa trec pe DIGI. Deoarece am schimbat, mi-au blocat accesul la contul myOrange si nu mai pot downloada ultima factura care trebuie introdusa in contabilitate. M-am dus fizic in magazin cu buletinul, dar mi-au spus ca NU pot sa imi dea ultima factura pentru ca le trebuie CUI-ul "IN ORIGINAL"! Cand am deschis contractul la DIGI a ajuns in CUI-ul in format electronic, asta ca paranteza!

Vreau sa intreb de ce este nevoie de "CUI IN ORIGINAL" pentru ultima factura, daca eu m-am legitimat, mai ales ca eram client de ~4 ani, nu de ieri? Raspunsul a fost ca asa e procedura! Un raspuns general, fara detalii tehnice (gen. "Pentru ca asa vrem noi, si nu trebuie sa iti dam explicatii!".. OK). Pana la urma in procedura poate sa-mi ceara si numarul de la pantof sau?

M-au pus sa sun la 0374 300 300, sa imi trimita factura in format electronic, dar bineinteles ca e nevoie de nr. de tel sau de cod abonat, care normal ca nu mai sunt valabile, pt ca acum sunt pe DIGI. Pierdere de vreme cu dusul la Orange SHOP, cu statul la coada, sunatul si nervi degeaba.

Din pacate o experienta proasta cu Orange la final de abonament!

19 Răspunsuri 19

Razvan
#StarMember

Salutare! Soliciți un consultant, spunând la robotul GIA, client nou și imediat te vor redirecționa la un operator call center. 

Merci Razvan, dar intrebarea mea e "de ce au nevoie de CUI-ul in original ca sa imi dea ultima factura achitata" daca eu am fost fizic in magazin si m-am legitimat cu buletinul?

Salut!

Abonamentul este PJ si de aceea se cere si CUI-ul (practic, ai reprezinti o alta entitate).

Procedura este destul de simpla si (teoretic) stricta: buletin la PF si CUI+buletin (reprezentant) la PJ (sper ca ai numarat cele doua persoane de la PJ si ordinea: o data firma, si inca o data reprezentantul).

Salut Pololica,

tot nu mi-ai raspuns de ce e nevoie de "CUI IN ORIGINAL" ca sa imi dai ultima factura achitata de firma, pe email-ul firmei, care e in baza de date a lu Orange (de cand sunt client ~4ani). DIGI nu a avut nevoie de CUI in original sa imi faca contract, iar Orange are nevoie de el in original ca sa imi dea o factura ACHITATA?

Totusi daca suni la Orange, cum a zis Razvan, iti da facutra pe email, aici nu e nevoie de nimic in original (nici buletin nici CUI) pentru acelasi lucru, care e logica? Inteleg ca se inregistreaza convorbirea, dar totusi, e mai credibil telefonul, decat sa fiu fizic in magazinul Orange cu buletinul?

Ce zici tu are logica, nu vreau sa te contrazic, dar nu raspunde la intrebarea mea. Eu am intrabat cat e 2+2, si tu mi-ai zis ca 1+1=2, dar nu asta am intrebat.

Sunt proceduri diferite:

  • online/telefonic: se supun procedurilor de identificare la distanta (se cere numele persoanei cu drept de reprezentare si datele necesare de identificare)
  • fizic: cu buletinul si CUI (ai prezentat la un control de rutina in trafic actele in copie? Doar intreb)

CUI-ul original semnifica faptul ca legaturile cu firma reprezentata sunt reale. Daca Digi nu ti l-a cerut, crezi ca daca m-as fi dus eu la ei si as fi facut contractul inaintea ta, as fi putut face abonamente pe numele firmei? Iarasi, doar intreb.

PS: stii ca la plata cu cardul, ar trebui sa prezinti si un act de identitate? Poti fi refuzat la plata daca numele de pe card nu coincide cu cel de pe buletin/pasaport.

Si poti sa ma contrazici, daca ai argumente (si nu ma supar daca imi arati ca gresesc. As avea ce sa invat).

Pololica,

sa nu comparam "un control de rutina in trafic" (e.g. poate se crede ca esti un pericol public), cu "o factura achitata la Orange"(mizilic). Eu vreau o factura, nu alte chestii maretze, care necesita sa iti arat CUI-ul in original! Normal ca in trafic arati actele in original.

Nu vad de ce ai nevoie de CUI in original ca sa imi dai o factura achitata. Pentru orice mizilic e nevoie de CUI in original, serios? Ca sa imi trimiti reclame pe email nu ai nevoie de CUI in original?

 

DIGI nu l-a cerut in original, a fost suficient in format electronic. Nu cred ca ai tu CUI-ul meu in format electronic.

Nu vreau sa te contrazic si nici sa te supar, vreau doar sa aud un motiv care are logica..

FLo1
#StarMember

@SFA: Bun venit în Comunitate. Condițiile care intră sub incidența GDPR sunt tratate ca atare. Găsești detalii aici și sunt valabile atât la contractarea cât și la închiderea unui contract. Specificația este clară: " Documentele CUI și CI se prezintă în original".

Ca idee, ai fost vreodată la ghișeul vreunei bănci și să ți se accepte copia sau poza documentelor? Despre alte instituții ale statului nu merită amintit.

Recomandare: măcar la ultimul contact să arătăm că ne putem conforma cerințelor. Restul va rămâne istorie.

FLo1, merci de "warm welcome"!

Eu nu vreau sa inchei contract cu Orange, doar sa imi dea o factura achitata deja (myOrange nu mai e accesibil), asa ca nu vad cum link-ul tau ma poate ajuta, dar se pare ca se rezolva saptamana viitoare prin posta, si asta fara "CUI-ul in original" cum se cere in magazin!

Nu vad de ce are nevoie Orange de CUI-ul in original (de aceea am deschis post-ul), dar nimeni nu mi-a oferit un argument logic, asa ca am concluzionat ca asa vrea Orange, cum ziceam maine o sa imi ceara "nr de la pantof". Eu nu va arat CUI-ul in original ca sa imi dati o factura achitata de mine doar ca asa vreti voi, am si eu dreptul sa imi aleg cui arat "CUI-ul in original".

Scuze cand ma duc la banca vb de bani, aici e vb de o factura. Daca banca cere, cereti si voi? Argumentul asta l-am mai auzit la Rusia ca are voie sa atace Ucraina deoarece si USA a atacat Afganistanul.. argumente din astea au putina valoare pt mine..

Asa pot sa zic si eu ca DIGI nu cere CUI-ul in original, de ce il cereti voi? Iar aici Orange e competitor cu DIGI aici, nu cu banca. 

Inteleg ca e alegerea lu` Orange sa faca cum vrea, chiar daca nu are o logica! Imi rezerv atunci si eu dreptul sa NU va arat CUI-ul in original! 

Bun, nu are rost sa ne certam, o sa inchid thread-ul, faceti cum vreti, oricum nu o sa revin la Orange in viitorul apropiat dupa cele intamplate. 🙂

Multumesc la toata lumea care mi-a scris!

E acelasi foaie ("CUI-ul in original") pe care am aratat-o cand am inceput contractul la Orange acum 4 ani. Daca iti arat aceeasi foaie care ti-am aratat-o acum 4 ani, imi dai factura, altfel NU? Deci pe tine nu te intereseaza daca firma mai exista sau nu, ci sa iti arat foaia aia care ai vazut-o acum 4 ani? Eu zic ca procedura nu are logica, si nu e in interesul nici a lui Orange (plateste angajati), nici al clientului care sta la coada sa isi ia o factura achitata. Eu vreau sa aflu MOTIVUL pt care e nevoie de CUI in original (dar sa aiba si logica, nu ca "asa vor muschii nostri"), nu ca "asa e procedura". Exista un motiv? Daca DA "spit it out" si ai rezolvat thread-ul 🙂

Tot nu intelegi: identificarea se face pe baza actelor/documentelor originale (una bucata firma cu una bucata reprezentant). Pana sa fi verificat in sistem, trebuie sa stie pe cine verifica, iar actul de identitate al unei firme este acel CUI. Buletinul l-ai prezentat in copie? Nu l-ai prezentat si acum 4 ani?

Si ai acceptat aceasta procedura semnad contractul cu Orange. Daca intampini probleme cu ea (procedura), poti merge pe pagina de contact pentru a reclama ca procedura nu respecta contractul.

PS: sunt unul client al unui serviciu Orange si ar fi bine sa ma tratezi ca atare. Nu de alta, dar regulamentul ma preseaza sa am o anumita frana in a ma avanta in discutii contradictorii.

Pololica,

pai nu inteleg pentru ca motivul care il zici tu e "identificarea"! Poate aceeasi persoana fizica sa aiba o alta firma cu acelasi nume? (Nu poate!) Nu e clar ca e vb de aceeasi firma in cazul de fata? Ce vrei tu sa identifici? Tu nu nevoie de CUI-ul in original (cum nu au nici cei care te autentifica la telefon) pentru identificare, dar ceri (in original) ca parametru la "procedura de autentificare" si daca nu il primesti zici "NU iti dau factura". Sorry dar asta nu e un motiv care sa aiba sens. Ti-am zis poti sa ceri la procedura si "numarul meu de la pantof"! Tu nu iti pui intrebarea "de ce am nevoie de el?". Ce vrei sa identifici? Ca firma exista? Ca eu sunt administratorul ei? Cu ce te ajuta acel CUI in original de te opreste sa imi dai factura? O sa ii zici, ca "asa e procedura".. eu nu pot sa inghit vrajeli din astea fara logica. Iar argumentul ca daca "buletinul e in original, trebuie si CUI-ul sa fie", iar nu are logica. Ce are una cu alta? Daca eu sar in fantana, trebuie sa sari si tu?

Deci Digi nu cere original, Orange il cere. "Doua bordeie, doua obiceie". Tocmai ti-ai raspuns singur.

Zi-ne, de fapt, ce anume te deranjeaza. Ca se cere un act original si copia nu este acceptata? Tot ce intrebi tu, ar trebui sa ne spui care este logica la tine de nu vrei sa-l dai. Ce-mi trece prin cap acum este ca nu mai reprezinti firma si nu ai acces la acel document (nu pun la indoiala ca nu o mai reprezinti, chiar nu ma ajuta informatia in cazul de fata). Si eu am pe mail CUI-ul firmei la care lucrez (a fost nevoie sa trimitem pentru trecerea datelor in niste contracte). Cu ce dovedeste asta ca eu am acces la actele firmei? E o copie. Mare lucru nu prea face (in copie, vorbesc). Cand s-au semnat contractele respetive, s-a venit cu CUI-ul in original pentru verificare (stiu, suna ciudat, dar... cand te frigi o data (cu o firma radiata si venit cu o copie dupa CUI...), sufli si in iaurt).

Daca vrei sa ne spui motivul pentru care refuzi sa prezinti originalul bine, daca nu, asta e. Nu tin mortis sa motivez procedurile Orange, exact cu nu tin mortis nici sa te contrazic (increderea primeaza, dar trebuie si sustinuta).

 

PS: am in firma directorul de marketing care are standarde diferite (suntem acelasi furnizor pentur mai multe hypermarket-uri si magazine pentru bauturi). La un hypermarket vrea numar de sticle si numar de baxuri, la altul vrea numar de paleti, la altul vrea sticle plus numar de baxuri plus numar de paleti, la alti clienti vrea fractii de baxuri (desi gestiunea la depozit este tinuta in baxuri, iar computerizat, asa cum cere ANAF, la nivel de sticla). Am avut o cearta cu el acum doua ore pe tema asta (nu se hotaraste sa asculte ca o procedura unitara ne ajuta mai mult).

"Zi-ne, de fapt, ce anume te deranjeaza": Ma deranjeaza cand cineva cere chestii de care nu are nevoie, si ma face pe mine sa depun efort aditional (platit din timpul meu).

Eu am CUI-ul in original, dar hai sa zicem ca nu ma crezi si ca NU il am ok? La ce te impiedica asta sa imi dai factura? Ce as putea sa fac eu cu o factura deja achitata decat sa o introduc in contabilitate?

Factura are date confidențiale, asta ar fi primul lucru pentru care as dinamita o firma cu care lucrez. 

Dar, dacă la "ghișeu" nu găsești înțelegere, trimite mail. Nu cred ca mai pot veni cu informații care să ajute.