anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Transfer esim prepay de la fold 6 la fold 7 esuat in roaming

kicku
Junior

Buna ziua,

asa cum se poate citi din subiect, ieri am incercat sa transfer esimul din vechiul telefon samsung fold 6, in noul telefon samsung fold 7. Ambele telefoane erau si sunt aduse la zi cu toate update date de Samsung. Nu sunt root-ate, nu au fost vreodata.

Transferul esim yoxo intre ele facut prin app yoxo parea ca era terminata cu succes, dar dupa cateva minute, pe noul telefon a inceput sa apara cam la 10 secunde, ciclic, mesajul de eroare "provisioning failed". Incercand sa selectez conexiunea voce / date intre simul TIM ( sunt rezident in Italia ) si esimul YOXO, imi aparea pe linia YOXO "doar apel de urgenta".

Crezand ca va fi suficient un reboot la telefonul vechi, am sters profilul esim din telefonul vechi si dupa reboot la cel nou. Asta se pare ca a fost greseala mea. Trebuia sa astept sa intre pe retea pe telefonul nou.

Si aici incepe aventura si nervii gratis...

In primul rand eu nu mai locuiesc fizic in Romania dar la 2-3 ani cand vin in Romania, doresc sa am acelasi nr de telefon iar (putinii) amici care ii mai am, sa ma poata gasi pe acelasi nr de telefon, nu de fiecare data cand vin in Ro sa fiu nevoit sa activez un nr nou. Sunt dispus sa cheltui 60€ pe an fara sa utilizez linia, doar ca atunci cand ma intorc in Ro in vacanta, sa nu fiu nevoit sa iau totul de la capat.

Ca atare, ieri am fost nevoit sa cer ajutor prin app la operatorii YOXO: DEZASTRU.

YOXO in general e foarte bun in roaming ( cel putin in nord Italia ) si de multe ori calitativ fie voce fie date functioneaza mai bine decat TIM. Ca pret este foarte aproape de ce am pe TIM.

Dar cand se ajunge la ajutor operatori, rezolvare probleme... se ajunge la situatii absurde si deseori ridicole.

In cazul meu, "scurt pe doi" datorita faptului ca nu mai am profilul esim pe telefon ( care este necesar pt primirea sms-ului otp ), sunt obligat sa vin in Romania ca sa obtin codul QR prin care pot reactiva profilul esim.

Adica...trebuie sa cheltui aproximativ 200€ de avion fara sa mai tin cont de drum parcare carburant doar pentru ca yoxo obliga vechii clienti ( ...si aici vine ridicolul! ) care au fost precedent identificati online FARA SA FIE PREZENTI FIZIC in magazin, de ei insasi, sa se prezinte intr-un magazin yoxo / orange, unde dupa o verificare ( fizica!? ) li se va da noul cod QR.

Adica, logica bulversata...cei care au fost recunoscuti de YOXO prin autentificare online, ulterior, adica asta se poate intampla si dupa 3 zile ca de exemplu, nu mai sunt recunoscuti ca fiind cei care pretind ca sunt demonstrand asta cu propriul document de identitate. ABSURD si RIDICOL.

Explicatiile operatorilor interpelati...in afara de faptul ca iti fac copy / paste la raspunsuri sunt oribil de absurde.

Ambii operatori mi-au subliniat ca totul se poate face doar din aplicatia yoxo. Pai oameni buni...mie pe aplicatie in telefon imi zice ca numarul este activ. Aplicatia a fost transferata corect de pe telefonul vechi pe cel nou.

Asadar, ce-i impiedica pe cei din YOXO in situatii din astea sa ceara vechiului abonat doua documente de identitate prin care sa demonstreze ca este cine spune ca este. Carnet de conducere, pasaport, carte de identitate, etc.

In schimb blocheaza orice strada pt cei care nu au posibilitatea de a merge spre un magazin, totodata dau posibilitatea de a face un nr nou , totul online. Adica clientii vechi...ne doare la basca de ei, dar pt cei noi inchidem un ochi!

Si aici vine absurdul sau cum se spune prin partile astea "cataratul pe oglinzi".

Hai sa ne punem in locul unui hot.

Am furat un telefon care costa o cifra considerabila...ce interes am sa fiu urmarit? 

Primul lucru care o fac cand se fura un telefon e scos simul din el si / sau daca esim, inchis telefonul instant, chiar pt a nu fi gasit. Asadar de ce eu hotul as vrea sa trec esimul pe numele meu, sau sa zicem pe un nume fals? In afara de faptul ca pot fi gasit in cateva minute, e ca si cum le-as declara celor din yoxo ca eu sunt hotul.

Bun, hai sa zicem ca hotul reuseste cumva si sterge profilul de pe telefon. Eu, proprietarul legitim, cer la yoxo ca sa fie reactivat cu scopul de a gasi telefonul, la care yoxo raspunde ca vrea sa fiu prezent in magazin. Intre timp telefonul fie de valoare sau nu, devine piese de schimb. Pai in cazul asta YOXO nu favorizeaza furtul? Unde sta securitatea care o declara???

Asadar care ar fi motivele de securitate pt care yoxo blocheaza reactivarea esim-ului, mai ales cand proprietarul legitim poate demonstra  cu mai multe documente ca este cine declara ca ar fi????

 

Asadar unde sta avantajul publicizat de a avea esim? Ca daca fac vreo greseala, sau daca soft-ul are un bug si nu finalizeaza corect transferul intre telefoane...raman fara numar.

Cu alte cuvinte: ai sim fizic? Bun, ti-l plimbi intre telefoane de cate ori vrei fara sa apara stiu eu ce bug in timp ce o faci si fara sa ti se zica ca la esim ca o poti face de maxim 3 ori pe an. Adica ai voie sa skimbi maxim 3 telefoane pe an. Absurd!

Asadar, pt cei din afara tarii, stati atenti la esim, probabil nu-i o solutie ideala.

Mi-am scris "of-ul" aici pt ca am vazut ca sunteti foarte bine informati, comunitatea este activa si vad ca multe din probleme sunt rezolvate. Mi-ar place sa nu citesc raspunsuri "du-te domnule la altii" sau "nu te obliga nimeni sa stai la ei", ori "cumpara-ti un sim fizic"...adica lucruri la care deja m-am gandit.

Va salut si va multumesc pt eventuale idei /solutii.

6 Răspunsuri 6

FLo1
#StarMember

Salut @kicku. Povestea nu este unică, este regretabilă, dar putea fi ocolită cu respectarea unei simple condiții: Nu activa SIM / Nu schimba eSIM în roaming. De ce? Pentru că e nevoie de conectare în rețeaua Orange RO,înainte de o conectare a SIM-ului la un operator local. Iar experiențele de tip test nu le recomand în roaming fără alternative de backup. Yoxo nu este vinovat. Similar era și cu abonament standard sau prepay. 

Așadar da, numărul îl gestionezi din aplicație și este activ, dar îl vei configura corect doar la revenirea în România. 

Va multumesc pentru timpul pierdut ca sa imi raspundeti.

Binenteles ca la fapt implinit apar intotdeauna ce era bine sa fi facut si ce nu, dar na...

Inainte sa incep transferul m-am asigurat ca indeplinesc conditiile care sunt scrise in aplicatie. Postez un screenshoot cu acestea.

Dupa cum se poate vedea, nu apare scris ca trebuie sa fiu pe reteaua "mama" si nici ca nu se poate face in timp ce esti in roaming.

Daca e sa vorbim de vina...in cazul meu vina ar fi impartita intre mine ( ca am sters profilul inainte sa am confirmarea efectiva ca instalarea pe noul telefon functioneaza 100% si yoxo pentru ca in lista de mai sus putea sa mai adauge un rind "...activarea / transferul unui esim se poate face exclusiv in reteaua orange / nu in roaming.." )

Adica nu li se consuma cerneala daca mai adaugau si asta...nu?

Dar cum astea sunt situatii noi, cazuri sa zicem exceptionale, as vrea sa vad din partea yoxo o modalitate de a repara situatia, tip: ...domnu cutarescu o facem o semnalare la departamentul x unde sa adauge asta in lista de conditii si o sa incercam ( macar ) sa va ajutam sa rezolvati situatia avand in vedere ca e partial vina noastra, partial a dv.. In schimb am avut parte doar de copy paste de la operatori si "usa trintita in nas" cu ne pare rau trebuie sa va deplasati intr-un magazin.

Nu mi se pare un comportament prietenesc.

Chiar zilele trecute am cumparat doua telefoane cu esim pt rude chiar datorita facilitatii de a activa esim online fara sa fiu nevoit sa ma deplasez in tara. Am telefoanele inca noi sigilate...dar la situatii de genul asta prefer sa iau sim fizic pt ambele si sanatate si pace voua yoxo.

delfinas
#StarMember

kicku, bun venit in Comunitate!!!

Din pacate, ce a spus Flo e real, orice SIM trebuie activat in reteaua sa, in cazul de fata Orange, deci trebuie sa fii in Romania cand faci asta, ca sa isi "ia semnalul". In strainatate, nu ai acces la reteaua mama.

Mai e o pb, roamingul e pentru deplasari temporare, nu pt cei care au rezidenta in alta tara.

Cel mai bine folosesti numarul italian, inclusiv in Romania, unde te poti folosi de avantajele WhatsAppului. 

DETALII: https://www.yoxo.ro/help/ce-inseamna-utilizare-rezonabila-a-serviciilor-roaming-in-see/

Si da, e mai ok sa ai SIM fizic, il poti transfera mult mai simplu dintr-un telefon in altul.

Iti multumesc pentru intampinare si pentru timpul ce ai pierdut ca sa-mi raspunzi.

Depasesc situatia cu simul pe reteaua lui s.a.m.d. pentru ca probabil ati citit deja mai sus ce si cum.

As vrea sa va raspund la ce ati scris in legatura cu roamingul care este pentru deplasari temporare, nu pt cei care au rezidenta in alta tara.

Asta este o situatie care ar fi bine sa fie clarificata:

-am domiciliul in Ro

-am resedinta in It

Sunt doua lucruri care nu contrazic regulamentul yoxo care recita asa:

În cazul în care există dovezi că serviciul Roaming a fost utilizat într-un mod abuziv sau anormal, YOXO / Orange România avertizează Clientul cu privire la comportamentul detectat iar, în absența unei modificări a comportamentului de consum, poate aplica o suprataxă la valoarea serviciilor de roaming SEE pe toată durată utilizării abuzive sau anormale. YOXO încetează să aplice suprataxa de îndată ce comportamentul clientului nu mai indică riscul unei utilizări abuzive sau anormale a serviciilor de roaming și acesta face dovada rezidenței/legăturilor stabile cu România.

  • YOXO / Orange România este îndreptățit(ă) să cunoască locul de reședință sau legăturile stabile ale Clientului cu Teritoriul, putând în acest sens să solicite Clientului documentele necesare. Lista documentelor o poți găsi aici.
  • În cazul în care Clientul nu prezintă YOXO / Orange România documentele care să dovedească reşedinţa în România sau legăturile stabile cu România, YOXO / Orange România va putea aplica o suprataxa Serviciului de Roaming SEE. 

Dupa cum vezi yoxo face diferenta intre resedinta si domiciliu. Domiciliul este cel care apare pe cartea de identitate. Resedinta poate fi a doua locuinta care poate fi oriunde, in Ro sau SEE sau oriunde.

Eu esimul care il aveam il foloseam foarte probabil cativa mb la 2-3luni. ( cand sunt in situatii gen acoperire zero TIM si am urgente sau alde ). Voce, 0 minute. SMS=0. Mai concret...cred ca vorbim de maxim 50mb, zero sms si zero minute voce in 365 zile.

Dupa cum scrie in regulament... "

  • Nu se iau în calcul zilele în care telefonul este pornit / înregistrat într-o rețea dar nu ai niciun eveniment (apel primit / efectuat, trafic internet sau trimitere de SMS) sau dacă ai telefonul închis. "

Cam la 2-3 ani cand vin in vacanta in Ro, ( 2-4 saptamani ) il folosesc normal si incerc sa folosesc doar yoxo cu scopul de a arata ca nu este un nr mort.

Si chiar daca yoxo considera ca fac abuz ( care in baza regulamentului nu se poate numi asa ), nu poate altceva decat sa ma taxeze suplimentar. Mare paguba😀

"Cel mai bine folosesti numarul italian, inclusiv in Romania, unde te poti folosi de avantajele WhatsAppului. "

Asta a fost alt motiv pt care am vrut nr romanesc. De cele mai multe ori cand sunam cu nr italian pe cele romanesti, multi nu raspund din cauza ca le este frica ca este vreo smecherie la mijloc, frauda sau cine stie ce. Altii se gandesc ca raman fara credit pe telefon, altii ca e spam s.a.m.d..

Oricum fie, nu am incalcat regulamentul, chiar mai mult: cheltuiesc aproximativ 60€ pe an ca sa tin un nr de telefon "viu", si-l folosesc ( atunci cand sunt in Ro ) maxim 1 ora de voce si maxim cativa Gb in 365 de zile si totul pe teritoriul Ro. Exceptii cazuri de urgente cum am scris mai sus.

Va multumesc pt timpul acordat si sper ca cineva din yoxo cu putere de decizie sa ia in considerare cum am mai scris, ca vina fiind impartita, se poate corecta din mers ceva ceva " ca sa impace capra cu varza".

DanielaH
Moderator

@kicku, mulțumim mult pentru faptul că ai împărtășit experiența ta aici cu noi, în Comunitate.

Vom transmite feedbackul tău colegilor noștri de la Yoxo.

Va multumesc pentru timpul dv..