la 05-04-2023 10:47 AM
Buna ziua,
Am activat zilele trecute un abonament Orange fiber + TV, cu ONT/Router ZTE F6600.
Routerul ZTE este configurat in mod bridge, cu acces extern IPv4 si este conectat local la un alt router ASUS, configurat cu IP automat pe WAN.
Rețeaua interna funcționează normal iar viteza la speedtest.net este aprope de parametrii maximi ai abonamentului, atât pe LAN cat si pe WLAN.
In browser, whatismyipaddress returnează pentru IPv4 o adresa de tip 92.180.x.xx.
Pentru a putea accesa serverul OpenVPN configurat in router, am configurat un serviciu gratuit DDNS prin noip.com.
Pentru OVPN am făcut setări similare cu ce aveam la DIGI unde funcționa bine in toate scenariile, dar nu aveam DDNS-ul prin noip ci prin serviciul lor intern DDNS.
Problema este ca mă pot conecta la OVPN doar local, însă din afara rețelei serverul nu este accesibil.
Cand ma conectez local, pe noip.com in log-ul de conectare imi apare la Last Login IP: 92.180.x.xx, adica acelasi IP obtinut pe whatismyipaddress. In schimb la IP / Target imi apare 192.168.xx.xxx.
Trebuie oare modificat in ZTE pentru portul LAN1 ca ‘extern’ in loc de ‘local’? Sau configurarea OVPN ar trebui facuta in mod TAP in loc de TUN? Un IP fix ar rezolva problema?
Multumesc!
05-04-2023 03:29 PM - editat 05-04-2023 03:40 PM
Colegii de la departamentul tehnic ne-au confirmat ca au activat funcția bridge pe CPE.
Recomandarea este să efectuezi un restart la CPE/Router (reboot, nu factory reset).
Te așteptăm să revii cu vești bune.
la 05-04-2023 12:16 PM
Salut, @mmp, și bun venit în Comunitate!
Vom cere și noi părerea colegilor de la departamentul tehnic. Revenim când primim un răspuns. Până atunci, sper să primești recomandări de la ceilalți membri din Comunitate.
la 05-04-2023 12:20 PM
@mmp: Bun venit în Comunitate. Din cele menționate de tine nu pare să fie vreo problemă. Totuși, am mențiunea următoare pentru întrebarea din finalul mesajului: Așa cum ai intuit, modifică în ”extern” accesul, adică ”Client access” este necesar a fi atât ”local” cât și ”extern sau internet”(după caz/model). Revino cu actualizări ale situației pe topic.
la 05-04-2023 12:55 PM
Salut din nou!
Colegii ne-au spus că este posibil să fie necesare anumite modificări și din acest motiv vor avea nevoie de mai multe informații. Te rog trimitre-ne în mesaj privat codul de abonat. Mulțumim.
05-04-2023 03:29 PM - editat 05-04-2023 03:40 PM
Colegii de la departamentul tehnic ne-au confirmat ca au activat funcția bridge pe CPE.
Recomandarea este să efectuezi un restart la CPE/Router (reboot, nu factory reset).
Te așteptăm să revii cu vești bune.
la 05-04-2023 03:49 PM
Se pare ca acum functioneaza, problema era ca modul bridge nu era activ cum am crezut initial din interfata routerului.
Va multumesc!
la 05-04-2023 03:53 PM
Mulțumim și noi pentru confirmare!
Mă bucur că funcționează. Te mai așteptăm în Comunitate.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor