la 19-05-2025 07:32 PM
Astazi am instalat internet 2300 prin FO de la orange. Am urmatoarea configuratie:
1. Routerul furnizat este ZTE F6605R 2.5G si este configurat pe modul bridge)
2. Router deco S7 si este configurat pentru conexiunea la internet pe modul dynamic IP si spre surprinderea mea la IP alocat am o clasa privata de forma 192.168.x.x.
cu vechiul provider aveam (digi) aveam conectivitate PPPOE si aveam serviciul DDNS oferit. IP alocat era mereu un IPv4 din clase publice.
Exista vreo solutie tehnica prin care as putea sa accesez reteaua locala din internet? Sa pot face DDNS , serviciu ce este oferit si de TPLink?
23-05-2025 10:02 PM - editat 23-05-2025 10:03 PM
Revin cu vesti 😄 . Se pare ca, cei de la suport tehnic au configurat router-ul in modul bridge, dar aceasta operatiune se realizeaza intr-o aplicatie si cea din urma trimite comanda catre router ( ei nu se conecteaza fizic pe router) si am fost redirectionat catre o echipa L2 / L3. Ceea ce au facut colegii, nu stiu exact, dar in acest moment am IP Public pe interfata WAN a router-ului meu si ma pot conecta cu un DDNS la reteaua interna.
Multumesc pentru suport.
la 20-05-2025 12:03 AM
@MihaiC3: Bun venit în Comunitate. La o căutare în comunitatea Orange găsești subiecte similare. Dar în cazul tău, dacă vei căuta IP-ul extern (cel de pe WAN-ul routerului ZTE) ar trebui să ai IP-ul căutat, care în nici un caz nu va fi de forma 192.168.X.Y. Pe de altă parte, LAN-ul ZTE sigur îți va oferi pentru ”deco S7” un IPv4 de tip ”192.168.x.x”, doar e conectat prin DHCP la ZTE. Așadar, chiar dacă nu ai un IP static, configurează în routerul „deco” acel cont dee DDNS. Poate fi cel de la TPlink, sau poate fi unul comun și gratuit, precum DDNS.net, NO-IP.com... etc. Ulterior, pentru simplificare, poți activa pentru test serviciul DMZ pentru a verifica dacă IP-ul tău este vizibil / accesibil din internet ca adresă de IPv4.
Succes și te așteptăm cu vești bune.
la 20-05-2025 07:58 PM
Multumesc @FLo1 pentru raspuns si ajutor! In cazul meu am fost asigurat de catre colegii de la tehnic ca router-ul ( ZTE F6605R) este in modul bridge si de aceea mi s-a parut si mi se pare ciudat faptul ca pe deco S7 am asignat ca IP pe WAN clasa 192.168.x.y. Din ceea ce stiam modul bridge lasa pur si simplu traficul sa treaca mai departe.
In momentul in care am sunat si am trecut in modul bridge routerul, cei de la tehnic mi-au spus sa dezactivez si wifi de pe router ( fiecare router functioneaza diferit, dar nu cred ca in momentul in care esti sigur sigur bridge poti sa mai ai trafic pe wifi ) lucru ce nu se intampla la digi cand routerul de la ei a fost in modul bridge. .
Dupa multe verificari astazi am remarcat ca pe portul WAN am o conexiune de tip bridge, dar si una de tip internet . De asemenea am remarcat faptul ca serveru-ul de DHCP pe routerul ZTE F6605R este pornit.
Voi mai investiga pentru ca in momentul de fata nu am o solutie.
E si maine o zi 😄
PS. Am citit si restul topicurilor si cel mai apropiat a fost topicul : https://comunitate.orange.ro/t5/echipamente-si-setari/zte-zxhn-f6605r-în-bridge-oro/td-p/177959
la 20-05-2025 08:32 PM
Salut @MihaiC3 și mulțumesc pentru feedback. Ca o configurare bridge, nu mai interesează LAN-ul sau WLAN-ul primului router, adică ZTE. Atât Wifi cât și LAN se va utiliza de pe al doilea router. Și bineînțeles, un IP de tip 192.168.x.y.... sigur nu e extern. Și desigur, din LAN-ul cu DHCP al ZTE vei conecta al doilea router prin WAN. Alte configurări le faci tot pe al doilea router, care sigur nu e cu funcții blocate.
Numai bine.
23-05-2025 10:02 PM - editat 23-05-2025 10:03 PM
Revin cu vesti 😄 . Se pare ca, cei de la suport tehnic au configurat router-ul in modul bridge, dar aceasta operatiune se realizeaza intr-o aplicatie si cea din urma trimite comanda catre router ( ei nu se conecteaza fizic pe router) si am fost redirectionat catre o echipa L2 / L3. Ceea ce au facut colegii, nu stiu exact, dar in acest moment am IP Public pe interfata WAN a router-ului meu si ma pot conecta cu un DDNS la reteaua interna.
Multumesc pentru suport.
la 23-05-2025 10:57 PM
Mulțumim Mihai pentru feedback și marcarea soluției. Mă bucur că s-a clarificat problema și mai ales ai avut parte de suportul necesar configurării necesare. Te mai așteptăm în Comunitate și cu alte contribuții, răspunsuri și soluții. Pe curând.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor