anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Cât de greu poate fi să cauți informația de care ai nevoie?

Neaplicabil
Cât de greu poate fi să cauți informația de care ai nevoie? Aici în Comunitatea Orange dar și în general în viața de zi cu zi?
Eu am ajuns să fiu apostrofat de către moderatorii de aici pentru chestii absolut rezonabile, dar în același timp fenomenul de a duplica conținutul pe teme care au mai fost discutate este o practică tolerată sau poate ignorată.
Și astfel informația cu adevărat utilă se pierde sub un munte de întrebări postate doar pentru simplul motiv că autorul nu și-a bătut capul să afle singurel un răspuns aflat la un search distanță... și aceasta se întâmplă și în viața de zi cu zi: tineri care se joacă cu cele mai noi flagship-uri te opresc pe stradă ca să te întreb cum ajung la... sau alte chestii aflate în vârful degetelor lor... noaptea minții pentru mine, să ai acces la un munte de informații și în loc să înveți să diseminezi tu să contribui prin atitudinea ta la gunoi informațional.
Pur și simplu, ceva ce trebuie să fie util și funcțional devine inestetic și greu de utilizat fără a declanșa acel sentiment că te afli într-un loc fără cap și fără coadă, într-un loc în care toți vorbesc și nimeni nu ascultă, toți scriu și pun întrebări dar nimeni nu citește și nu așteaptă răspunsuri.
Uneori simt că... îmbătrânesc... puțin câte puțin... deși eu zic că sunt încă tânăr...
14 Răspunsuri 14

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver
Salut, alterego! O sa-ti raspund intai la partea legata de Comunitate, pentru ca presupun ca asta a declansat si intrebarea. :) Nu e greu. Oricum, am senzatia ca intrebarea ta are un usor iz retoric. :)) Dar vezi tu, asa e pe fiecare forum. Si cateodata informatia e impartita in mai multe locuri. Nu prea poti sa inchizi pur si simplu thread-uri care fiecare dintre ele are cate o chestie interesanta sau utila. Plus ca mai e o problema. Nu e greu sa cauti. Dar trebuie sa stii ce si cum sa cauti. Si uneori (de multe ori) thread-urile nu au nume foarte intuitive. Sunt nume generice. Gen: "problema roaming abonament". Si nu-ti foloseste la nimic search-ul, pentru ca titlul thread-ului este unul generic. Sunt 'nspe mii de thread-uri pe subiectul roaming, la fel de multe legate de abonament, si nu mai spun cat de multe probleme. Deci, nu prea ai ce sa cauti ca sa-ti dea ceea ce gasesti. E important sa cauti, e adevarat. Dar daca ceea ce cauti nu corespunde unui thread din comunitate, n-o sa-ti gaseasca nimic. Sunt thread-uri pe care eu unul le gasesc cu search pe Google, sau in Comunitate, doar pentru ca imi amintesc un cuvant cheie din titlu. Altfel n-am nicio sansa sa-l gasesc. Search engine-ul Comunitatii, din cate am putut eu sa vad, cauta doar in titluri. Nu si in continut. Deci, daca titlul nu e bun de la inceput, si intrucat nu avem tag-uri (hint, hint :)) ...e foarte greu sa gasesti ceea ce cauti. Pe langa asta, exista, evident si sindromul "mi-e lene sa caut" sau "e mai eficient sa deschid un topic nou". Avand in vedere ca sunt atat de multe rezultate, e mai simplu sa deschizi un thread nou, decat sa le iei pe fiecare in parte la mana, in speranta ca vei gasi ceea ce cautai. Cat despre cealalta parte...well, nimeni nu s-a nascut invatat. Si, din nou, daca tu ti-ai luat telefon pentru Facebook/WhatsApp/Tik Tok si mai stiu eu ce...normal ca n-o sa stii chestii mai tehnice, cum ar fi de exemplu editarea unui APN, trecerea dispozitivului pe mod avion ca sa eviti un restart, care de obicei ia mult mai mult, si mananca mai multa baterie, nu vei sti de ce pe 5G ai semnal mai slab si mai putin "potent" decat pe 4G, 3G si 2G, si uite asa... Sunt telefoane smart. Dar daca ownerul nu foloseste la capacitate maxima tot ce-i ofera acel telefon, normal ca o sa aiba intrebari. Si da, exista Google pentru orice intrebare, oricat de stupida, dar cand ai pe cineva pe care poti sa-l intrebi personal...sa cauti tu, parca devine o munca inutila, nu? :)) De-asta se intampla fenomenul asta. Nu e unul nou, si cu siguranta nu e unul care o sa dispara prea curand. Ai uneltele. Dar trebuie sa si stii/vrei sa le folosesti. 🙂
Client Orange

Neaplicabil
Cine lucrează des știe. Dar cei care schimbăm odată la câțiva ani un device uitam. Eu dintotdeauna am făcut singur majoritatea manoperelor la telefon, sau calculator ori tv. Sunt oameni greoi pe forumuri care fac bășcălie de cei care întreabă ceva. Uite acum, am uitat daca la telefon simul se introduce in slotul 1 sau in doi, și am uitat și care e Nr 1 sau 2 in ordinea din sertar. Căutați cu Google și vedeți că nu e ușor să găsești. La noul telefon nu îmi rămâne decât să deschid înainte sertarul meu și să văd cum am băgat acum câțiva ani nanosimul, în ce slot. Având în vedere că a funcționat corespunzător înseamnă că aia e ordinea firească. Ori Nr 1 e cel din fund, ori invers dar nu mai știu care și cum e.

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver
Asa e. Nu suntem toti la fel. Si ceea ce pentru unii poate fi "second nature", pentru altii va fi greu de inteles. E normal, si e ok ca e asa. Suntem diferiti si avem aptitudini diferite. Daca pentru unii, tehnologia nu e punctul forte, nu inseamna ca nu au unul pe alt domeniu, sau nu au alte aptitudini si abilitati pe care cei cu tehnologia nu le au. Credeti-ma, sunt surprins in fiecare zi de cate un skill pe care il vad la oameni, si pe care il apreciez, pentru ca stiu ca eu n-as putea sa fac niciodata lucrul ala, sau sa-l fac atat de bine. Si nu sunt invidios sau ceva. Ci mai degraba ma face sa respect si mai mult abilitatile persoanei respective. Mai ales cand stiu ca cel mai probabil sunt dublate de foarte multa munca. Acuma, referitor la ce ziceai tu, presupun ca depinde de la model la model. In general, cel din interior e SIM1, cel de la "margine" e SIM2. Si in general are functie dublata cu un Card MicroSD. Deci, fie folosesti ambele slot-uri pentru ambele SIM-uri, fie folosesti un SIM in slot-ul 1, si un MicroSD Card in locul SIM-ului 2. De asemenea, la majoritatea telefoanelor, exista fie un sticker, fie tiparit cumva pe tavita respectiva a SIM-urilor, care e care. Deci, practic, tot ce trebuie sa faci e sa iei o cheita din aceea de SIM (sau o agrafa de birou), sa scoti tavita, si sa vezi exact care e care. SIM-ul poate fi introdus in oricare dintre slot-uri, cu conditia sa nu vrei combo-ul de mai sus cu SIM1 + MicroSD, caz in care, daca nu ma insel, SIM-ul trebuie sa fie in Slot-ul 1, iar MicroSD-ul in Slot-ul 2. In general, se introduce in Slot 1, pentru ca pe Slot 2 sunt telefoane care nu au 4G (maxim 3G). Sunt telefoane care au 4G pe ambele, si poti selecta din soft, care Slot va avea 4G si care va avea 3G. Dar din nou, in general, Slot 1 va fi cel "principal", cu 4G, Slot 2 va fi cel secundar, posibil doar cu functionalitate 3G, sau cum ziceam, optional cu card MicroSD. Dar chestiile astea le poti invata pe parcurs. Si e foarte bine ca te intereseaza sa le stii.
Client Orange

Neaplicabil
@arsradu, de ce ai duplicat ultimul răspuns?

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver
Nu ar trebui sa fie duplicat... La mine apare o singura data pe site. Dar e adevarat ca a fost editat. Si e posibil ca din cauza sistemului de auto-moderare, sa se fi postat de doua ori. Cum ziceam, mie unul imi apare o singura data. Dar daca pentru ceilalti apare de doua ori, o sa am rugamintea pentru un moderator, sa stearga unul dintre mesaje.
Client Orange

Neaplicabil
@arsradu, acum a rămas doar unul... am și primit 2 notificări

Neaplicabil
Arsradu, e un Xiaomi Redmi Note 10 5 G luat acum la reînnoire de la Orange . Așa parcă știu și eu că slotul dinspre exterior este doi și unu este primul din tăviță pentru că așa e la actualul meu Redmi 9 . Mulțumesc mult .

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver
E din cauza sistemului nostru de auto-moderare care incepe si blocheaza postari pentru cuvinte comune. Problema e ca nu stim ce cuvinte blocheaza, ca sa stim sa le evitam. Asa ca, daca vrei sa se publice mesajul, trebuie sa-ti dai singur seama ce mama lui de cuvant ar fi putut sa cauzeze problema, si sa-l editezi, dupa care sa resubmiti. Ceea ce aparent cauzeaza chestia asta. Am mai zis asta si cu alte ocazii. Dupa parerea mea, functia aia de auto-moderare mai mult incurca decat sa ajute. Dar am inteles ca exista destule situatii in care e binevenita. Asa ca…ne adaptam. :)) Sorry, intentia nu era sa spamez.
Client Orange

Neaplicabil
@arsradu dar dacă facem trimitere la stațiunea turistică din Croația cu conotații bărbătești se auto-sesizează?

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver
Tool-ul de auto-moderare? Cu siguranta. :)) Daca se auto-sesizeaza la cuvinte comune, la statiuni turistice din Croatia, cu siguranta se activeaza. :)))
Client Orange

Vio73
#StarMember
Salutare! Și eu cred că nu ar trebui să existe topicuri duplicate, dar realitatea spune altceva și trebuie să ne adaptăm la ea. Observ că unele subiecte sunt dezbătute, sub diverse forme, chiar de mai multe ori. Nu văd nicio problemă că o persoană caută un răspuns, pe care îl poate găsi sau nu, iar dacă nu, întreabă în Comunitate. Sigur, mulți o fac fără să caute, dar nu văd nici aici nimic deplasat! Acum, fiecare cu părerea lui, dar trebuie să fim toleranți, atâta timp cât întrebările și răspunsurile sunt în limita bunului simț! Părerea mea!

DanielaH
Moderator

Salut tuturor!

 

După cum probabil ați observat, evităm să avem în Comunitate topicuri dublate, în special cele de tipul ‘’Cum aflu parola Orange‘’ sau ‘’Când se livrează iPhone 12‘’.  Imediat ce le sesizăm le închidem și facem trimitere către link-ul sau link-urile pentru cele existente. Dacă însă aceste topicuri au acumulat deja câteva comentarii, atunci nu le mai închidem din respect față de inițiator (care își va urmări propriul topic) și față de membrii care au oferit răspunsuri acolo.

 

Deasemenea încercăm ori de câte ori este posibil să modificăm titlurile întrebărilor care nu sunt foarte clare sau care sunt foarte generice, tocmai pentru ca topicurile să fie returnate de Google sau de Comunitate printre primele rezultate la căutare. Încercăm totuși să nu schimbăm foarte mult ceea ce a scris inițiatorul și binențeles să avem acordul lui pentru modificare.

De exemplu un topic denumit Probleme roaming abonament” poate fi redenumit/ completat cu “Probleme roaming abonament UK” pentru a fi mai relevant la o căutare simplă. Facem frecvent astfel de modificări.

 

Exact cum ați spus și voi, suntem diferiți (ce bine! 🙂) și prin urmare și comportamentul nostru de căutare este diferit. De exemplu, despre reînnoirea stocurilor pentru premiile la campania Pinata, au existat mai multe tipuri de întrebări, toate utile ținând cont de aceste comportamente diferite. Unii dintre membri au fost interesați de suplimentarea stocurilor, alții strict de livrarea rucsacului, alții au sesizat că stocul s-a epuizat după doar 3 zile etc. Sigur, toate topicurile au același subiect, dar sunt returnate după cuvinte cheie diferite, ceea ce poate fi de folos. De aceea nu considerăm că este foarte neplăcut faptul că există mai multe întrebări oarecum pe aceeași temă, în acest caz.

 

În ceea ce privește motorul de căutare din Comunitate, acesta caută prioritar în titlu, apoi și în descriere și chiar în soluție și răspunsuri. De exemplu, dacă veți da căutare în bara de search după “ordonanta” (fără diacritice), veți vedea că este returnat și topicul de aici https://comunitate.orange.ro/questions/2264554-documente-raman-valabile-expira-contextul-coronavirus, unde acest cuvânt nu se regăsește nici în titlu, nici în descrierea întrebării, ci într-unul dintre răspunsuri.

 

Revenim la voi cu rugămintea de a folosi funcția de raportare de conținut în cazul în care constatați că titlul unui topic nu este potrivit sau aveți vreo sugestie pentru reformularea lui în ideea de a fi mai clar și mai ușor de găsit. Am convingerea că împreună, cu răbdare și cu încredere, putem face ca lucrurile să fie din ce în ce mai bune.

 

Mulțumim încă o dată pentru toate sugestiile!

#SăRămânemTineri 🙂

Neaplicabil
Pot și eu să rămân tânăr cu voi doamna Daniela ? Dar cu mintea de acum și sa fiu la grădiniță. Of, bine ar mai fi .

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver
Nu stiu cat de bine ar fi sa ai mintea de acum si sa fii la gradinita. :)))))))) O sa vrei sa-ti faci abonament la Orange, si tu n-ai nici buletin. Sau vrei sa te duci sa-ti iei si tu o bere, si n-o sa poti. Not fun. :)) Mersi frumos, Daniela! 🙂 Intr-adevar sunt topicuri in care, cum ai zis si tu, pare sa caute si in content. Si acum, dupa ce am mai incercat cateva chestii, intr-adevar pare sa caute si in content...dar pentru un motiv anume, in dropdown-ul cu rezultate, apar doar 5 rezultate (la mine cel putin asa e). Si, probabil ca e doar o coincidenta, ceea ce cautam ("Samsung Galaxy Watch Active 2") nu a returnat printre acele rezutate si thread-ul pe care il cautam. Foarte probabil din cauza ca in lista respectiva sunt doar 5 rezultate, si daca engine-ul prioritizeaza cautarea dupa titlu...cuvintele cautate nefiind in titlu in cazul asta, are sens sa nu gaseasca ce cautam. Dar daca dai Enter, iti returneaza mult mai multe rezultate, printre care da, si cel cautat. :) Deci retrag ce am zis mai sus, si consider ca am invatat ceva nou azi. 🙂 Mersi frumos!
Client Orange