la 27-06-2024 10:00 AM - editat ultima oară la 27-06-2024 10:14 AM de DanielaH
Avand in vedere ca toate retelele mobile din Romania ofera apeluri nelimitate nationale sau intr-o limita care nu poate fi atinsa vi se mai pare necesar acel "bip" atentionare (la inceput de apel) ca accesezi / apelezi un numar din alta retea nationala?
Personal, pentru mine acel "bip" atentionare este super enervant si nu-i mai vad rostul 😋
Ce parere aveti?
la 27-06-2024 10:13 AM
Salut Mihai. Cred că acea ”setare” este universală și implică toate conturile și pe toți operatorii. Și cum încă sunt suficiente planuri tarifare cu resurse naționale deloc limitate sau chiar la prepay cu resurse strict în rețea, o astfel de atenționare poate fi un avertisment că se consumă alt tip de resurse decât cele ”în rețeaua proprie”, care DA, acestea deja cam sunt la toți nelimitate.
la 27-06-2024 10:17 AM
Și totuși nu mai sunt sigur, dar mi se pare că acel ”bip” se reproducea atunci când ”numărul era portat”, deși pentru mine era mai util un semnal de ”număr din altă rețea decât cea în care apelezi (de care aparține apelantul)”
la 27-06-2024 10:13 AM
Salutare, nu toti au apeluri nelimitate in afara retelei (la prepaid doar Telekom nu are limite, iar la abonament Digi are 2 abonamente cu numar limitat de minute in afara retelei).
Din cate am observat, in Orange, daca apelez mai des un numar, dupa un timp nu mai intervine acel semnal de numar portat. La Digi insa... nici dupa aproape 5 ani (numarul soacrei) nu dispare semnalul respectiv... si soacra vorbeste zilnic cu sotia (numar portat pe Vodafone).
27-06-2024 10:16 AM - editat 27-06-2024 11:42 AM
Da este un lucru absolut normal.
Așa vedem cum stam la capitolul portari.🙂
27-06-2024 10:18 AM - editat 27-06-2024 10:24 AM
normal dar nu cred ca mai este necesar ... iar abonamentele de la digi mai mici de 5 euro intradevar au minute limitate dar cred ca este un procent infim...
la 27-06-2024 10:30 AM
Același procent infim poate fi comparat cu Yoxo de 9lei sau de 39lei 🙂 Diferențele între cele 2 praguri valorice sunt uimitoare, dar între cei doi operatori le consider aproape identice.
la 27-06-2024 10:35 AM
O cifra exacta o au doar cei de la Digi, dar ma gandesc ca bunicii de la tara ar putea fi o categorie care sa foloseasca acele abonamente, in special daca nepotii sau copii au Digi (deci, minute in retea plus faimoasa zicala "n-am cu cine sa vorbesc").
Totusi, daca stau bine si ma gandesc, in cele 300 minute oferite la abonamentul de 3E ma incadrez, poate chiar in cele 200 la cel de 2E. Depinde de fiecare cat de vorbaret este in alte retele.
la 27-06-2024 10:36 AM
90% dintre colegi și cunoscuți sunt pe vdf și ii înnebunesc cu bip-ul ala eu fiind portat în Orange de ceva ani 🤣
la 27-06-2024 10:39 AM
Salutare!
Sigur este util pentru anumite categorii de utilizatori! Din păcate, este inutil și enervant pentru alții. Dar ca în orice domeniu de activitate, are puncte pozitive și negative în funcție de cum privești lucrurile. Așadar, nu poți decât să ignori bip-urile respective!
la 27-06-2024 10:49 AM
Salutare,
Acel bip doar informeaza ca numarul a fost portat. Auzi sunetul acela si daca e in aceeasi retea cu tine, atata timp cat a fost portat din alta retea.
Sunt de acord ca nu mai este necesar din perspectiva costurilor, dar asta este implementarea tehnica.
S-a mai discutat pe tema asta si in trecut: https://comunitate.orange.ro/t5/altele-orange-voce/sunet-bip-la-%C3%AEnceput-de-apel-dup%C4%83-porta...
In urma cu vreo 12 ani erau spoturi pe toate canalele TV si pe la radio. Un astfel de exemplu este: https://www.portabilitate.ro/spot_porta/ANCOM%20-%20Spot%201_final_22.12.10.mp3
Conform informatiilor de la https://www.portabilitate.ro/ro-677-resurse-media :
Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor.
Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia.
Asadar... putem face o propunere catre ANCOM sa scoata acest semnal, insa ratiunile sunt pur "cosmetice" 🙂
la 27-06-2024 12:11 PM
Gandidu-ma putin, cred ca se pot pune 2 intrebari:
Fiind o obligatie legala, operatorii nu au spatiu de manevra (cred ca nici macar la nivel de costemizare audio). Nici nu stiu a cui e obligatia sa "difuzeze" acel semnal: operatorul care primeste numarul sau operatorul de la care a plecat.
Plus ca nu stiu daca un numar de strainezia va "beneficia" de acel semnal cand suna un numar portat (cand suna din tara de origine sau din Romania).
la 27-06-2024 02:44 PM
Nu cred ca am fost vreodată prea atenta la atenționare. Nu ma deranjează, dar nici nu ma ajuta.. insa, probabil ca pentru unii este necesară, dar nu cred sa fie în număr mare, pentru ca de când a aparut portarea si pana acum, mi se pare ca a scăzut timpul alocat conversațiilor clasice în favoarea mesajelor pe diferite aplicații.
la 27-06-2024 03:13 PM
M-am uitat rapid si avem asa:
- la abonament deja toate resursele sunt (nelimitat) nationale aproape la toti operatorii
- la prepay toate optiunile vin cu resurse nationale, iar fara optiuni toate costurile sunt pentru minute si SMSuri nationale, fara a diferentia in functie de retea
- la Digi resursele nationale sunt mai putine sau costa SMSurile
Asadar, exista multi oameni potential afectati de apelarea (sau trimiterea de mesaje de tip SMS) cuiva din alta retea. Pentru acestia este important sa stie daca numarul este in reteaua proprie sau a fost portat. Ca impactul e mic sau mare nu conteaza. Acesti utilizatori exista, deci exista si motive pentru a avea acel semnal sonor. Cum legea nu poate spune "Digi e obligat sa il aiba, iar ceilalti nu", toata lumea canta triluri de portare 😅
In alta ordine de idei, e o chestie buna sa amintesti oamenilor ca au optiuni: incurajeaza competitia si lupta pentru calitate. 😉
la 27-06-2024 11:49 PM
Pe mine nu ma deranjeaza bip-ul din timpul apelului. Nu i-am dat importanta. Atentionarea ca numarul s-a portat era importanta in trecut cand nu erau minute nationale nelimitate. Acum nu-i mai vad rostul.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor