anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Cum prevenim tentativele de fraudă?

Razvan
#StarMember
Detalii, cum sa nu plătim sume de bani celor care acționează în numele companiei Orange România, deși nu ii reprezintă.
1 Soluţie acceptată‚

Jay
Campion certificat
In primul rand ca s-a facut destula publicitate si cred ca lumea a inteles ca este bine sa nu dam curs mesajelor care ni se par suspecte, in care se cer date personale, parole, coduri pin, datele unor conturi persoanale etc.. Daca se solicita un raspuns urgent de asemenea se poate considera o tentativa de frauda.. cu atat mai mult daca ti se cer sume de bani pentru a beneficia de un premiu... Daca ti se pare o situatie suspecta poti contacta Orange la adresa de mail serviciul.clienti@orange.ro la numarul 300 daca esti pe abonament sau la 0374300300 daca esti pe cartela.. https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/#tentativefrauda

Vizualizare soluţie în postul original

11 Răspunsuri 11

Vio73
#StarMember
Din câte știu eu, Orange nu solicită clienților săi prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalități informații referitoare la conturi bancare, parole personale sau coduri de reîncărcare. Aceste informații sunt strict confidențiale și nu trebuie comunicate. În caz contrar îți asumi întreaga responsabilitate.

Jay
Campion certificat
In primul rand ca s-a facut destula publicitate si cred ca lumea a inteles ca este bine sa nu dam curs mesajelor care ni se par suspecte, in care se cer date personale, parole, coduri pin, datele unor conturi persoanale etc.. Daca se solicita un raspuns urgent de asemenea se poate considera o tentativa de frauda.. cu atat mai mult daca ti se cer sume de bani pentru a beneficia de un premiu... Daca ti se pare o situatie suspecta poti contacta Orange la adresa de mail serviciul.clienti@orange.ro la numarul 300 daca esti pe abonament sau la 0374300300 daca esti pe cartela.. https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/#tentativefrauda

Miha_Z
#StarMember
Nu am mai auzit de mult timp despre tentative de frauda la Orange. A fost o perioada in care persoane rauvoitoare apelau la intamplare si le transmiteau ca sunt castigatori de diverse premii si pentru a putea intra in posesia lor trebuie sa depuna o suma modica sub forma unei reincarcari si le cereau sa trimita codul de reincarcare. Stiu ca se mediatizase mult aceasta metoda de frauda si au trimis mesaje de informare clientilor Orange. Mai nou folosesc sistemele de transfer de bani pentru a reusi sa pacaleasca persoanele cu sume mari de bani. Oricum cand e vorba de a transmite informatii confidentiale sau sume de bani necunoscutilor trebuie sa fim precauti si sub nicio forma sa nu le oferim. Daca e vorba de Orange putem cere mai multe informatii la relatii cu clientii 300 si de asemenea le putem relata cele petrecute, pentru a putea preveni la randul lor alti clienti ce ar putea fi pusi in aceeasi situatie neplacuta.

Tina
Cunoscător certificat
A fost o vreme când se practica metoda reîncărcarii frauduloase a cartelelor prepay. Chiar a pățit o prietena. A fost sunată și i s-a spus ca a câștigat ceva dar trebuie sa tasteze niște coduri ca sa intre in posesia premiului. Din fericire a realizat acest lucru și s-a oprit. A primit o înjuratura... Acum nu mai este atât de ușor sa ți se dicteze niște coduri. Trebuie sa introduci și codul primit prin sms, atunci când reîncărci o cartela. Dar de principiu, trebuie sa știm ca un premiu nu cade din senin...

Vio73
#StarMember
Mai erau cu ceva timp în urmă păcălelile alea cu recalcularea facturilor. Te suna un hacker și-ți spunea că e din partea companiei. Susținea că ți-au greșit factura și că trebuie să ți-o corecteze, dar pentru asta le trebuie datele tale. Dacă picai în plasa asta, pe baza parolei ( numărul de la C.I.) își încărcau prepay-urile cu suma maximă permisă. De fapt, ei aveau dreptate cu faptul că ți-o corectau. Cunosc mai mulți care au pățit-o așa. M-au sunat și pe mine și le-am spus că, dacă sunt de la Orange, au datele mele și au închis, urându-mi o zi bună.

Razvan
#StarMember
Eu am pățit-o cu Cosmote, am tastat un cod prin telefon, de fapt cnp-ul și i-am încărcat cartela cu 5 euro.

Ascary
Campion certificat
O angajată mi-a cerut de urgență 1000 de euro că să plătească impozitul la mașină pe care tocmai o câștigase de la Orange și unde fusese aleasă prin tragere la sorti câștigătoarea premiului. Daca eram un sef rău i-aș fi dat,in schimb mi-a trebuit o juma de ora să o conving că nu câștigase nici praful de pe toba și o altă jumătate de oră să o pun în legătură cu un consultant Orange (adevărat) care sa o convingă și el că Orange cere bani doar pentru abonamente 🙂

Vio73
#StarMember
Șmecherii profită de naivitatea și neștiința, ca să nu-i zic altfel, unora dintre semenii noștri.

Miha_Z
#StarMember
Bravo Ascary, frumos gestul tau. Din pacate multe persoane cad in capcanele unor "smecherasi" dornici de a face bani usor si fara a munci. In urma multor incidente gen "metoda accidentului" la aplicatiile de Transfer de bani au inceput sa se puna limite si sa blocheze tranzactiile suspecte. Deci e un pas inainte pentru protectia clientilor.

Vio73
#StarMember
Foarte tare cu cerutul banilor pentru a revendica un premiu!

Romeo_
Senior certificat
Razvan,nu trebuie sa fim naivi.Pe acest lucru se bazeaza acesti “smecherasi” de cartier.Nu pica nimic din cer(in afara ploii,ghetii,zapezii,parasutistilor,etc,samd ;))) Nu poti castiga la un concurs la care nu ai participat si daca ai participat trebuie sa stii cat de cat regulile de participare(ca oricum nu cred ca citeste nimeni tot regulamentul,dar macar cele de baza : conditiile de participare si acordare a premiului).Altfel risti sa cazi in plasa lor.Mama unui coleg a patit celebra faza cu “Accidentul” si a incarcat saraca 8 cartele prepay crezand ca isi scapa feciorul care de fapt nu patise nimic...nici macar nu stia de ceea ce”i se intamplase”.