În lumea internetului, a calculatoarelor și a telefoanelor mobile anul zero este considerat 1 ianuarie 1970, iar stocarea timpului în sistemele informatice nu se face așa cum suntem noi obișnuiți să-l folosim ci efectiv se stochează o înșiruire de caractere care reprezintă numărul de secunde și fracțiuni de secundă scurse de la 1 ianuarie 1970.
Iată de exemplu în acest moment în care scriu acest paragraf timpul exprimat doar în secunde se scrie astfel 1636737210.
În practică însă stocarea așa zisei timestamp se poate face folosind și milisecunde (1 secundă = 1.000 milisecunde), microsecunde (1 secundă = 1.000.000 microsecunde) sau nanosecunde (1 secundă = 1.000.000.000 nanosecunde).
În practică putem folosi acest TIMESTAMP pentru a stabili cu o precizie extrem de ridicată ordinea cronologică în care mai mulți utilizatori efectuează aparent simultan aceeași acțiune.
Dacă stocăm pe server timpul cu precizie de milisecundă dacă 1.000 de persoane intră pe site-ul Orange aparent în același timp de o secundă noi vom putea pe baza timestamp-ului memorat pe server să-i ordonăm cronologic cu precizie chirurgicală.
Iar dacă vom memora pe server timpul cu precizie de microsecundă atunci putem ordona cu precizie de orologiu elvețian 1 milion de persoane care ar accesa aplicația My Orange într-o singură secundă.
Bănuiesc că aplicația My Orange și componenta acesteia, Pinata Party nu folosește stocarea TIMESTAMP decât la nivel de secundă, căci dacă ar fi stocat timpul de acces cu precizie de milisecundă, problemele pe care le vedem la revendicarea premiilor fizice nu ar mai apărea.
Puteți să mă contraziceți dacă vreți dar nu înainte de a fi siguri cum funcționează tehnologia pe care o aveți la degetul mic.
Iată un punct de plecare pentru cei interesați de subiect https://en.wikipedia.org/wiki/Timestamp-based_concurrency_control