anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Sondaj: Cati clienti Orange postpaid isi studiaza lunar facturile?

Victor_7
Junior entuziast

O intrebare pentru comunitate:

Cati dintre voi isi verifica lunar continutul detaliat al facturilor?

Intreb pentru ca, am avut surpriza - spun surpriza pentru ca in mod obisnuit daca valoarea facturilor ramane relativ constanta, nu imi bat capul sa citesc ce scrie in factura si doar o platesc - sa constat ca abonamentul mi-a fost marit la toate serviciile cu 1 euro de caciula. Contrariat am intrebat in sectiunea Contact: "de ce?".

Mi s-a raspuns ca, in urma cu vreo 2 luni, am fost atentionat in interiorul facturii ca mi se va mari abonamentul si desigur, daca nu sunt de acord, pot renunta la servicii. Dar acum e prea tarziu sa mai fac ceva pentru cele 30 de zile disponibile pentru a reactiona, au trecut.

Ce sa spun... doar ca eu verific continutul facturii doar cand valoarea acesteia depaseste "normalul meu", in rest pot sa scrie acolo si informatii secrete ale lui Putin, ca nu o stiu niciodata daca nu ma atentioneaza cineva.

Cred ca pe asta s-au si bazat "tovarasii" de la Orange cand au marit abonamentul, ca sunt prea putini care verifica continutul facturilor.

Nu inteleg practica asta, ca dupa ce ai optat pentru o oferta VALABILA 24 DE LUNI, sa te trezesti dupa cateva luni ca ti se mareste abonamentul si daca nu ai citit factura atent, tu esti vinovat.

Deci, atentie tuturor, cititi-va facturile, pentru ca cei de la Orange nu stiu sa procedeze ca alti operatori (chiar si OROC), adica sa notifice separat si clar clientii despre modificarile contractuale survenite.

In fine, cand vor expira cele 24 de luni, ma voi porta pe alte meleaguri.

15 Răspunsuri 15

Vio73
#StarMember & November Problem Solver

Salutare!

Eu îmi verific regulat facturile, lună de lună, cu atenție.

Victor_7
Junior entuziast

Numa indoiesc; avand in vedere ca sunteti un "campion certificat".

Victore, păcat că ai astfel de criterii de ”apreciere” pentru persoanele care din timpul lor își dedică timpul sprijinind cu informații utile utilizatorii (nu doar Orange) interesați de tehnologiedin această Comunitate. Nu cred că ai găsit ceva similar la alți operatori din România. Timpul și efortul acestor persoane care ți-au răspuns (dar și altele) și care au venit în sprijinul celor care căutau diverse soluții la propriile probleme nu se compară nici pe departe cu acel ”titlu” din dreptul numelui, însă ar merita cel puțin RESPECT. Alte beneficii oricum nu există.

Ca o observație, pentru că scopul topicului nu este relevant: cei din ”spatele clasei” care NU „ridică mereu mâna” și nici NU ”votează” ar fi muult mai câștigați dacă ar învăța din greșelile altora (nu doar cele personale) și ar aplica cele descrise de către cei implicați. Restul.... este inutil.

@Orange: Mutați topicul în povești ”despre Comunitate”. Locul acestuia nu este la ”Voce/Abonamente”.

O seară plăcută tuturor.

Jay
Campion certificat

Salut!

Eu ma uit doar pe prima pagina și dacă mi se pare ceva ciudat, verific mai temeinic.. 

Asa am văzut acel anunț cu mărirea prețului..  pt ca pe prima pagina scria ca exista modificări contractuale.. si am cautat sa vad unde sunt.. 

Victor_7
Junior entuziast

Inca un campion certficat.

Ma interesa mai mult ce au de spus clientii obisnuiti, nu gardienii galaxiei.... scuze, voiam sa spun "gardienii chat-ului".

Jay
Campion certificat

Si eu tot un client obișnuit sunt!

Faptul ca sunt mai atenta la detalii in timp ce alții dorm în ghete nu face părerea mea mai puțin importanta..  daca știam ca tu ești cu mot, nu răspundeam.. 

Nu sunt gardianul nimănui.. daca la userul meu scrie campion certificat este pentru ca am ajutat alți clienți timp de câțiva ani cand s-a pornit proiectul acestei comunități.. perioada în care am dat de multi din ăștia ca tine.. motiv pentru care am și renuntat sa-mi mai consum puținul timp liber și nervii în comunitate..

Ce sa-i faci?!.. E greu sa verifici inainte sa arunci cu pietre.. nu stiu ce ne-am face daca n-ar exista ăștia perfecti si importanți ca tine.. 

Victor_7
Junior entuziast

Gata m-ai prins, m-ai pus la punct.

Ca sa ma fac mai inteles, pe mine ma interseaza parerea celor multi si tacuti. Si da, am o problema cu "overachiever-ii" din prima banca care sunt mereu cu mana pe sus, "eu doamna invatatoare, eu stiu, eu stiu mereu!"

Sunt doar curios ce au de spus cei din spatele clasei, cei care nu participa la luarea deciziei, cei care nu merg la vot, cei care accepta si nu zic nimic.

Pololică
#StarMember

Și subsemnatul! Nu la virgulă, dar mă uit să văd dacă am notificări pe ea (am prins una și la Digi, nu doar la Orange, în urma cu vreo 3 ani când au rotunjit tarifele).

Problema nu este dacă noi, cei care răspundem mai des în comunitate, ne uităm în facturi, ci de ce atât de mulți clienți nu le verifică (și nu doar la un furnizor, ci și la restul). 

De ce?! Pentru ca nu ne intereseaza. Si, serios vorbind, de ce ne-ar interesa? Adica majoritatea dintre noi, se asteapta ca furnizorii de servicii (nu numai telecom) sa fie transparenti, corecti, etici si onesti si sa nu speculeze obiceiuri de masa pentru a mari preturi si tarife "sub radar".

Atata timp cat am o oferta cu un pret acceptat si pe o perioada enuntata clara, de ce ar trebui "sa tremur", la figurat, in fiecare luna ca poate nu m-am uitat sa vad ce scrie in factura aia si cine stie ce lucruri esentiale pentru supravietuire sunt scrise acolo.

La toti furnizorii de servicii cu care am avut si am contract, am fost notificat clar, separat si evidentiat si prin mai multe canale de comunicare (inclusiv sms) asupra modificarilor de tarife si preturi. La toti, cu exceptia Orange, de data asta.

O intrebare: omul face greseli, sa inteleg ca un soft nu poate face? Doar este creat de om pana la urma.

Gandeste-te in felul urmator: tu (clientul) poate oricand rezilia acel contract. Si mai mult: nu vei fi tarat prin tribunale pentru incalcarea acelui contract (desi invers se poate). Nu vad echilibrul de forte (nu in speta de fata). Oferi aceeasi garantie ca si Orange (in cazul de fata).

Totusi, in contract ai stipulat ca fiecare parte este obligata sa notifice. Poti sa ne arati in contract cum ar trebui sa arate notificarea din partea Orange? Nu de alta, dar sigur ai citit si inteles contractul si ai introdus si clauzele tale.

arsradu
#StarMember

Salut Victor,

Da, inca un “gardian al galaxiei” iti raspunde. Si am rugamintea sa-mi aloci 1 minut pentru parcurgerea textului de mai jos, pentru ca s-ar putea sa te surprinda…sau nu. 🙂

Majoritatea oamenilor nu-si citesc facturile. E un fapt cunoscut.

De ce? Simplu: pentru ca nu au timp, nu asteapta modificari subite de tarif, platesc din My Orange, unde, cu cateva click-uri ti-ai platit factura si unde evident ca nu vezi mesaje de genul asta, pentru ca le face altcineva platile, si pentru ca e o factura, nu un roman de Sandra Brown sau J.K. Rowling. Nu e o lectura pe care sa o parcurgi cu placere sau interes. E o factura! Te anunta ca ai de dat bani (daca nu cumva e cu minus 🙂 ). Nimeni pe lumea asta nu cred ca e incantat de asta. :))

Deci da, realitatea este ca majoritatea oamenilor nu citesc in intregime (sau deloc) facturile. Dar binenteles, sunt si oameni care o fac. Fie pentru ca le place, fie pentru ca vor sa fie mereu la zi cu ultimele modificari. Dar aici nu vorbim de ei, vorbim de majoritatea oamenilor in general, si majoritatea abonatilor in cazul asta concret.

Acuma, faptul ca Orange ar fi facut lucrul asta intentionat, stiind foarte bine ca nu se citesc facturile, e doar o speculatie pe care nu avem cum sa o probam. Dar e o posibilitate. Personal si eu consider ca modificarile de genul asta trebuie anuntate cat se poate de vizibil. Pe prima pagina a facturii, nu pe a doua. In aplicatie intr-un banner cu text rosu sa iasa in evidenta… 

Ceva de genul: "/!\ATENTIE, s-au marit facturile. Cititi mai jos!"

Deci, da, metode de a face acel mesaj mai vizibil probabil ca ar fi fost. De asemenea, banuiesc ca se putea trimite un email/sms etc in care sa anunte doar asta.

Ar fi fost in interesul Orange? Nu, binenteles ca nu. Ar fi luat lumea cu asalt toate metodele de contact (300/Djingo etc), de nu mai putea sa sune nimeni pentru nicio alta problema? Cu siguranta. Ar fi facut clientii sa plece? Probabil… Dar macar ar fi apreciat transparenta si felul in care a fost comunicat acel mesaj. Nu pe ascuns, astfel incat sa poata da vina pe tine ca au anuntat dar tu nu l-ai citit. Ci pe prima pagina, la vedere. Sau anuntat separat. Pentru ca e o modificare importanta. E o modificare care poate face unii clienti sa plece. Si e dreptul lor sa stie, si e dreptul lor sa plece.

In momentul in care pui o notificare pe o factura, pe care stii (sau nu) ca lumea nu o citeste, si o pui pe a doua pagina, unde chiar ca nimeni nu se uita, poate fi interpretat ca ai facut-o intentionat. Nu zic ca e cazul, nu zic ca nu e cazul. Dar daca nu vrei asta, pune modificarile astea la vedere! Asigura-te ca userul ala a dat click pe notificare, daca e in My Orange. Pune-i un "sunt de acord" explicit. Nu e greu.

Dar, cum ziceam si cu alta ocazie… in momentul de fata, Orange pare sa puna foarte mare pret pe abonamente (cat mai mari si cat mai multe, ceea ce, pana la un anumit punct, e cat se poate de normal, si de inteles), si mai putin pe multumirea clientilor. Sunt multe exemple care pot veni in ajutorul frazei de mai sus, dar ar insemna sa trecem prea mult in off-topic.

Sper ca raspunsul meu, chiar daca un pic mai lung, te-a ajutat. 🙂 Avem si aici un topic pe tema asta, daca vrei sa arunci o privire. 

Client Orange

Victor_7
Junior entuziast

Chiar am citit toata postarea si nu mi s-a parut lunga. Apreciez parerea.

Anonim
Neaplicabil

Majoritatea nu citesc contractele a pai facturile și dupăia dau vina pe firma ca e vina firmei ca ei sunt comozi și nu citesc.

Eu personal parcurg toată factura lunar :), nu îți ia mai mult de 1 minut din viata ta comoda 🙂

Razvan
#StarMember

Da, o verific lunar, dar în lunile când se anunță scumpiri, verific mai temeinic. Au fost cateva topice pe aici prin comunitate, când s-a anunțat scumpirile. ORO a împrumutat una din metehnele neprietenoase de la TKRM si anume majorarea abonamentelor, odată la 6 luni. In concluzie, urmează scumpirile de primăvară-vară.