la 14-07-2022 04:20 PM
Conform statisticilor, mai mult de jumătate din e-mailurile trimise sunt considerate spam. Și deși mulți ar putea crede că spam-ul este inofensiv, ei bine, nu este. Nu numai că ocupă spațiu de stocare și împiedică accesul la mesaje cu adevărat importante, dar poate conține și software “rău intenționat”.
Pentru a evita astfel de probleme, am adunat câteva sfaturi simple care ne pot ajuta să împiedicăm răspândirea spam-ului.
Folosirea unui filtru bun
Aproape toți furnizorii de e-mail au un filtru încorporat care detectează cel mai evident spam, cum ar fi încercările de phishing. Dar este posibil să primim/ trimitem și e-mailuri care depășesc această barieră. În Gmail, de exemplu, dacă selectăm mesajul în cauză, putem vedea în partea de sus imaginea unui octogon cu un semn de exclamare care înseamnă „raportează ca spam”. Sau putem intra pe imaginea de profil a expeditorului, apoi “mai multe”/ „ raportează ca spam”.
Blocarea expeditorului
Dacă mesajele nedorite continuă să sosească de la o anumită adresă, o modalitate de a preveni acest lucru este blocarea completă a expeditorului. Revenind la Gmail, deschidem e-mailul și facem click pe cele trei puncte verticale care apar în partea de sus. Va apărea opțiunea “Block X”, dar și alte opțiuni interesante precum “Report identity theft”, dacă este cazul.
O a doua adresă de e-mail
O altă soluție este crearea unei adrese de e-mail alternative. Prima ar servi doar pentru situații de serviciu și personale, în timp ce a doua poate avea o utilizare mai publică și poate fi folosită în forumuri, rețele sociale etc.
e-mail temporar
Dacă folosirea unei a doua adrese de e-mail vi se pare greoaie, putem utiliza un serviciu de e-mail temporar. Nu are nevoie de înregistrare sau identificare, așa că nu există nicio modalitate de a urmări proprietarul și majoritatea e-mailurilor dispar în câteva ore.
Fără supra expunere
Este important să ne protejăm adresa de e-mail și să nu o facem publică pe prea multe site-uri web. Unii “spammeri” folosesc programe speciale care urmăresc e-mailurile și află care adrese sunt reale și care nu. Când un expeditor deschide unul dintre acele e-mailuri, ei primesc imediat un mesaj de confirmare și astfel știu că adresa este una valabilă.
Nu răspundem la spam
Un alt sfat este să nu răspundem niciodată la mesajele spam. A face acest lucru înseamnă a comunica “spammerului” că adresa de e-mail este operațională, deci o invitație de a continua să ne deranjeze.
Atenție la politicile de confidențialitate
De fiecare dată când ne abonăm la un site, apare opțiunea „Accept politicile de confidențialitate”. Deși foarte multă lume nu citește niciodată această secțiune, este foarte util să facem acest lucru. Vom vedea astfel dacă site-ul respectiv oferă sau nu date cu caracter personal unor terți.
Nu redirecționăm mesajele spam
Deși cei mai “veterani” utilizatori știu deja acest lucru, merită totuși menționat celor mai tineri sau mai vârstnici care se alătură lumii digitale că astfel de mesaje nu trebuie niciodată distribuite/ redirecționate.
Folosirea funcției BCC (blind carbon copy)
Când trimitem un e-mail către mai mulți destinatari și nu este necesar ca aceștia să-și vadă între ei adresele de e-mail, este recomandat să folosim funcția BCC, astfel încât lista destinatarilor să nu fie vizibilă.
Pe scurt, spam = mesaj nesolicitat. Dar oare totul este spam? Nu!
Uneori numim spam și ceea ce de fapt sunt știri, buletine informative, newslettere etc. Dezabonarea este de obicei foarte simplă, cel mai frecvent se află la sfârșitul e-mailului unde există un link pentru dezabonare.
Voi ce alte metode folosiți pentru a vă proteja de spam-uri?
la 14-07-2022 04:41 PM
la 14-07-2022 04:48 PM
la 14-07-2022 05:23 PM
la 15-07-2022 12:59 AM
la 15-07-2022 07:44 PM
la 15-07-2022 07:57 PM
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor