anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Sfaturi simple pentru împiedicarea răspândirii „spam-ului”

DanielaH
Moderator

Conform statisticilor, mai mult de jumătate din e-mailurile trimise sunt considerate spam. Și deși mulți ar putea crede că spam-ul este inofensiv, ei bine, nu este. Nu numai că ocupă spațiu de stocare și împiedică accesul la mesaje cu adevărat importante, dar poate conține și software “rău intenționat”.

 

Pentru a evita astfel de probleme, am adunat câteva sfaturi simple care ne pot ajuta să împiedicăm răspândirea spam-ului.

 

Folosirea unui filtru bun

Aproape toți furnizorii de e-mail au un filtru încorporat care detectează cel mai evident spam, cum ar fi încercările de phishing. Dar este posibil să primim/ trimitem și e-mailuri care depășesc această barieră. În Gmail, de exemplu, dacă selectăm mesajul în cauză, putem vedea în partea de sus imaginea unui octogon cu un semn de exclamare care înseamnă „raportează ca spam”.  Sau putem intra pe imaginea de profil a expeditorului, apoi “mai multe”/ „ raportează ca spam”. 

 

Blocarea expeditorului

Dacă mesajele nedorite continuă să sosească de la o anumită adresă, o modalitate de a preveni acest lucru este blocarea completă a expeditorului. Revenind la Gmail, deschidem e-mailul și facem click pe cele trei puncte verticale care apar în partea de sus. Va apărea opțiunea “Block X”, dar și alte opțiuni interesante precum “Report identity theft”, dacă este cazul.

 

O a doua adresă de e-mail

O altă soluție este crearea unei adrese de e-mail alternative. Prima ar servi doar pentru situații de serviciu și personale, în timp ce a doua poate avea o utilizare mai publică și poate fi folosită în forumuri, rețele sociale etc.

 

e-mail temporar

Dacă folosirea unei a doua adrese de e-mail vi se pare greoaie, putem utiliza un serviciu de e-mail temporar. Nu are nevoie de înregistrare sau identificare, așa că nu există nicio modalitate de a urmări proprietarul și majoritatea e-mailurilor dispar în câteva ore.

 

Fără supra expunere

Este important să ne protejăm adresa de e-mail și să nu o facem publică pe prea multe site-uri web. Unii “spammeri” folosesc programe speciale care urmăresc e-mailurile și află care adrese sunt reale și care nu. Când un expeditor deschide unul dintre acele e-mailuri, ei primesc imediat un mesaj de confirmare și astfel știu că adresa este una valabilă.

 

Nu răspundem la spam

Un alt sfat este să nu răspundem niciodată la mesajele spam. A face acest lucru înseamnă a comunica “spammerului” că adresa de e-mail este operațională, deci o invitație de a continua să ne deranjeze.

 

Atenție la politicile de confidențialitate

De fiecare dată când ne abonăm la un site, apare opțiunea „Accept politicile de confidențialitate”. Deși foarte multă lume nu citește niciodată această secțiune, este foarte util să facem acest lucru. Vom vedea astfel dacă site-ul respectiv oferă sau nu date cu caracter personal unor terți.

 

Nu redirecționăm mesajele spam

Deși cei mai “veterani” utilizatori știu deja acest lucru, merită totuși menționat celor mai tineri sau mai vârstnici care se alătură lumii digitale că astfel de mesaje nu trebuie niciodată distribuite/ redirecționate.

 

Folosirea funcției BCC (blind carbon copy)

Când trimitem un e-mail către mai mulți destinatari și nu este necesar ca aceștia să-și vadă între ei adresele de e-mail, este recomandat să folosim funcția BCC, astfel încât lista destinatarilor să nu fie vizibilă.

 

Pe scurt, spam = mesaj nesolicitat. Dar oare totul este spam? Nu!

Uneori numim spam și ceea ce de fapt sunt știri, buletine informative, newslettere etc. Dezabonarea este de obicei foarte simplă, cel mai frecvent se află la sfârșitul e-mailului unde există un link pentru dezabonare.

 

Voi ce alte metode folosiți pentru a vă proteja de spam-uri?

 

6 Răspunsuri 6

Anonim
Neaplicabil
De acord cu tot ce e scris mai sus. Eu șterg întotdeauna folderul cu "Nedorite" însă înainte de acțiune verific să nu se strecoare și emailuri normale (se mai întâmplă, cel puțin la Hotmail, cel pe care îl folosesc eu).

Vio73
#StarMember & November Problem Solver
Pe mine mă disperă câteodată tot felul de mesaje din acestea aiuristice! Plus că mai am și cunoștințe care tot redistribuie mai departe mesaje din acestea precum (exemplu):,, Lidl împlinește 10 ani în România. Dacă dai acest mesaj mai departe, poți câștiga....praful de pe tobă". Din păcate, am distribuit şi eu cu ani în urmă prostii din acestea, dar e timpul să fim mult mai atenţi. Deci atenţia maximă ne poate proteja de asemnea ,,grozăvii"! Mulţumim pentru toate informaţiile oferite!

arsradu
#StarMember
Dupa parerea mea, si conform definitiei de mai sus, tot ce este mesaj nesolicitat, este spam. Indiferent ce contine. Atata timp cat nu l-am cerut explicit, atat timp cat nu stiu ca sunt abonat la acel newsletter (de obicei pentru ca sunt subscris fara voia mea, fara sa am optiunea sa spun nu, cu o optiune ascunsa, bifata automat, sau care nu poate fi debifata), și cu toate astea il primesc, pentru mine, acel mesaj este spam. Si nu ma intelegeti gresit. Nu sunt anti-newsletter. Sunt site-uri la care eu am cerut newsletter. Pentru ca sunt site-uri care ma intereseaza, sunt site-uri cu produse IT, sunt site-uri cu preturi si oferte bune. Deci, nu ma deranjeaza newsletter-ul. Ma deranjeaza spam-ul. Diferenta dintre cele doua este ca pe unul l-am cerut eu, pe celalalt nu. Ca solutii: cea mai buna este prevenirea. Adica nu va dati adresa de mail. Nu doar public, dar nicaieri. Pentru ca, inclusiv firme care par de buna credinta, si jura ca nu folosesc datele personale pentru marketing, au pr*stul obicei, dupa o perioada, sa inceapa sa te spameze. Si daca n-o fac ei, o fac afiliatii lor, a caror lista, in peste 99% dintre cazuri (as zice 100%, pentru ca pana acum nu am gasit o companie care sa fie transparenta la capitolul asta), nu e publicata nicaieri. Deci nu stii cei care te spameaza de unde te spameaza. Si atunci, nu te spameaza ei propriu-zis. Dar le dau acces altora sa te spameze. Si atunci e si mai enervant. Pentru ca te spameaza magazine sau firme de care n-ai auzit in viata ta, si la care cu siguranta nu ai avut (si dupa asta, sigur nici n-o sa-ti faci) cont. Solutia cu adresa de mail temporara e buna...daca nu vrei sa mai folosesti niciodata site-ul respectiv. Dar daca vrei sa-ti faci cont, pentru ca altfel nu poti sa faci o cumparatura sau sa ajungi la informatia de care ai nevoie, nu te ajuta o adresa de mail temporara, pentru ca daca cumva iti uiti parola, nu vei avea o adresa de mail pe care sa-ti trimiti parola noua. La capitolul spam, eu unul sunt foarte exigent. Pentru ca am patit de mult prea multe ori in trecut (si mail-ul ca mail-ul, il stergi, il trimiti in Trash automat, exista solutii, dar pe SMS sau apel nu), sa fiu contactat de tot felul de firme de "studii de piata" sau de "programari la control medical" de la firme de care n-ai auzit niciodata, si cand intreb de unde au numarul meu de telefon, raspunsul e invariabil: "nu stim, asa l-am primit si noi." Sau: "dintr-o baza de date". Super. A CUI baza de date? Cine v-a dat acces la acea baza de date? [cri cri cri] Si ii cred. De cele mai multe ori, cei care suna habar nu au ca cei pe care ii suna nu si-au dat niciodata acordul sa fie contactati. Ei isi fac datoria sa sune. Problema este cine le pune la dispozitie acea baza de date cu numere de telefon. Este operatorul? Este o alta firma? Daca intrebi operatorul, o sa-ti zica cu siguranta ca ei nu vand datele personale ale clientilor. Si totusi, cumva, firma aia are numele, si numarul de telefon, si te suna! Si stii bine ca nu ai auzit niciodata de firma aia, nu le-ai dat niciodata numarul de telefon, si atunci, intrebarea ramane: cine l-a dat? Si din nou, exista doua situatii. Una in care te spameaza fix firma careia i-ai pus la dispozitie numarul de telefon sau emailul (eMAG de exemplu obisnuia sa spameze intr-un hal fara de hal, cu toate optiunile si "abonarile" OPRITE!). Si alta in care, cu toate ca nu te spameaza ei direct, le pun la dispozitie baza de date cu clienti ALTORA sa te spameze ei! Si aia e si mai enervant. Pentru ca nu stii de unde vin. Si apropos de eMAG si spam-ul pe SMS, acum cateva saptamani au avut nu stiu ce promotie si uite ce mi-au trimis pe un alt numar (screenshot mai jos). Intentionat nu le-am dat numarul meu normal, ci unul de test, de Vodafone, si vad ca foarte bine am facut, pentru ca n-au pic de respect pentru dorinta clientului. Din nou, toate optiunile de pe cont de marketing si newsletter si notificari, sunt debifate! Cu toate astea, s-au gandit sa trimita SMS la toata lumea cu "super oferta". Pai daca toate firmele carora le-am dat numarul de telefon si au cate o promotie din cand in cand ar face asta, ce s-ar alege de inbox-ul meu? Frate, e asa de greu de inteles ca nu vreau spam? Niciun fel de spam! Daca pierd vreo super oferta din cauza asta, imi asum riscul. Dar vreau liniste! Nu vreau mesaje de la necunoscuti sau firme la care am inregistrat numarul de telefon, cel mai probabil pentru ca nu ma lasa altfel, decat daca le-am cerut eu! Asa ca, sa-mi fie cu iertare daca, atunci cand vine vorba de datele mele personale, sunt foarte sceptic cui si ce date ii ofer. Si daca, pana si un email de newsletter pe care nu l-am cerut explicit, si care mi-a fost bagat pe gat fara voia mea, ma face sa-mi pierd cumpatul si sa ma umplu de nervi. Dar sunt satul de chestiile astea. Sunt satul pana peste cap. Consider ca GDPR-ul a fost si este in continuare un lucru foarte bun, si cu toate ca face toate lucrurile MULT mai complicate, in asa hal incat nu mai poti sa deschizi niciun site fara sa te trezesti cu un pop-up cat pagina de mare in care te intreaba daca nu cumva vrei un pic de spam, si cu toate ca inca sunt firme care nu-l respecta, e mai bine asa, decat cum era inainte. Nu vreau spam. De niciun fel. Pe nicio cale.
Client Orange

delfinas
#StarMember
Bune sfaturi, mulțumim, Daniela! Eu recomand Gmail , mi se pare mai serios, cu filtre mai bune și interfața mai prietenoasă decât Yahoo. Daca o vreme nu mai deschid toate mailurile de la un expeditor și le sterg fara sa le deschid , mă întreabă Gmail daca mai vreau sa primesc mailuri de la acea adresa sau mi le baga direct in Spam.

arsradu
#StarMember
Apropos de ce se intampla cand raspunzi la email-uri de tip spam: https://www.youtube.com/watch?v=4o5hSxvN_-s In caz ca nu e evident, video-ul de mai sus e cu titlu de gluma. Nu recomand nimanui sa se apuce de raspuns la email-uri de tip spam. :)) Dar, daca stii cum s-o faci, poate fi foarte, foarte entertaining.
Client Orange

DanielaH
Moderator
@arsradu, super! Am râs cu lacrimi 🙂 Mulțumim!