17-03-2025 10:14 PM - editat 18-03-2025 04:40 AM
Infractorii cibernetici spun că au „spart” datele Orange duminică, 16 martie, și au furat „toate informațiile legate de orange.com și orange.ro din România”.
Potrivit postării, ransomware-ul Babuk a obținut 4,5 terabytes de informații „foarte detaliate”.
Sursa informațiilor/foto și mai multe detalii pe https://economedia.ro
Alte surse:
Cybernews a contactat Orange și Comisia Națională Franceză pentru Informatică și Libertati (CNIL) pentru clarificări și va prezenta răspunsurile lor.
Momentan Orange nu a confirmat aceste informații.
Sa sperăm că Orange a îmbunătățit măsurile de siguranță și afirmațiile acestor infractori cibernetici sunt false.
Așteptăm un răspuns oficial și din partea Orange Romania.
18-03-2025 10:51 AM - editat 24-03-2025 01:48 PM
Salut tututor!
Începând de ieri au apărut în online informații despre un atacator care pretinde că ar fi extras date aparținând orange.com și orange.ro.
Până în acest moment, compania Orange nu a fost contactată de către potențiali atacatori și nu a primit solicitări de negociere legate de un potențial incident de securitate cibernetică. Experții noștri au analizat mostrele de fișiere publicate, iar link-ul indicat trimite la aceleași arhive exfiltrate în atacul cibernetic ce a avut loc în luna Februarie.
Colegii monitorizează situația în continuare alături de Grupul Orange și de Directoratul Național de Securitate Cibernetică.
EDIT: Notificările pe care le primiți sunt transmise în tranșe și sunt personalizate în funcție de recomandările necesare pentru fiecare dintre voi. Vă rugăm să urmați cu atenție indicațiile din notificările primite de voi, deoarece acestea sunt adaptate strict la datele contului vostru.
Vom reveni cu orice informații relevante, dacă va fi necesar.
la 17-03-2025 10:20 PM
Dacă e adevărată: Felicitări Orange, ați intrat în cartea recordurilor pentru cea mai mare cantitate de date obținute de către persoane rău-intenționate, în cantitate de 4,5 Terabytes 🙂
la 21-03-2025 07:47 AM
Eu am trimis deja cerere de reziliere pt.că am fost informată că datele mele personale au fost "expuse", adică furate în atacul cibernetic confirmat din 23 februarie. Cu siguranță, îmi vor cere taxă de reziliere, deși sunt în culpă. Cer rezilierea unilaterală.
la 17-03-2025 10:25 PM
Dacă se adeverește și asta e momentul să-mi închei orice colaborare cu amatorii ăștia. Și mai vor acces și la fibra altora.
la 21-03-2025 07:53 AM
Eu am cerut deja rezilierea unilaterală a contractului pentru că am fost informată că în atacul cibernetic din 23 februarie datele mele personale au fost furate. Orange nu poate asigura securitatea datelor personale, în schimb, trimite fel de fel de recomandări, să schimbăm cardul, cartela SIM , să nu răspundem la mesaje necunoscute, etc, de parcă e vina mea că au intrat hackerii în sistemul lor. Este o ipocrizie de neimaginat.
la 18-03-2025 03:56 AM
Pe bune de 2 ori în nici 30 zile? Vai de capul lor
18-03-2025 10:51 AM - editat 24-03-2025 01:48 PM
Salut tututor!
Începând de ieri au apărut în online informații despre un atacator care pretinde că ar fi extras date aparținând orange.com și orange.ro.
Până în acest moment, compania Orange nu a fost contactată de către potențiali atacatori și nu a primit solicitări de negociere legate de un potențial incident de securitate cibernetică. Experții noștri au analizat mostrele de fișiere publicate, iar link-ul indicat trimite la aceleași arhive exfiltrate în atacul cibernetic ce a avut loc în luna Februarie.
Colegii monitorizează situația în continuare alături de Grupul Orange și de Directoratul Național de Securitate Cibernetică.
EDIT: Notificările pe care le primiți sunt transmise în tranșe și sunt personalizate în funcție de recomandările necesare pentru fiecare dintre voi. Vă rugăm să urmați cu atenție indicațiile din notificările primite de voi, deoarece acestea sunt adaptate strict la datele contului vostru.
Vom reveni cu orice informații relevante, dacă va fi necesar.
la 18-03-2025 05:14 PM
V-am semnalat în urmă cu mai bine de două luni că există o breșă de securitate majoră pe echipamentele ZTE F6605R și ZTE F6600, însă nu am observat nicio măsură luată în acest sens. Această vulnerabilitate continuă să afecteze zeci de mii de utilizatori, iar problema nu a fost remediată. Vă rog să tratați această situație cu seriozitate și să luați măsurile necesare pentru a proteja utilizatorii.
la 18-03-2025 05:17 PM
Am si eu un astfel de echipament, imi poti spune te rog despre ce e vorba? E router-ul respectiv mai predispus la incidente de securitate?
la 18-03-2025 05:21 PM
Deocamdată, cunosc doar despre ZTE. Practic, aproape orice rețea locală personală poate fi accesată din exterior, inclusiv camerele video ale altor utilizatori. Mai mult decât atât, parola master poate fi schimbată foarte ușor prin TR-069.
18-03-2025 06:29 PM - editat 18-03-2025 06:32 PM
Aceste vulnerabilități pot fi descoperite chiar și printr-o scanare simplă. Nu înțeleg de ce nu este activat niciun firewall pentru a preveni accesul atât de ușor. În plus, multe echipamente, precum routerele mesh și camerele unor utilizatori, pot fi accesate fără dificultate.
la 18-03-2025 08:33 PM
Se pare că orange stă mai prostuț pe partea de securitate... ar trebui să angajeze niște ingineri de securitate și hackeri etici 🙂
Sau poate vor deja să o facă, dar nu au bani 😉
la 21-03-2025 07:58 AM
Să protejeze? Pe cine? Sunt unul dintre clienții cărora li s-au furat datele personale! A trebuit să-mi schimb cardul, să merg la Orange să-mi schimve SIM-ul, că așa mi-a recomandat Orange să fac, ca să "se spele pe mâine" de neglijența lor! S-au sustras CNP-uri, date personale din cărțile de identitate, toate informațiile cu privire la clienții persoane fizice!
la 24-03-2025 02:33 PM - editat ultima oară la 25-03-2025 08:54 AM de DanielaH
Hello,
În urma verificărilor efectuate, am identificat că IP-urile respective sunt asociate unor clienți care au ONT-ul configurat în mod bridge. Această configurație permite accesul extern la dispozitivul lor, iar clientul a lăsat setările implicite pentru credentialele de conectare, ceea ce facilitează accesul neautorizat.
ONT-urile ZTE au ICMP-ul blocat si accesul din extern implicit.
Recomandăm verificarea și actualizarea setărilor de securitate pentru a preveni posibile incidente de securitate. Dacă aveți nevoie de suport sau informații suplimentare, suntem disponibili pentru asistență.
Vă mulțumim pentru înțelegere și colaborare!
la 21-03-2025 08:03 AM
Nu știți dacă e adevărat sau nu. Dar de cel din februarie ați știut, până nu v-a anunțat însuși hackerul ghost respectiv că timp de o lună a descărcat date fără să fie depistat. Habar n-ați avut! Ați trimis infirmări să schimbăm cardurile, SIM-urile, parolele, ca și cum dacă s-ar întâmpla ceva e din vina noastră, nu a voastră că n-ați putut să asigura securitatea datelor personale.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor