In urma cu putin timp un utilizator al comunitatii a deschis acest topic https://comunitate.orange.ro/questions/2372455-nesimtirea-consultantilor-orange in care povestea experienta traita cu un consultant Orange. Si cum in urma comentariilor s-a conturat un profil robot al consultantului Orange, acest topic vine sa completeze toate discutiile si nemultumirile clientilor la adresa consultantilor Orange.
Republica.ro a efectuat un experiment in randul managerilor de multinationale, manageri care aveau funcții non-HR in cadrul companiei. In cadrul experimentului a fost expus un scenariu ipotetic, iar mai apoi managerii au fost rugati să răspundă la o întrebare, urmând primul impuls.
„Ai de recrutat un rol foarte junior într-un departament contabil. Nu este nevoie de experiență pe acest rol pentru că urmează să îl formezi pe viitorul coleg. În față ai două CV-uri. Un candidat a absolvit facultatea de economie și nu are deloc experiență în câmpul muncii, iar celălalt candidat nu are studii superioare și are experiență de lucru ca barman și casier. Pe cine angajezi?”
Din cate era de asteptat raspunsul cel mai des întâlnit, poate fi ghicit cu usurinta. In urma acestui simplu experiment s-a observat faptul ca suntem programați să etichetăm și să luăm peste picior unele profesii.
Trăim într-o societate în care am fost învățați încă de mici să nu considerăm a fi importante anumite meserii, să nu le respectăm și să nu le plătim cum se cuvine.
„Vrei să ajungi o vânzătoare?” sau „Ce așteptări să ai de la el, că e un simplu ospătar!” sunt doar unele exemple de discurs auzite de la adulti, parinti și chiar de la unii profesori, pentru ca mai apoi aceasta mentalitate sa ajunga sa ocupe functii de manager de multinationala sau in departamente de HR.
Respectul față de meserii și oameni nu se învață în HR, ci se învață încă de mic, cu ajutorul adulților si al profesorilor. Însă cei care lucrează în recrutare și cei care angajează au responsabilitatea să schimbe percepții și să facă diferența.
Sute de manageri din departamente de IT, finance, marketing, logistică, etc respingeau candidații pe motive că nu era asortată cravata cu sacoul, că fără studii superioare nu poți accesa un job mai bun și nu poți face performanță, că vârsta înaintată înseamnă sigur că ești un om blazat și nu ții pasul cu tendințele digitale, că dacă nu ai familie înseamnă că nu ai valori bune etc.
Înainte de această pandemie, angajatorii se plângeau de deficit de forță de muncă. Dar în condițiile în care prea puțini dintre noi suntem empatici în interviuri, în contextul în care etichetăm constant și poate inconștient și nu suntem pregătiți tehnic să evaluăm corect CV-uri, comportamente și persoane care ne trec pragul sălilor de interviu (offline sau virtual), este oare drept să spunem că nu există candidați buni?
Articolul complet poate fi lecturat aici - https://republica.ro/am-facut-un-experiment-cu-manageri-de-multinationale-zaveti-in-fata-2-cv-uri-un-absolvent-de-ase-fara
Sunt al dracului de curios: In scenariul prezentat in cadrul acestui experiment, Liudmila Climoc - Chief Executive Officer al Orange Romania - ce decizia ar fi luat? Pe cine alegea: Absolventul de ASE fara experiență în câmpul muncii sau barmanul fara studii superioare dar cu are experiență de lucru ca și casier? Asta daca tot s-a adus in discutie pe N topicuri calitatea materialului uman in randul consultantilor Orange Romania.