anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Atentie la ":scamatorii" (spam/scam)

Pololică
#StarMember
Salutare,
Sper ca sunteti atenti la mesajele primite. Ieri am primit doua mesaje (unul atasat, al doilea de pe alt numar) cum ca as fi restant la curent si ca urmeaza sa fiu debransat. Tot ce trebuia sa fac este sa accesez linkul. In general, nu dau curs mesajelor intrucat toate facturile mele sunt platite in maximum 3 zile de la emitere (le platesc dupa ce arunc un ochi pe ele, asta daca suma pe care o astept este diferita de calcuelele mele, la care se adauga verificarea eventualelor ... notificari (majorari, etc)).
Evident, n-am accesat linkul de pe telefon, dar un site il raporteaza ca fiind fals (am intrat pe o masina virtuala cu linux (de tip debian), la care am accesat a doua masina virtuala cu alt linux (de tip rpm) si link-ul nu duce nicaieri).
Aveti grija la astfel de mesaje!
6 Răspunsuri 6

Vio73
#StarMember
Salutare! Am mai primit și eu din astea, dar nu le mai urmăresc deloc, pentru că știu din start că sunt țepe.

Pololică
#StarMember
Din pacate, sunt destui care inca mai cred in ele (sau uita data scadenta) si pica in plasa... Partea "frumoasa" este ca platisem factura la curent cu vreo ora inainte (si toate facturile le am la zi, plata fiind in aplicatia fiecarui furnizor, deci era imposibil sa nu imi ajunga banii).

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Cateva aspecte de urmarit: 1. Expeditorul In general, firmele care se respecta, nu trimit mesaje de pe numere de telefon de genul asta. Ori e numar special, numar scurt, ori nu apare numarul deloc, ci apare numele firmei (de exemplu Orange). 2. Continutul mesajului Prima parte pare mai degraba un anunt de mentenanta decat altceva. Abia la a doua parte zice ceva de datorii. Dar e clar ca cineva ori n-a prea dat pe la orele de Romana, ori pur si simplu mesajul e tradus cu Google Translate. 3. Link-ul. Nu cred ca am auzit vreodata de acest tiny.one... :)) Dar cu siguranta mi-ar da de banuit. Vrei sa faci un short URL, fa-ti un URL Shortner al tau (cum are Orange de exemplu), ori pune link-ul asa cum e el in original. Dar daca il pui in original, e mai evident ca n-are legatura nici cu Enel-ul, nici cu curentul, nici cu factura... O singura chestie nu prea are sens din screenshot-ul ala, si mi se pare super confusing: "Mesai text miercuri, Astăzi, marți" Uhm...what? :))
Client Orange

Suren
Explorator
Mda, dacă respecți niște principii de baza, e ușor sa detectezi un mesaj scam. Totuși, eu ma întreb de unde au cei care trimit aceste mesaje numerele noastre de telefon? Din ce baza de date le culeg? La fel și pe e-mail.

Pololică
#StarMember
@Flo1: Mesajul l-am primit pe 14.09.2022, cu o zi inainte sa-mi fie "oprit" curentul. Cum ziceam, am primit de la doua numere (cred ca la o distanta de aproximativ 3 ore). Cred ca telefonul interpreteaza datele (calendaristice) pe care le contine mesajul. Miercuri (14.09), "astazi", cand s-a primit mesajul, dar marti... n-am nici cea mai mica idee (poate marti s-a trimis mesajul si a ajuns la mine la o zi dupa... dar nu-mi pica fisa. De cand stau mesajele o zi in asteptare?). Si da, nu ma incred in mesaje din astea, dar, cum ziceam, sunt destui care pot accesa linkul din greseala/viteza (desi stiu ca e scam/spam/orice are legatura cu furtul de date), nu stiu despre ce e vorbra, etc. @Suren: mai tii minte cand au fost sparte serverele Yahoo? Stii cati au semnatura cand trimit mail-urile? Fix asta e unul din locurile de unde se pescuiesc ("phishing") o parte din ele. Ar mai fi diverse baze de date (un server gen Kaufland sau mai stiu eu ce magazin mai de renume) si se mai intra si acolo. Optiuni sunt, doar sa stii cum sa deschizi usa.

FLo1
#StarMember
@Pololica: Am sughițat.... pomenind fiind :) Dar dacă tot e să am o părere, pe lângă ignoranță (cum bine considera și @Vio73), o analiză a linkului care nici măcar nu conține o pagină securizată (aka https// ) este un alt indiciu al fake-ului. Alte aspecte? Număr de message nealocat acelui furnizor, conținut al link-ului fără legătură cu furnizorul tău de servicii etc. Recomandare: analizați cu calm situația voastră și nu săriți repede la conformare.