@Andrei:Bun venit in Comunitate. Dacă nu e vorba de echipamente subvenționate, atunci nu au ce recupera. În esență, deoarece consumatorii nu le pot negocia cu operatorii de servicii la momentul încheierii contractelor, clauzele care impun o taxă de reziliere sunt considerate abuzive.
"Taxa de reziliere cerută de operatorul de telefonie mobilă (indiferent de numele acestuia) la încetarea contractului, din iniţiativa clientului, înainte de termen este considerată abuzivă dat fiind faptul că negocierea acesteia este imposibilă la încheierea contractului cu operatorul de telefonie mobilă. Practic, clientul încheie cu operatorul de telefonie mobilă un contract de adeziune ale cărui clauze sunt prestabilite, în întregime, doar de către una dintre părţi. Cealaltă parte nu are posibilitatea să le discute, ea este liberă să le accepte sau să nu le accepte, dar dacă acceptă, atunci aderă pur şi simplu la contractul prestabilit".
După cum este prevăzut în Legea nr. 193/2000, "o clauză contractuală care nu a fost negociată direct cu consumatorul va fi considerată abuzivă dacă, prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei-credinţe, un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor". În acest caz, dezechilibrul amintit de lege este dat de faptul că operatorul de telefonie mobilă instituie taxa de reziliere doar pentru consumatori. Altfel spus, operatorul ar trebui să pună şi o taxă pe care să o plătească el clienţilor atunci când rezilierea se produce la iniţiativa sau din vina sa.
Asadar, dacă vrei răzbel și ai timp, te pui pe scris către OPC descrii situația și o prezinți documentat, iar ulterior vei primi sigur un răspuns justificat. Revino în Comunitate cu informații despre stadiul problemei. Baftă.