anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Reziliere abonament Orange

Ana35
Junior entuziast

Buna ziua, Am avut doua contracte pt mobil la Orange pe care le-am încheiat în iunie 2021, respectiv iulie 2021 pt o perioadă de 2 ani. La încheierea contractelor am achiziționat si doua telefoane mobile cu discount. În luna aprilie 2023 Am decis sa portez cele doua numere de telefon la o alta firma de telefonie. Valoarea facturii lunare pt cele două contracte era in valoare de aproximativ 180 ron. Ca urmare a deciziei de rezilierea a contractelor, Orange a emis o factura în valoare de 2300 ron, reprezentând ratele pt cele doua telefoane si care mai erau de achitat și anularea tuturor reducerilor pe care l-am primit la încheierea contractelor (adica 30% reducere timp de 22 luni). Am contactat Orange și am solicitat sa achit integral facturile pana la finalizarea contractelor, pt 3 luni, așadar aproximativ 540 ron, însă au refuzat solicitarea întrucât am decis sa reziliez contractele înainte de scadenta lor. Decizia Orange mi se pare abuziva, consider ca este justa aplicarea proporțională a beneficiilor, iar faptul ca am propus sa achit facturile în continuare, chiar dacă nu beneficiez de servicii, ar trebui sa fie suficient. Am depus și o  reclamație la ANPC. A mai avut cineva o situație similara? Cum ati rezolvat. Mulțumesc,

42 Răspunsuri 42

Vio73
#StarMember

Salutare!

Eu am avut ceva asemănător la RDS, cu servicii fixe, dar nu luasem nimic ci avusesem doar un discount. Am vrut să închid cu 2 luni înainte, achitând abonamentul în avans și mi-au cerut 400 lei. Am zis pas și am așteptat până la închiderea efectivă a contractului. Deci și alții procedează  asemănător, dacă au făcut ceva reduceri. Dacă ai depus sesizare, așteaptă răspunsul lor și apoi vezi cum procedezi!

Succes!

FLo1
#StarMember & June's Problem Solver

@Ana35: Pentru cele 3 luni, îți recomand să aștepți scadența ratelor, scăpând astfel atât de rate cât și de penalitățile rezilierii anticipate. Între timp poți analiza alternative și oferte care ți se potrivesc și poți găsi o ofertă mai bună chiar și la Orange. Decizia îți aparține. Numai bine.

Anonim
Neaplicabil

Ce să mai aștepte dacă contractul a fost deja reziliat în aprilie odată cu efectuarea portarii și ratele rămase au devenit automat scadente? 😂Daca na mai avut răbdare 3 luni acuma e bun de plata, poate are șanse sa ii mai scadă suma daca reclama la OPC deși sunt șanse mici.

FLo1
#StarMember & June's Problem Solver

Eu am înțeles că ”s-a decis ea să se porteze”... nicidecum că ”s-a portat deja”. Atunci orice discuție este inutilă la acest moment, iar faptul este consumat. Consecințele se suportă.... integral. Degeaba fluturăm aripile după 6 luni pentru că nu am putut aștepta 3 luni. Viața merge mai departe.

Pentru alții în aceiași situație: Întâi analizezi situația și discuți cu părțile implicate contractual. Abia apoi se ia decizia în consecință. Dacă se ia decizia și apoi venim să discutăm.... e ca mâncatul desertului în loc de aperitiv.

Ana35
Junior entuziast

Acesta este răspunsul primit:

Este incredibil. pt 2 luni de contract, pe care am spus ca le achit integral, îmi solicita sa achit 2300 ron. 

......

Am verificat situatia contului iar pe factura emisa in luna Aprilie 2023 regasim despagubiri contractuale emise in urma portarii celor doua abonamente de voce inainte de terminarea perioadei contractuale.Aceste despagubiri reprezinta diferenta a ce a ramas de recuperat in urma unor beneficii primite la achizitia dispozitivelor Samsung Galaxy S21 5G Phantom Gray si reducerea de 30% de care ati beneficiat pentru cele doua abonamente.

 

 

 

Abonamentele au fost reziliate prin portare in data de 4/11/2023, si ati fost notificata prin SMS despre faptul ca valoarea ultimei facturi va fi mai mare. Conform contract seria: 72566645 din data de 02/06/2021 –sectiunea Termeni si conditii generale, regasiti articolul 1.16 respectiv 1.17 ce fac referire la rezilierea anticipata a contractului si la plata de juste despagubiri de catre client.

 

 

 

Asadar,regret situatia neplacuta in care va aflati,insa un putem da curs pozitiv solicitarii dumneavoastra. In momentul portarii numerelor inainte de expirarea perioadei contractuale au fost incalati termenii si conditiile genereale, referitoare la derularea contractului de servicii.

FLo1
#StarMember & June's Problem Solver

Eu înțeleg doar atât: Ai cunoscut regulile jocului în momentul deciziei de portare. Dar acum e tardiv. Se pare că fructul roșu sau albastru are gust de.... pelin.

Ana35
Junior entuziast

Nu e chiar asa. Pt 2 luni se poate găsi o solutie amiabila...nu e nimic alb sau negru. O sa merg în instanță pt clauze abuzive... aia e. 

Ana, crede-ma, nu e niciun abuz. Conform contractului, operatorul este indreptatit sa ceara despagubiri pentru reziliere anticipata. Lucrul asta e trecut si in contract, daca nu ma insel. Si e valabil pentru toti operatorii.

Alb negru este contractul semnat. 🙂 Nu ai cum sa furnizezi servicii pe niste numere portate. :))) Si sa vrea si nu te poate taxa Orange inca doua luni atata timp cat abonamentele nu mai sunt la ei. Aia ar fi intr-adevar un abuz.

Client Orange

Ana35
Junior entuziast

Se poate rectifica factura emisa deja. 

Sigur. In ce baza? Care ar fi motivul? Cum s-ar face acea rectificare? Numerele sunt inca portate, nu? Sa zicem ca ar face rectificare, ce se intampla cu serviciile pe care ar trebui sa ti le ofere inca doua luni? Cum ti le ofera, daca tu ai numerele portate in alta retea?

Sau tu vrei sa platesti niste facturi care nu s-au emis pentru niste servicii de care nu ai beneficiat?

Client Orange

Ana35
Junior entuziast

In baza unei negocieri. Orice instanta va spune ca despagubirile sunt disproporționate fata de peejudiciu. Da, plătesc fără sa primesc servicii 2 luni. asta e solutia mea pt o negociere amiabila. nu ma deranjează. 

Da, inteleg ca nu te deranjeaza. Dar nu stiu daca e chiar ok asa. Adica, nu facturezi nimic (ca si operator zic), dar primesti bani...? :))

Adica, in cazul tau, se platesc niste reduceri, niste rate la telefon, nu e pentru nimic. Ceea ce vrei tu este sa platesti niste luni de care nu ai beneficiat, dar fara nicio baza legala, doar pentru ca e suma mai mica asa. :))

Ideea e asa. La persoane fizice, se achita reducerile pe lunile de activitate (lunile in care ai beneficiat de ele), + rate si ce mai ai. La persoane juridice e fix invers. Se achita lunile restante. Deci, in cazul tau, se achita reducerile pe lunile in care ai beneficiat de ele (cumva mi se pare mai normal asa). 🙂 Dar da, in cazul tau, asta inseamna si o perioada mai mare, si deci, si o suma mai mare de achitat. Deci...e mai "rentabil" sa pleci mai devreme, decat in ultimele luni...

Negocierea s-ar fi facut daca nu ai fi plecat cu portare. Nu poti sa pleci, sa trantesti usa in urma ta, si apoi sa te intorci la masa negocierilor. Si sa te astepti sa fii si primita inapoi. Adica...nu merge asa. 🙂

Din nou, e doar parerea mea ca si simplu client. Daca Orange e de acord cu asta, e problema lor. Dar din cate inteleg din raspunsul primit de tine, nici ei nu prea vor. Si iti spun sincer, nici eu n-as fi de acord. Si nu din cauza sumei de plata, sau a diferentei de plata. Ci pentru ca nu ai venit de la bun inceput la negocieri. Adica, nu ai fost deschisa la negocieri pana nu s-a emis factura si ai vazut cat e de plata. :)) Pai...nu prea e ok asa. Dar, ma rog, fiecare firma cu regulile ei.

Client Orange

Ana35
Junior entuziast

Îți dai seama ce clauza stupida? Un client care vrea doar sa ia un telefon ieftin achită ratele și nu pl nicio despăgubire.... eu sunt panalizata pt ca am păstrat contr 22 luni...de asta zic ca nicio instanță nu va valida o astfel de aberație. 

🙂 Pana la instanta, incearca sa rezolvi direct cu Orange. E mult mai eficient si cu sanse mult mai mari de reusita. 🙂

Sunt multe clauze de genul asta, si iti dai seama ca, cine le-a pus acolo, le-a pus tocmai ca sa fie acoperiti.

Din punctul meu de vedere, valoarea abonamentului sau a telefonului e irelevanta in cazul asta. Nu totul se rezuma la bani. Tot ce conteaza este momentul in care decizi sa inchizi abonamentul. Asta e problema. Si...din pacate, astea sunt regulile impuse de Orange. Ai intrat in hora, acu' joci! Stii cum se zice. :)) Fiecare operator are o clauza de genul asta. 

Oricum, ai metodele de contact mai sus. Vezi daca reusesti ceva. 🙂

Client Orange