la 02-05-2023 09:00 PM
Salutare!
Am intampinat astazi o situatie cel putin interesanta si cu care, in calitate de client Orange de vreo 15 ani, nu sunt neaparat de acord. Descriu aici situatia, ca sa aflu si parerile voastre.
Am avut, impreuna cu parintii mei, un pachet family cu trei numere de voce (dintre care al meu cel mai vechi) si un pachet de internet fix / tv, al caror titular era mama.
Din pacate, parintii mei au decedat in august, in urma unui accident de masina, iar eu am reusit astazi, dupa luni de amanari, sa gasesc energia de a merge sa rezolv situatia, adica sa inchid abonamentele lor si sa preiau numarul meu si internetul fix pe numele meu.
Procedura mi s-a parut extrem de complicata, fiind nevoie sa se anuleze toate abonamentele de voce, iar pe al meu sa se redeschida contract nou, cu vechime 0, desi asa cum ziceam, eu am avut, pana azi, acelasi abonament (pe numele mamei, e adevarat), din 2007.
Inteleg ca nu mai e posibila cesiunea in cazul decesului titularului si ca nu poate fi preluat numarul titularului, dar nu sunt neaparat de acord cu faptul ca am pierdut beneficiile de client cu vechime (tocmai voiam sa imi schimb si telefonul) sau punctele Thank You de pe numarul meu, din cauza acestei schimbari de contract si inca nu am fost lamurit cum se va proceda cu internetul fix, sa treaca si acesta la contul meu.
Nu va mai povestesc ca m-am panicat cand mi s-a oprit si optiunea Cloud pe care am folosit-o destul de serios in ultimii 3 ani si nu gaseam o solutie sa descarc rapid cei 230 gb de amintiri. 😄 Noroc ca am reusit sa reactivez repede optiunea.
Voi ce parere aveti de situatia asta? Ati mai intalnit-o?
la 02-05-2023 09:09 PM
Salutare!
Procedura închiderii contractului la decesul titularului este acoperită de lege. Nu vad cum s-ar putea transfera vechimea de la un contract (închis) la altul (nou). Teoretic (și practic) sunteți doua persoane total diferite (fizic și juridic...). Ma gândesc ca e ceva similar cu permisul de conducere : ți-l dau pe al meu, dar cine garantează ca știi să folosești experiența mea.
În urma cu ceva timp am scris, aici în comunitate, legat de un aspect similar (decedează titularul, dar are mai multe numere, iar unul din moștenitori să poată prelua abonamentul). Vedem ce se rezolvă (și dacă vechimea se va păstra sau nu).
la 02-05-2023 09:19 PM
@AlexAnderS: Bun venit în Comunitate. Regret episodul ivit în viața ta, însă condițiile de cesiune (regăsite aici) ale unui contract (preluare a unui număr) sunt clare. De exemplu și eu, am trecut la prepay după 19 ani de abonament. Crezi că mai am vreo vechime recunoscută? NU.
Revenind, indiferent de situația în care preiei numărul (cesiune, trecere prepay la abonament), vei fi un client nou pentru Orange, deci nu se pune problema vechimii. Și da, căutând în Comunitate vei regăsi topicuri similare cu situația descrisă de tine. Ai aici un topic general. Numai bine.
la 02-05-2023 09:51 PM
Alex, condoleante!!!
Si pe mine ma deranjeaza chestiunea asta, ar trebui, macar din motive sentimentale, sa se poata mosteni si abonamentul. Mi se pare discriminare sa poti pastra un numar de prepay, dar nu un abonament. Ce conteaza cine il detine, atata timp cat e platit? Asa e legea, am inteles, dar e nedreapta.
Nu mi se pare ca e ca in cazul permisului de conducere, ala e ca un act de identitate si atesta niste aptitudini. Abonamentul unui serviciu mi se pare ca o masina, un cont bancar, niste actiuni pe care le poti mosteni si folosi.
E aiurea sa fii abonat, sa aduni niste beneficii si apoi sa-ti fie luate fara a primi nimic in schimb. Eu cred ca legea trebuie schimbata, pt ca nu are nici o logica in astfel de cazuri. Trebuie lasat mostenitorul sa hotarasca daca doresc sa pastreze sau nu acele servicii.
la 02-05-2023 09:56 PM
@delfinas: Unde-i lege nu-i...... altceva. Eventual în astfel de cazuuri aș merge pe varianta unei fidelizări a noului abonat pentru a-l motiva să nu închidă abonamentele în cauză. Dar posibil să nu se considere astfel de abordări mulți ani încă de acum....
la 03-05-2023 10:20 AM
Poate exemplul cu permisul a fost cam exagerat, dar cum ma refeream la doi soferi: unul cu experienta 0 (cu carnetul cu "cerneala" uda) si altul cu experienta de 10-15 ani. Experienta se face in mod personal. Asa si aici, "experienta" (vechimea) este un cumul de beneficii, dar si o comunicare intre furnizor si client (poate mai bine ar fi fost sa dau exemplu a doua persoane care fac imprumut la banca: unul e la primul imprumut, altul este la al zecelea fara rate "scapate"). Cu cat relatia contractuala este mai indelungata, cu atat se pot obtine oferte mai bune (teoretic). Nu neaparat pret mai mic, cat mai multe servicii in aceeasi bani (sau mai putin fata de pretul intreg al pachetului).
la 03-05-2023 10:38 AM
Da, așa e, dar inițiatorul topicului e utilizator vechi, din cate am înțeles. Având abonamentele la comun, inclusiv al lui, prin anularea pachetului, el o ia de zero, pierzând niște beneficii, ceea ce nu e prea corect. E ca in cazul dreptului de preempțiune. Daca sunt ² moștenitori ai unui imobil, de ex, unul nu-și poate vinde partea până nu-i face prima oferta de vânzare celuilalt coproprietar. Daca ăla refuză, abia atunci vânzătorul poate face publică vânzarea către alti doritori.
la 03-05-2023 10:56 AM
Problema e similară cu modul în care au dorit inițial guvernanții țării abordarea problemei energiei: nu contează dacă ești chiriaș de ani de zile, contează situația consumului proprietarului. Așa și aici: referința se face la proprietar, nu la utilizator. Deci ca o recomandare generală: Știi că ești major? Atunci fii decident în gestionarea unui anumit contract! Nu te ascunzi după identitatea altor persoane. Mai devreme sau mai târziu va fi o decizie tardivă și regretată.
la 03-05-2023 11:17 AM
Aici nu cred că e o problemă de decizie și lipsa a responsabilității, ci de mirajul avantajelor pe care ți le oferă furnizorul in cazul in care mai multe abonamente au același titular. Ești momit, fără să ți se spună că, in cazul decesului titularului, rămâi în pom și pomul in aer. Cei mai mulți cred că abonamentul va merge mai departe, chiar în cazul nefericit al decesului titularului.
03-05-2023 03:26 PM - editat 03-05-2023 03:30 PM
@delfinas normal mi s-ar parea sa aiba continuitate. Cand lucram in serviciul clienti pentru un operator din Franta (alta tara, alte legi, e drept), acolo in urma decesului, mostenitorii care ne scriau puteau decide daca inchid contractele respective sau daca le preiau ei. In cazul in care doreau sa le preia, noi nu faceam decat sa actualizam datele in cont, dupa ce verificam documentele iar abonamentele, cu numere, cu optiuni, cu beneficii si facturi mergeau mai departe.
la 03-05-2023 06:33 AM
Salutare!
Îmi pare sincer rău pentru episodul nefericit din viața ta, prin care parțial am trecut și eu. E clar că legal nu ai ce face, dar ideal era să negociezi ceva care să acopere măcar sentimental perioada de vechime și poate obțineai vreun bonus. Mă gândesc că poate o sesizare scrisă ar fi benefică în acest sens și poate se obții ceva beneficii, pentru că abonamentele noi sunt cu puține resurse (mă refer la cele fără internet nelimitat). Bine, dacă îți sunt necesare!
Poți să le scrii din secțiunea Contact:
https://www.orange.ro/contact/
Baftă!
la 03-05-2023 03:20 PM
Va multumesc pentru raspunsuri si pentru mesaje !
Da ... desi din punct de vedere juridic e clar ca e necesar sa fie titulari diferiti, persoane diferite, contracte diferite, tot mi-a venit greu sa accept ca am luat-o de la 0, ca utilizator. Cum ziceam, numarul pe care il folosesc a avut continuitate de vreo 16 ani, in 2007 l-a deschis mama pentru mine, eu atunci fiind minor, in 2008 a deschis si pentru ea un nou abonament pe care l-a tinut pana la nefericitul eveniment si apoi in jurul contului ei de client s-a construit tot pachetul Family.
@FLo1 Imi amintesc ca am vrut la un moment dat, cu ceva timp inainte de accident, sa imi trec abonamentul meu pe numele meu, dar consilierii Orange mi-au zis ca nu are sens, pentru ca pierdem beneficiile pachetului Family. "Cu ce te deranjeaza ca e pe numele mamei, oricum sunteti o familie".
In astfel de cazuri, intr-adevar, consider ca ar trebui "rafinata" procedura Orange. Atunci cand ai mai multe abonamente cu un singur titular dar cu mai multi utilizatori (pentru ca de-aia au aparut umbrelele Family), daca se intampla ceva cu titularul, mi se pare firesc ca cei care raman sa-si poata prelua serviciile de care poate se folosesc zilnic, inainte ca si dupa decesul titularului. Sau sa le fie compensata vechimea in cazul in care dpdv tehnic sau legal nu se poate face preluarea, pentru ca eu de exemplu nu aveam interesul sa migrez la alt operator sau sa imi inchid abonamentul, dupa atatia ani.
Pe acelasi considerent al noului titular, daca pe contul mamei existau facturi neachitate ... n-ar fi trebuit sa fiu obligat sa le platesc inainte de inchidere, nu? Ca e alt titular care nu poate fi facut responsabil! 😅
Multumesc inca o data pentru lamuriri si va doresc o saptamana cat mai usoara!
03-05-2023 03:38 PM - editat 03-05-2023 03:39 PM
@AlexAnderS: Acțiunile din prezent ne definesc ca oameni, ca entități. Și pentru că la prezent contează bonificația cea mai mare, atunci nu se va recomanda un produs /serviciu pe termen lung. La prezent contează semnarea contractului. Perioada și rulajul.... ulterior. Valabil în orice domeniu.
Te așteptăm și cu alte contribuții în Comunitate. Numai bine.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor