Buna ziua,
Sunt titularul unui abonament la furnizorul Orange. Sunt client al furnizorului de peste 20 de ani. In prezent, pe langa abonamentul personal, mai am in aceeasi factura inca 3 numere prepaid. Abonamentul actual a expirat in Mai 2020. Costul lunar pentru acest abonament era de 15 EUR.
In data de 12/02/2021 a fost emisa factura lunara. Aceasta factura a fost achitata integral. Pentru ca factura este una electronica, rar deschid pentru a verifica ceva. In data de 11/03/2021, am fost informat prin SMS ca valoarea lunara de plata in cadrul abonamentului se majoreaza de la 15 EUR la 17 EUR (cu beneficii aditionale de care nu am nevoie si care nu imi folosec la nimic). In data de 11/03/2021 am apelat 300 si aflu ca aceasta informatie (majorarea de pret) a fost inclusa in factura pentru luna Februarie. Intr-adevar, in cuprinsul acestei facturi era mentionata modificarea. In aceeasi informare, eram informat ca, in termen de 30 de zile la aceasta informare, pot alege sa denunt contractul. Bun, intru in contul meu si cu stupoare observ ca modificarea (cresterea valorii de plata lunara cu 2 EUR) a fost implementata la data de 10/03/2021, adica la 26 de zile de la data la care as fi primit informarea prin factura lunii Februarie. Am facut o noua revenire la 300 cu notificarea expresa a refuzului de acceptare a majorarii si am solicitat solutii / alternative. Inca astept.
Oricum, aceasta experienta nu este noua. Va spuneam de cele trei numere prepaid, ei bine, doua dintre ele au fost candva tot abonamente. Pentru acele abonamente la fel s-a solicitat de catre furnizor majorarea sumei lunare a abonamentului, de la 7 EUR, la 9 EUR, daca mai retin exact, in orice caz, tot o majorare "la coltul strazii". Boon, pentru aceste 2 numere am trecut la prepaid, avand acum in cost lunar de 5 EUR/ numar, cu resurse arhisuficiente.
Stiu ca nu sunt singurul in aceasta situatie, pe contul de Fb al Orange, cel putin un alt client avea aceeasi situatie si nemultumire.
Rezumand, orange, la fel ca un mic snapan din coltul strazii, vrea sa mai stoarca de la clientii sai 2 EUR in plus/ luna. Pentru ce ? Din ce motiv ? Deci orange informeaza despre crestere, am 30 de zile sa denunt contractul iar ei modifica unilateral contractul in 26 de zile de la informare, in interiorul termenului la care ar fi trebuit sa raspund. Mai mult, desi am comunicat in data de 11/03/2021, la 300, ca nu sunt de acord cu modificarea, in data de 12/03/2021 se emite noua factura ce include noul cost, de 17 EUR al abonamentului.
Ma intreb ce rost are aceasta jupuiala ? Pentru 2 din cele 3 numere in prezent prepaid, orange incasa anterior fara probleme, sigur, cert, cate 7 EUR lunar, pentru fiecare dintre ele. Acum incaseaza, fara nici o garantie ca va mai incasa si luna viitoare 5 EUR/ luna pentru fiecare. Daca n-ar fi insistat sa ia mai mult pentru cele 2 abonamente, chiar nu as fi avut de gand sa modific ceva. Dar, pentru ca a insistat, am facut modificarea decrisa mai sus. Bun business, nu-i asa ? Va intreb, care e rostul acestei modalitati de a-ti bate joc de clienti? In ce scop ? Stie cineva ?
Multumesc.