la 29-03-2021 11:08 AM
În fiecare an, compania de consultanță și evaluare Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale. Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului pe piața liberă.
Al cincilea raport anual Brand Finance asupra celor mai valoroase și mai puternice branduri românești coincide cu o perioada de prelungită incertitudine generată de pandemia globala de Covid. Turbulența economică se reflectă inevitabil în clasamentul acestui an, valoarea totală a celor 50 de branduri românești de top scăzând cu 3,7%, până la 5,6 miliarde EUR – în condițiile în care economia românească a inregistrat o scădere de 3,9% in 2020.
Cu toate acestea, valoarea totală top 50 este cu aproape 50% mai mare decât in 2017, când a fost publicat primul clasament Brand Finance Romania 50.
TOP 10 BRAND-uri ROMANESTI 2021
1. Dacia valoare 1,130 miliarde EUR (scadere de 18%) - stationare in top
2. eMag valoare 799 milioane EUR (crestere 5,8%) - stationare in top
3. Dedeman valoare 407 milioane EUR (scadere de 8,5%) - stationare in top
4. Banca Transilvania valoare 376 milioane EUR (crestere 14,4%) - urca 5 pozitii in top
5. Petrom valoare 371 milioane EUR (scadere de 8,1%) - coboara 4 pozitii in top
6. Digi valoare 125 milioane EUR (crestere de 16%) - urca 7 pozitii in top
7. BRD valoare 165 milioane EUR (scadere de 20,7%) - coboara 6 pozitii in top
8. Electrica valoare 162 milioane EUR (crestre de 19,2%) - stationare in top
9. BCR valoare 131 milioane EUR (scadere de 15,8%) - stationare in top
10. Catena valoare 122 milioane EUR (crestere 15,3) - urca 15 pozitii in top
O singură schimbare în componența top 10 in acest an, brandul Catena urcând pentru prima oară între primele zece, după o creștere cu 15% a valorii, până la 122 milioane EUR in timp ce Bitdefender coborând deocamdată pe locul 11.
Cele două branduri nou intrate in clasament în acest an sunt de fapt reveniri: după câțiva ani de fluctuație, Tinmar revine, cu o valoare de 22 milioane EUR, iar Cocorico prinde locul 50 cu o valoare de 15 milioane EUR. Cele două branduri care nu se mai regăsesc în clasament în acest an sunt Bilka și Bog’art.
Cea mai rapida ascensiune în acest an revine brandului de retail farmaceutic Farmacia Tei, care a urcat 11 locuri, până pe locul 37, după o creștere notabilă cu 30% în valoare, până la 23 milioane EUR.
În plus față de analizarea brandurilor individuale, Brand Finance include în studiul anual și cele mai valoroase 10 portofolii de branduri, evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piață. Cele 10 portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase sunt deja incluse în clasamentul individual.
Cele 10 portofolii de top sunt practic neschimbate din 2017, timp în care niciun competitor nu a crescut suficient de mult pentru a-și face loc în clasament.
Ceea ce este nou în acest an este creșterea remarcabilă în valoare, cu 22%, a portofoliului Ursus Breweries, până la 213 milioane EUR, ceea ce îi consolidează poziția de lider, creștere susținută în principal de brandurile Timișoreana și Ursus.
În contrast, portofoliul Cris-Tim a înregistrat cea mai mare scadere in valoare (24%) până la 52 milioane EUR.
Raportul complet - https://brandirectory.com/rankings/romania/
Dacia este o masina construita din piese reciclate de Reanult si asamblate in Romania, Banca Transilvania are capital majoritar romanesc, BCR apartie de Erste, BRD apartine de Société Générale.
Probabil sunt considerate romanesti prin prisma faptului ca brand-ul in sine a fost inregistrat in Romania, la momentul lansarii pe piata.
la 29-03-2021 11:46 AM
la 29-03-2021 12:55 PM
la 29-03-2021 01:10 PM
la 29-03-2021 02:13 PM
la 29-03-2021 02:30 PM
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor