Întrebare fară răspuns

Numarul meu a fost realocat altei persoane?

Buna ziua. Ma numesc Elvis Chiriac. Pana in data de 10 Octombrie 2020 am avut numarul de telefon prepay 074xxxxxx. La ora 12.00 am ramas fara semnal dupa care m-am deplasat la sediu Orange din Strada Nicolae Bălcescu 1Bacau pentru a mi se comunica problema. Mi s-a spus ca numarul meu a fost realocat altei persone care a declarat ca a pierdut acest numar. Am facut o sesizare si am completat cererea cu urmatoarele date.
Nume: Chiriac Elvis. CNP -
Declar ca sunt detinatorul cartelei prepay cu numarul 074xxxxxx.
Detin acest numar de telefon din Octombrie 2017 .Numerele frecventate des sunt :0749xxxxxx ; 0774xxxxxx ; 0752xxxxxx . Acest numar nu a mai fost abonament.

Mentionez ca toate incaracarile prepay din ultima perioada au fost facute de pe abonamentul sotiei - 0749xxxxxx din contul my orange.

Dupa ce am plasat aceasta sesizare la cateva ore mi s-a comunicat ca nu se mai poate face nimic cu numarul meu deoarece s-a facut abonament de catre o alta persoana.
Va rog frumos sa ma ajutati cu aceasta problema..!!!. persoana care a preluat acest numar raspunde la numarul meu si le vorbeste in termeni foarte vulgari cand ceilalti interlocutori intreaba unde sunt eu.
Atasez aici o foto cu sim-ul pe care il am din 2017.
Atasez si mesajele care le am atunci cand s-a reincarcat numarul de telefon - cel mai vechi si ultimul.
Mentionez dealfel ca sunt abonat la compania dvs - cu numarul 0749xxxxxx.
Nu pot sa cred ca o companie ca Orange au o politica asa slaba la realovcarea numerelor
Va rog sa clarificati problema ... am fost de 3 ori la sediul Orange Bacau mi sa comunicat DE 3 ORI ca nu se poate face nimic si sa incerc la nr tel 300.iar cei de serviciu clienti ma trimit la sediu. Aici mi se spune sa sesizez problema la sediu. Va rog ... nu este posibil asa ceva sa mi se opreasca numarul de telefon si sa il realoce in alta parte.

Joi 11.Octombrie ma duc si la sediul Politie Bacau si Protectia Consumatorului Bacau pentru a depune plangere si mi se face dreptate.
Va rog frumos sa analizati oferta. Astept raspuns la nr de telefon
0740xxxxxx sau aici pe email.

elvis chiriac
elvis chiriac

elvis chiriac

User level
Nivel
0
41 / 100
puncte
Custom field 2
elvis chiriac
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

@elvis chiriac, bun venit în Comunitate! Ne pare rău pentru această situație.
Am editat întrebarea ta pentru a nu afișa datele tale personale. Acestea nu trebuie să fie menționate aici, fiind un spațiu public, unde membrii comunității ajută cu răspunsuri și împărtășesc experiențele proprii cu ceilalți membri.
Te rugăm și pentru data viitoare să ai grijă să nu oferi informații legate de: adresa ta de email, numărul de telefon, informații despre card sau fotografii ale unor documente personale.
Dacă ai făcut deja o sesizare colegilor noștri îți recomandăm să aștepți răspunsul lor, fiind o situație legată de contul tău.

Salut!
Acest lucru n-ar fi trebuit sa se întâmple fara ca persoana respectiva sa ofere niște informatii, pentru a dovedi ca, intr-adevar, numarul ii aparține.. asa cum ai menționat tu, cum s-a efectuat încărcarea, ce credit este pe cartela, etc..
Nu are cum sa nu se poată corecta situatia, din moment ce, tu nu ai greșit cu nimic..
Pentru primul abonament, pe care l-am făcut acum mulți ani, am ales un numar de telefon care s-a dovedit ca de fapt nu era disponibil și, a doua zi, inca nu știam de ce nu pot fi sunata... era deja al altcuiva si, a trebuit sa aleg alt număr de telefon din variantele pe care mi le-au comunicat..
Daca atunci, la început, s-a putut face asta, cu siguranță se poate și acum..
Astfel de situații nu se pot rezolva în comunitate, comunitatea fiind formată din clienti.. ci, asa cum ai procedat deja, printr-o sesizare la Orange..

Avand in vedere ca nu e o durata prea mare de la incident, o discutie cu Orange in urma sesizarii va clarifica situatia. Partea cu politia e pierdere de vreme atat timp cat exista amiabilitate. Confirmarea o ai, e o chestiune de ore (nu de zile) si vei avea un raspuns.
Revino pe topic cand ai noutati despre stadiul de rezolvare al sesizarii depuse.

Sunt convins că vei primi un răspuns de la Orange, care va trebui să rezolve cumva problema. Dacă era folosită, nu prea înțeleg cum s-a putut întâmpla așa ceva.

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

De 6 ori am vb la telefon cu cei de la Orange... Incredibil...!! Inca sunt la stadiu cand ma trimite la sediul Orange si cand ajung acolo ma roaga sa contactez serviciu clienti. Am sa fac un video si inregistare vocala data viitoare sa vedeti ce fel de operator este Orange.

elvis chiriac
elvis chiriac

elvis chiriac

User level
Nivel
0
41 / 100
puncte
Custom field 2
elvis chiriac

Cred că faci degeaba și s-ar putea să ai și probleme cu înregistrările, pentru că încalci acordurile GDPR !

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Orange nu cred că te mai poate ajuta, ei se vor acoperi unul pe altul, mergi la politie și depune o declarație exact cum ai scris aici pe forum. Îi poți da în judecată, pentru această problemă, sub nicio formă nu ar fi trebuit să se întâmple acest lucru. Angajatul este bun de plată...

Da. M-au rezolvat rapid. Simplu ..nu isi bate Orange capul cu utiliatorii Pre pay atat timp cat incaseaza mai mult.Numarul meu de telefon a fost facut abonament la o valoare mai mare decat incarcam eu lunar.Normal ca alegi pestele mai gras si imi raspund:
În urma analizării situaţiei prezentate, nu au rezultat dovezi care să ducă la concluzia că la migrarea numărului Prepay 0747xxxxxx pe abonament, nu au fost respectate conditiile generale de furnizare a serviciilor.

Menţionez că Orange România nu este responsabilă în cazul obținerii cartelei SIM într-un mod ilegal. În situaţia în care considerați că ați fost prejudiciat, aveți dreptul de a sesiza autoritățile abilitate pentru aplicarea prevederilor legale.

De asemenea, Orange România nu este responsabilă pentru înlocuirea cartelei SIM Prepay pe baza unei declarații care se dovedește ulterior a fi falsă.

Dacă persoana care solicită înlocuirea cartelei SIM PrePay, săvârşeşte o faptă care este sancţionată de prevederile Codului penal, Orange România este îndreptăţită să îndrume adevăratul proprietar al cartelei către autorităţile abilitate

elvis chiriac
elvis chiriac

elvis chiriac

User level
Nivel
0
41 / 100
puncte
Custom field 2
elvis chiriac

nu pot sa cred ... chiar nu pot sa cred :))) ca un angajat de la un magazin ORO poate face un abonament in aceste conditii ... sa treaca o cartela prepay pe abonament in conditiile care individul nu PREZINTA cartela sim fizic !!! Cum a dovedit individul ca este proprietarul numarului ?
chiar se intampla lucruri incredibile la ORO .

@elvis chiriac Din cate spui tu, numarul in cazua este un prepay pe care il utilizezi din 2017.

1. Acest numar a fost achizitionat de nou, cu pachet sigilat sau tu doar ai intrat in posesia lui din diverse surse?
2. Numarul respectiv nu era asociat contului tau Orange, pentru a demostra spusele tale?

Daca acel SIM prepay a ajuns in posesia ta, prin tot felul de canale gri sau semi-oficiale, da este posibil ca persoana care a detinut in prima faza acel numar sa-l decare furat / pierdut si sa primesca alt SIM cu numarul respectiv.

Ar mai fi varianta in care, in complicitate cu un angajat Orange sau partener Orange, cineva care cunoaste pe cineva, care la randul sau cunoaste pe cineva sa reuseasca sa intre "romaneste" in posesia acelui numar de telefon. Nu ai nici prima si nici ultima persoana care trece prin asa ceva.

Situatii similare intanliti in cazul bisnitarilor care se lauda pe okazii, olx, publi24, la jumate, etc cu faptul ca vand numere de haur, platina, diamant in retele de telefonie de la noi. Acele SIM-uri sunt deja asociate pe numele celui care vinde sau un cunoscut al acestuia.
Cumperi un asemena numar in schimbul unei sume frumusele, reincarci si dupa XX zile persoana care ti-a vandut numarul merge si-l declara pierdut / furat si primeste alt SIM cu numarul respectiv, iar tu ramani cu o bucata de plastic + paguba de ordin finaciar.

Acest topic este un foarte bun exemplu al adoptarii legii prin care toate cartele prepay sa fie achizitionate si asociata unui act de identitate. In acest fel nu se mai pot face magarii de genul acesta.

Numarul de telefon este achizionat personal de mine in anul 2017 de la un magazin alimentar din zona in care locuiesc.
Numarul de telefon era asociat contului my orange alturi de abonamentele pe care le utilizez.
Problema cea mai mare este ca acea persoana injura pe toate persoanele care doresc sa intre in legatura cu mine telefonic pe numarul care il au memorat. Inteleg poate faptul ca cei de la Orange au gresit si mi-au realocat numarul catre alta persona... dar problema cea mai mare este ca la Politie mi sa spus sa fac plangere si poate dura pana la 6 luni. Ce mai pot face eu dupa acest timp daca persoana continua sa utilizeze numarul meu de telefon.

elvis chiriac
elvis chiriac

elvis chiriac

User level
Nivel
0
41 / 100
puncte
Custom field 2
elvis chiriac

Cred ca ar fi mai bine sa soliciti ajutorul ANCOM / ANOPC.

Poate chiar si Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal pentru a verifica modul in care acea persoana terta si agentul din magazin au incheiat un contract de abonament, dar mai ales cum s-a demostrat si cum s-a verificat faptul ca respectivul este posesorul de drept al numarului de telefon.

Daca spui ca numarul respectiv era asociat contului tau Orange, acolo existat tot istoricul lui.

M-am adresat si la Politie si la Protectia Consumatorului . Toate necesita timp de investigatii . Nu mai am ce face atat timp cat persoana foloseste numarul meu de telefon chiar si pentru o saptamana -doua...Am nevoie de numar ,, o sa achizitionez alt numar - bineintele la alt operator, mai am 2 abonamente pana in Septembrie dupa care la revedere Orange. Sper sa stie cat mai multa lume seriozitatea pe care o ofera comania ORANGE ROMANIA.

elvis chiriac
elvis chiriac

elvis chiriac

User level
Nivel
0
41 / 100
puncte
Custom field 2
elvis chiriac

Evident ca toate acestea necesita timp, deoarece trebuie adunate probe, luat declaratii, copii dupa documente, verificari in sistem. Nu trebuie sa abandonezi corabia, deoarece daca tu nu faci nimic, aceste practici vor continua prin prisma faptul ca "am mai facut, a mers si nu s-a intamlat nimic rau".

Solicita si un punct de vedere din partea ANCOM!

Trimite sms la persoanele tale din lista, în care ii informezi ca numărul tău a fost furat și alocat altei persoane și sa nu te mai apeleze pe acel număr.

Si cu ce ajuta acest aspect in recuperarea numarului de telefon sau aflarea modului in care acea persoana a reusit sa treaca un prepay pe abonament fara a demonstra faptul ca este detinatorul de drept al acelui SIM?!?!?!?!?

Este ca si cum cineva te hartuieste si te ameninta prin intermediul telefonului mobil si in loc sa depui plangere la Politie blochezi numarul. In acest fel ai tratat efectul si nu cauza.

@FaraUnID: Pentru unii reprezinta solutia de consolare pentru o "lupta" pierduta inainte de a incepe.
Paradoxal, exista inca utilizatori de varsta frageda cu smartphone care isi schimba numarul vechi cu unul nou, dar pe aplicatii gen whatsapp nu fac schimbarea de numar. Astfel dorind sa-l apelezi pe GSM raspunde altcineva decat pe whatsapp. ....Din realitatile "invatamantului online".

Eu nu am avut experiente de genul acesta dar am avut altele destul de neplacute si s-a rezolvat fie in Call Center printr-o sesizate pe mail sau ANPC. Ideea e ca ANCOM supravegheaza operatorii dar nu au o sfera prea mare de actiune. Daca ei nu pot rezolva sunt obligati sa te indrume spre institutia competenta. De regula te indruma slre ANPC sau Protectia Consumatorului cum vrei sa o numesti. Aceasta din urma considera o sesizare ca fiind nefondata daca nu incerci rezolvarea cu comerciantul.
Deci pasii de urmat ar fi
1. Depunerea unei sesizari catre Orange in scris, este foarte important sa fie in scris deoarece in caz de raspuns nefavorabil poti urma pasul
2. Sesizare la ANPC cu dovada scrisa care sa contina raspunsul operatorului desigur daca e nefavorabil
De regula se rezolva dar, din nefericire, legislatia permite pana la 30 de zile ca timp de raspuns.
Intre timp daca vrei poti apela si la ANCOM insa nu stiu daca e in sfera lor.
Cat despte tribunal si judecata nu-ti recomand din motivul ca ANPC daca ai dovezi te rezolva pe gratis si mai repede. Spun din proprie experienta, nu pot detalia deoarece nu tine de acest subiect, ca ANPC in 98 din 100 de sesizari m-a rezolvat. Desigur cifra e orientativa. Poate e mai simplu sa spun 9 din 10.Sper sa te ajute

vasT
vasT

vasT

User level
Nivel
1
159 / 750
puncte
Custom field 2
vasT

Probabil ca ai facut toate demersurile necesare dar dupa cum zic si toti ceilalti utilizatori, poti face si o plangere aici : https://anpc.ro/
+
Evident dai SMS la toti cei din lista sa stie ca s-a modificat nr de telefon.
+
Strangi toate dovezile si le pregatesti. Daca ceea ce ai relatat este 100% adevarat si nu exista alte detalii omise, pare ca vei avea castig de cauza mai devreme sau mai tarziu. Inteleg indignarea dar daca nu ai reusit sa obtii pana acum o solutie, asta nu inseamna ca nu se va face dreptate. Consulta-te si cu cineva din domeniul juridic, este posibil sa poti cere si niste daune fata de compania implicata si politica pe care o practica, deci chiar daca ai un discomfort major acum macar sa "ti se faca dreptate".

**Si in occident se intampla cazuri de genul acesta. Recent compania AT&T din SUA a fost convinsa sa activeze un SIM pentru un utilizator- ulterior acel SIM a fost folosit sa se obtina o parola de autentificare in 2 pasi pentru un serviciu financiar - s-au autorizat niste tranzactii majore din contul unui oficial (https://arstechnica.com/tech-policy/2019/10/att-employees...).

Te rog creaza un precedent in Romania daca ai un caz solid!

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!